رندر هواوی پی ۳۰

جک هدفون در هواوی پی ۳۰ احیا می‌شود + عکس

رندرهایی از گوشی هواوی پی ۳۰ (Huawei P30) منتشر شده که از بازگشت جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به این گوشی خبر می‌دهد. آیا هواوی با این کار به دنبال کسب محبوبیت بیشتر نزد صاحبان هدفون‌های گران قیمت قدیمی است؟

کمپانی‌های گوشی‌سازی که جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از روی گوشی‌های خود حذف کرده‌اند٬ دیگر به عقب باز نمی‌گردند؛ حتی اگر ضرورت‌های فنی برای آن وجود داشته باشد. با این حال هواوی می‌خواهد متفاوت ظاهر شود. افشاگر مشهور حوزه فناوری با نام کاربری OneLeaks رندرهای ابتدایی را از گوشی هواوی پی ۳۰ منتشر کرده است که نشان می‌دهد یک جک هدفون به آن بازگشته و در فریم زیر گوشی٬ جایی نزدیک به درگاه USB-C قرار گرفته است.

جک هدفون در رندر هواوی پی ۳۰

رندر هواوی پی ۳۰

البته این بدان معنا نیست که هواوی متکی بر روش‌های سنتی ساخت گوشی است. این رندرهای منتشر شده همچنین به یک ناچ قطره‌ای بر روی صفحه نمایش ۶ اینچی این گوشی٬ شبیه به آنچه که در گوشی وان پلاس ۶ تی دیده بودیم٬ اشاره دارند. در قسمت پشتی گوشی نیز یک ماژول دوربین سه گانه به چشم می‌خورد. گفته می‌شود دوربین اصلی هواوی پی ۳۰ یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با زوم بدون افت کیفیت ۵ برابری است٬ در حالی که یک دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی نیز روی قاب جلویی گوشی قرار خواهد داشت. هواوی پی ۳۰ همچنین از همان تراشه‌ی مشابه با میت ۲۰ (تراشه Kirin 980) قدرت خواهد گرفت؛ پس نگرانی بابت عملکرد آن وجود نخواهد داشت.

مشخص نیست هواوی چه زمانی گوشی P30 را عرضه کند. به نظر می‌رسد در کنگره جهانی موبایل که ماه فوریه در بارسلونا برگزار می‌شود٬ بتوانیم با این گوشی ملاقات کنیم. اما به خاطر داشته باشید که مدل پیشین این خانواده٬ هواوی پی ۲۰ در اواخر ماه مارس سال ٬۲۰۱۸ چند هفته پس از برگزاری این کنگره معرفی شده بود. با فرض بر این که شایعات شنیده شده همه واقعیت داشته باشند٬‌ هواوی می‌خواهد اجبار اتصال هدفون‌های قدیمی به آداپتورهای مخصوص را از روی دوش کاربرانش بردارد.