بنر تبلیغاتی اپل

بنر تبلیغاتی اپل برای CES 2019 رقبا را دست انداخته است!

به رغم غیبت اپل در CES 2019، روح کمپانی به واسطه‌ی یک بنر جالب در این نمایشگاه حضور دارد. بنر تبلیغاتی اپل حاوی مضمونی است که رقبا را به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران، دست می‌اندازد.

همواره رویکرد کمپانی اپل این بوده است که حضور رسمی در نمایشگاه CES نداشته باشد. این موضوع با توجه به مراسم اختصاصی موفقی که سران اپل برای رونمایی از محصولات خود برپا می‌کنند، چندان هم جای تعجب ندارد. مدت‌ها پیش از آنکه مدل‌های مختلف آیفون و آیپاد، این کمپانی را به قله‌های موفقیت برسانند؛ بودند افراد بسیاری که برای حضور در مراسمی با سخنرانی استیو جابز، سر و دست می‌شکستند. اپل در کمپین‌های تبلیغاتی نیز، بسیار هوشمندانه عمل می‌کند و با تمرکز روی محصولات جدید، پیام خود را به صورت مفید و مختصر انتقال می‌دهد. حالا هم بنر تبلیغاتی اپل برای نمایشگاه CES 2019، نظر افراد حاضر در لاس وگاس را به خود جلب کرده است.

مضمون این بنر که در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه نصب شده، از شعار معروف «هر اتفاقی در وگاس می‌افتد همان‌جا می‌ماند» الهام گرفته شده و با چند کلمه، سایه اپل را روی CES امسال انداخته است.

بنر تبلیغاتی اپل برای CES 2019

اپل همیشه روی صیانت از حریم خصوصی تاکید داشته و بارها اعلام کرده است که از فروش سخت افزار و نرم افزار کسب درآمد می‌کند؛ نه از فروش اطلاعات شخصی کاربران. این اولویت‌بندی کمپانی، سه سال قبل در مواجهه با FBI نمود پیدا کرد؛ هنگامی که اپل از گشودن قفل آیفون کاربری که مظنون به اجرای عملیات تروریستی در کالیفرنیا بود، سر باز زد.

می‌توان گفت که در سال 2018، هر هفته خبر یک رسوایی امنیتی را می‌شنیدم (تقریبا همیشه هم پای فیسبوک در میان بود) و رفته‌رفته توجه دولت‌ها نیز به نحوه استفاده غول‌هایی نظیر گوگل از داده‌های شخصی کاربران جلب شد. در دنیایی که حریم خصوصی، نگرانی افراد بسیاری است؛ اپل هم دست روی همین موضوع گذاشته و در این بنر تبلیغاتی آورده است:

هر کاری که در گوشی آیفون خود انجام می‌دهید، همان‌جا خواهد ماند.

این بنر تبلیغاتی اپل هنگامی طعنه‌آمیزتر جلوه می‌کند که بدانیم گوگل در CES 2019، حضور پررنگ‌تری نسبت سال گذشته دارد. این کمپانی کل شهر را با بنرهایی تبلیغاتی Hey Google پر کرده و در حال آماده‌سازی غرفه‌ای بزرگ در محل نمایشگاه است؛ هرچند که بعید به نظر می‌رسد محصول تازه‌ای برای رونمایی داشته باشد.

به هر حال بنر تبلیغاتی اپل می‌تواند رسوایی‌های مربوط به حریم خصوصی را به یاد بازدیدکنندگان از نمایشگاه بیاندازد و چه بسا سوالی را در ذهن آن‌ها ایجاد کند؛ اینکه تا چه حد هنگام استفاده از دستیار مجازی و سایر محصولات گوگل، احساس امنیت می‌کنند. شاید این تا حدی ذهن سران اپل را نیز از روند نامناسب فروش گوشی های آیفون منحرف سازد.

فعلا تنها یک بنر با این مضمون در شهر لاس وگاس نصب شده است؛ اما با توجه به اهمیت موضوع حریم خصوصی برای کمپانی اپل، احتمالا داستان به همین جا ختم نخواهد شد. باید دید که کوپرتینونشین‌ها در آینده، چگونه قصد پیش بردن این کمپین را دارند.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :