مریخ نورد کنجکاوی

مریخ نورد کنجکاوی روانه بررسی شی درخشان اسرارآمیز بر روی مریخ شد

مریخ نورد کنجکاوی ناسا به سوی یک شی درخشان بر روی سیاره سرخ اعزام شده تا به تحقیق در مورد ماهیت آن بپردازد و به گمانه زنی ها در مورد ماهیت این شی اسرارآمیز پایان دهد.
ناسا اخیرا با مشاهده یک شی درخشان بر روی سیاره مریخ دچار سردرگمی شده و با اعزام مریخ نورد کنجکاوی سعی دارد تا ماهیت واقعی آن را کشف نماید.

یقینا همه شما هر از گاهی با اخبار مربوط به مشاهده اشیا مشکوک بر روی مریخ برخورد کرده اید، اجسامی که کارشناسان و مردم عادی را متعجب و حیرت زده می کنند و گاهی موجبات ترس آنها را فراهم می نمایند. اما جدیت مورد اخیر تا آنجاست که ناسا مجبور شده برای شناخت از شی درخشان بر روی سیاره سرخ، مریخ نورد کنجکاوی را به سمت آن گسیل کند.

کارشناسان ناسا عقیده دارند که این شی درخشان یک شهاب سنگ است که نیمی از آن در پوسته مریخ فرو رفته و نیمه دیگر آن بیرون و قابل مشاهده است.

سال ۲۰۱۲ بود که مریخ نورد کنجکاوی توانست سطح مریخ را لمس کند و از آن زمان به مدت شش سال در حال انجام ماموریت های متعدد بر روی سیاره سرخ بوده است. مریخ نورد کنجکاوی شناخت انسان از مریخ را دچار تحولی عمیق کرده است و اطلاعات بسیار ارزشمندی از گذشته این سیاره پر رمز و راز در اختیار انسان های ساکن در سیاره همسایه گذاشته است.

مریخ نورد کنجکاوی دارای ۱۷ دوربین مختلف پیشرفته است که با استفاده از آنها موفق شده تاکنون هزاران تصویر ارزشمند و تاریخی از سیاره سرخ را به زمین ارسال نماید. بسیاری از این تصاویر نمایشگر اجسام و اشیا بسیار اسرار آمیز و مشکوک بر روی سیاره مریخ بوده اند.

مریخ نورد کنجکاوی به دنبال شی اسرار آمیز

کارشناسان ناسا به این تصاویر علاقمندند و به راحتی از کنار آنها نمی گذرند، زیرا این احتمال وجود دارد که قبلا بر روی سیاره سرخ حیات وجود داشته است و احتمال دیگری که ناسا به آن تمایل دارد ساخت اشیا و اجسام یاد شده توسط تمدن های فرازمینی است.

البته در این بین طرفداران تئوری توطئه نیز علاقه بسیاری به این تصاویر اسرارآمیز مریخ نشان داده اند و آنها را نمایانگر وجود تمدن های فرازمینی عنوان کرده اند. جالب آنکه طرفداران تئوری توطئه تنها به مریخ اکتفا نمی کنند. از دیدگاه آنان حیات و تمدن های فرازمینی علاوه بر مریخ بر روی سیارات دیگر نیز وجود دارد.

برخی از آن ها معتقدند که در گذشته دور جنگی هسته ای بر رو مریخ روی داده است و همین امر باعث شده تا هیچ نشان مشخصی از تمدن این سیاره باقی نماند.

برخی از محققان تاکید دارند که سیاره مریخ دارای میزان مشخص از عنصر شیمایی اکسون بوده است که تقریبا به اندازه اکسون موجود در زمین است، اما روی دادن یک جنگ هسته ای درصد اکسون در اتمسفر مریخ را به شکل بی سابقه ای تغییر داده و این بدان معناست که بر روی مریخ برخورد هسته ای رخ داده است. در واقع درصد اکسون موجود در اتمسفر مریخ به اندازه مکان هایی بر روی زمین است که آزمایشات هسته ای در آنجا انجام شده است.

بر همین اساس چنین اشیا نورانی بر روی مریخ طرفدارن بسیاری دارد، زیرا می تواند مدرکی دال بر صحت رخ دادن جنگ هسته ای بر روی سیاره سرخ باشد. از سویی هستند محققانی که این موضوع را به پدیده ای به نام پاریدولیا (Pareidolia) نسبت می دهند که یک پدیدهٔ روان‌شناختی است و در آن، فرد علایم یا صداهایی را که ادراک می‌کند به صورت معنادار می‌شناسد. از مثال‌های مشخصی که در این خصوص زده می‌شود می‌توان به دیدن چهره در ابرها، دیدن چهره در ماه، شنیدن پیام‌های ناشناخته وقتی نوار یا صدای ضبط‌ شده به‌صورت برعکس پخش می‌شود. اشاره کرد. در واقع انسان در حالت پاریدولیا تمایل دارد تا تصاویر و یا پدیده های ناشناخته را با الگوهای ذهنی شناخته شده خود تطابق دهد و به آنها معنا ببخشد.

به هر حال مریخ نورد کنجکاوی به سمت شی نورانی و درخشان اعزام می شود. گولانسی کوچک نامی است که ناسا برای این شی انتخاب کرده و قرار است مریخ نورد کنجکاوی با دوربین موسوم به چم کم خود به تصویر برداری از آن و تجزیه و تحلیل اطلاعات بپردازد. دوربین چم کم مریخ نورد کنجکاوی با پرتاب اشعه لیزر کار می کند و در ادامه به تحلیل مواد بخار شده و ترکیبات آن خواهد پرداخت.

درخشان بودن این شی باعث شده تا اکثر گمانه زنی ها به سمت شهاب سنگ بودن شی جهت دهی شود، اما ناسا هرگز بر مشاهداتی از این دست متکی نیست و دیتاهای شیمایی تنها مدرک مورد استناد ناسا برای تئوری پردازی در خصوص چنین اشیا درخشانی هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هنوز ینی بهش نرسیده؟؟