فیلترینگ اینستاگرام

رئیس فراکسیون امید مجلس با فیلترینگ اینستاگرام مخالفت کرد

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خصوص فیلترینگ اینستاگرام گفت از وضعیت فیلتر شدن یا نشدن این شبکه اجتماعی اطلاع دقیقی ندارم اما با مسدودسازی آن موافق نیستم.

مدتی است احتمال فیلترینگ‌ اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی کشور قوت گرفته است. در همین رابطه محمد‌ مصدق، معاون اول دادستان کل کشور در تیرماه سال 97 عنوان کرد تعداد زیادی از سودجویان با روش‌های مخلتف و با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام از کاربران ایرانی کلاهبرداری می‌کنند که به همین دلیل مسدودسازی این شبکه اجتماعی در دستور کار دادستانی قرار گرفته است. محمد جواد آذری جهرمی نیز در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی نوشت:

پیگیری برخی برای فیلتر سرویس‌های مختلف اینترنتی موضوع جدیدی نیست. رفع فیلتر توییتر در صف انتظار جلسه کارگروه تعیین مصادیق قرار دارد. آنچه تازگی دارد طرح یک موضوع قدیمی توسط تعدادی از رسانه‌ها برای منحرف کردن افکار عمومی از مطالبه‌گری شفاف‌سازی سوءاستفاده‌کنندگان ارزی اخیر است.

در روزهای گذشته نیز جواد جاویدنیا، سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور اظهار کرد بسیاری از علما، استاید دانشگاه‌ها و دانشجویان خواهان فیلترینگ اینستاگرام هستند. حتی برخی از افرادی که خود را جزو موافقان فیلتر اینستاگرام می‌دانند با ارسال پیامک‌های تهدید‌آمیزی به نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار فیلتر شدن هرچه سریع‌تر این شبکه اجتماعی هستند، اما میلیون‌ها کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی عضو هستند و ممکن است مانند تلگرام پس از فیلترینگ مجددا در اینستاگرام حضور داشته باشند. حمیدرضا ضیایی‌پرور، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید در حال حاضر بیش از 40 تا 45 میلیون نفر از کاربران ایرانی حتی با فیلترینگ پیام رسان تلگرام نیز از آن استفاده می‌کنند و تلگرام به نوعی یک رسانه ملی در ایران شناخته می‌شود.

فیلترینگ اینستاگرام

مخالفان فیلترینگ اینستاگرام

محمدعلی وکیلی در خصوص ارسال پیامک‌های تهدید‌آمیز گروهی از موافقان فیلترینگ اینستاگرام عنوان کرد:

این پیامک‌ها به گونه‌ای ساماندهی‌ شده‌اند. جریانی که مدعی شفافیت آرای نمایندگان است، در زمان بررسی طرح‌ها و لایحه‌هایی که خواست خودشان است پیامک‌های سازماندهی شده‌ای را برای نمایندگان می‌فرستند و نمایندگان را با روش‌های مختلف تهدید می‌کنند. اگر این را در کنار شعار شفافیت آرای نمایندگان قرار دهید، متوجه می‌شوید که میزان صداقت این مدعیان چقدر است.

محمدرضا عارف، نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی از وضعیت فیلترینگ اینستاگرام انتقاد کرد و گفت انتظار داریم حداکثر استفاده را در شبکه های اجتماعی در چارچوپ قانون داشته باشیم. مشکلاتی که در پیرامون این شبکه اجتماعی وجود دارد باید با روش‌های ارشادی اصلاح شود و اگر این مشکلات اصلاح‌شدنی نبود، قانون نیز مکانیزیم‌های فیلتر کردن را مشخص کرده است. وی افزود من با فیلترینگ اینستاگرام موفق نیستم و این را راهکار مناسبی نمی‌دانم. راهکار ممنوع کردن، جوابگوی این شرایط نخواهد بود و می‌بایست جایگزینی برای آن در نظر بگیریم و ارائه یک جایگزین خوب، بدون شک کاربران را به سمت آن تشویق می‌کند، اما در حال حاضر شبکه های اجتماعی داخلی در مقایسه با شبکه های اجتماعی خارجی پاسخگوی نیاز کاربران نیستند و به همین دلیل کاربران از شبکه اجتماعی خارجی اینستاگرام استقبال می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یه نفر درستو حسابی فک کرد