Meizu MX4 Pro معرفی شد : نمایشگر QHD ، پردازنده 8 هسته ای ، 3 گیگابایت رم و دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسل

بعد از ماه ها گمانه زنی درباره جدید ترین محصول شرکت Meizu بالاخره امروز Meizu MX4 Pro نسخه ای قدرتمند تر از پرچم دار این شرکت، MX4 معرفی شد. Meizu MX4 Pro بسیار شبیه به MX4 طراحی شده است هر چند که دارای دکمه Home قدرتمند تر و اندکی ضخامت و وزن بیشتر از MX4 نیز هست. شاید غول سخت افزاری قدرتمند، نسبت به اسمارت فون بالا رده ای نام مناسب تری برای Meizu MX4 Pro به نظر برسد.

همانطور که در شایعات اخیر شنیده بودیم Meizu MX4 Pro از چیپست 8 هسته ای Exynos 5430 SoC که چندی پیش با استفاده از فناوری 20 نانومتری توسط سامسونگ تولید شد بهره می برد. این چیپست دارای 4 هسته Cortex-A15 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A7 دیگر با سرعت 1.5GHz است. همزمان در استفاده از این هشت هسته، پردازنده گرافیکی Mali T628 MP6 با سرعت 600 مگاهرتز کار پردازش اطلاعات گرافیکی را برعهده دارد. این محصول جدید شرکت Meizu همچنین از 3 گیگابایت حافظه رم LPDDR3 و فضای ذخیره سازی 16، 32 و 64 گیگابایتی هم برخوردار است.

علاوه بر این ها در Meizu MX4 Pro شاهد قدرت نمایی صفحه نمایش 5.5 اینچی تولید شده توسط شرکت JDI نیز هستیم. این صفحه نمایش با وضوح 1536 در 2560 پیکسل به همراه Gorilla Glass 3 تراکم پیکسلی باورنکردنی 546ppi را فراهم می آورد تا این اسمارت فون در زمره متراکم ترین گوشی های هوشمند قرار بگیرد. برخلاف شایعات منتشر شده درباره رابط کاربری Meizu MX4 Pro، این گوشی از رابط Flyme OS به همراه اندروید 4.4.4 KitKat بهره مند است.

نگاهی نزدیک به Meizu MX4 Pro در کنار Meizu MX4 :

از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند می توان به باتری با ظرفیت 3350 میلی آمپر در ساعت، اتصال LTE، وای فای دو باند (2.4 و 5 گیگاهرتز)، بلوتوث ورژن 4 و همچنین NFC، GPS، A-GPS، Glonass و… اشاره کرد. در پشت گوشی هم سنسور 20.7 مگاپیکسلی Sony IMX220 Exmor RS که توسط شیشه یاقوت محافظت شده است قرار دارد. این دوربین قابلیت آن را دارد تا ویدئو ها را با کیفیت 4K ذخیره سازی کند. علاوه بر این از فلش دو گانه و زاویه پوشش 300 درجه ای هم بهره می برد. دوربین جلویی گوشی هم با کیفیت 5 مگاپیکسلی و زاویه پوشش 84.4 درجه ای انتظارات طیف بزرگی از کاربران را برآورده می سازد.

meizu-mx4-pro-1

اما در بین این قطعات سخت افزاری قدرتمند، سنسور اثر انگشت mTouch که با استفاده از روکش یاقوت در زیر دکمه Home پنهان شده است نیز خودنمایی ویژه ای دارد. این سنسور، اثر انگشت کاربران را بسیار سریع و در 5. ثانیه ثبت و پردازش می کند. علاوه بر این چیپ تقویت کننده صوتی TI OPA1612 با استفاده از چند مقاومت و خازن سرامیکی مخصوص نویز صدای خروجی از گوشی را از بین برده تا صدایی بسیار واضح و شفاف از بلندگوها پخش شود.

این گوشی قرار است در رنگ های زرد شنی، خاکستری و سفید و با قیمت 410 دلار روانه بازار شود.

منابع: PhoneArena & Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. کپی گوشی سامسونگ اپل و سونی

  2. اوفف این گوشی اگه بیاد ایران گارانتی هم داره؟