Display Mate : صفحه نمایش گلکسی نوت 4 ، بهترینِ بهترین ها است

یکی دو ماه قبل شرکت Display Mate اعلام کرد اسمارت فون Apple iPhone 6 مجهز به بهترین و با کیفیت ترین صفحه نمایش در میان اسمارت فون ها و تبلت ها است. اما حال که Galaxy Note 4 پا به میدان گذاشته است آزمایش های این شرکت نشان میدهد iPhone 6 باید از سکوی اول پایین بیاید و جای خود را به Galaxy Note 4 بدهد.

شرکت Display Mate از شناخته شده ترین و مطرح ترین شرکت ها در زمینه تست صفحات نمایش است و آمار اعلام شده از طرف این شرکت به دلیل در نظر گرفتن دقیقترین مسائل در آزمایشهای فنی از اعتبار بالایی برخوردار است.

بررسی های فنی نشانگر آنست که کیفیت و تفکیک رنگی صفحه نمایش Galaxy Note 4 از Galaxy Tab S که دارای یک صفحه نمایش Super AMOLED است و یا حتی از iPad Air 2 هم بالاتر است.

البته شرکت Display Mate از iPhone 6 Plus در آزمایشات فنی اش استفاده کرده است نه iPhone 6 چرا که صفحه نمایش هر دو از یک کیفیت برخوردار است.

بنابراین جایزه کامل ترین طیف رنگی و بالاترین دقت در تفکیک رنگ سفید به Galaxy Note 4 اختصاص یافت. با اینکه آزمایشات در حالت نمایشی Basic انجام شد اما بررسی های بعدی در حالت نمایشی Photo Pro هم به همان اندازه کیفیت و دقت بالایی را به نمایش گذاشت.

صفحه نمایش iPhone 6 هم به نوبه خود بهترین کیفیت را در نمایش مناظر طبیعی و همچنین تفکیک رنگ پوست انسان به ثبت رساند. در این دو زمینه، iPad Air 2 در مقام دوم ایستاد و iPhone 6 Plus هم رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

ظاهراً صفحه نمایش های اپل برای مناظر طبیعی تنظیم شده اند اما در زمینه تفکیک رنگ سفید و به نمایش گذاردن طیف کامل رنگها از Galaxy Note 4 عقب مانده اند.

در میان تبلت ها Samsung Galaxy Tab S با صفحه نمایش Super AMOLED از همه بهتر بود و از لحاظ توانایی نمایش دادن رنگ سفید خالص و طیف کامل رنگها در مقام دوم ایستاد اما از نظر طبیعی نشان دادن رنگ پوست و مناظر طبیعی در مکان سوم قرار گرفت.

Microsoft Surface Pro 3 هم از نظر قدرت نمایش طیف کامل رنگی و خلوص رنگ سفید در میان تبلت ها در مکان سوم ایستاد.

منبع: gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*