هوش مصنوعی در CES 2019

هوش مصنوعی در CES 2019 حضور پررنگی دارد

از شواهد پیداست که هوش مصنوعی در CES 2019 حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. ردپای AI را در گجت های هوشمند خانگی، سرگرمی و حتی ورزشی می‌توان دید و به نظر می‌رسد این تکنولوژی در سال جاری، تخت گاز پیش برود.

خوره‌های فناوری و شرکت‌های فعال در این عرصه، چندین سال است که از هوش مصنوعی سخن می‌گویند؛ اما در واقع موج AI، در سال 2018 بلند شد و در زندگی روزمره بسیاری از افراد نقش ایفا کرد. با توجه به سرمایه هنگفتی که کمپانی‌هایی مانند اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت به این حوزه گسیل کرده‌اند، می‌توان حدس زد که هوش مصنوعی در CES 2019 یکی از تم‌های غالب خواهد بود.

نمایشگاه CES فرصتی مغتنم است تا کاربرد این تکنولوژی در قالب محصولات و دستگاه‌های هوشمند، به بازدیدکنندگان شناسانده شود؛ از جمله این سرویس بهداشتی هوشمند که برخوردار از تکنولوژی صوتی برای تنظیم نور است.

هوش مصنوعی در CES 2019

کمپانی‌های مختلفی با ارائه محصولات حوزه هوش مصنوعی در CES 2019 حضور دارند

با وجود حضور بازیگران متعدد در حوزه AI، اما انتظار می‌رود گوگل اسیستنت (Google Assistant) و الکسای آمازون (Alexa) دست بالا را در CES امسال داشته باشند. هر دوی این دستیاران صوتی، با بیش از 10 هزار دیوایس سازگار هستند و احتمالا فضای نمایشگاه را حسابی شلوغ خواهند کرد.

ردپای هوش مصنوعی در CES 2019 را، می‌توان در گجت های ارائه شده از سوی شرکت‌های کوچک نیز دید. بعضی از این گجت‌ها، حتی هوشمندتر از محصولات رقبای صاحب‌نام به نظر می‌رسند و از تلویزیون و دوربین‌های امنیتی تا تجهیزات گلف را شامل می‌شوند. ظاهرا AI در حال ورود به تمامی لوازم خانگی است؛ از یخچال و فریزر بگیرید تا مایکرو ویو، اجاق گاز و کمدهای هوشمند. البته که خودروها را نیز نباید از قلم انداخت.

هوش مصنوعی در CES 2019

اما کاربرد AI فراتر از چنین کالاهایی است. در کف این نمایشگاه می‌توان ربات های بهره‌مند از هوش مصنوعی را دید که خیلی راحت به این سو و آن سو پرسه می‌زنند. قطعا برخی از سخنران‌های مراسم نیز هوش مصنوعی و ربات ها را، حلال بسیاری از مشکلات پیچیده‌ی دنیا معرفی خواهند کرد.

حتی قرار است رویدادی با عنوان «تبدیل ربات‌های آینده به پرستاران خانگی» برگزار و روی ارتباط سلامت با تکنولوژی، مانور داده شود. به عنوان مثال Optum و UnitedHealth Group دو کمپانی هستند که قدم جلو گذاشته‌اند و با استفاده از AI، سیستمی را برای پاسخگویی بهتر پزشکان به سوالات پیچیده بیماران طراحی کرده‌اند.

به هر حال انتظارات از این بزرگترین نمایشگاه سالانه تکنولوژی بالاست و همگان منتظر رونمایی کمپانی‌ها از گجت های فراوان و شاید چند غافلگیری هستند.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ما هیچ سهمی توی این تحول عطیم نداریم

  2. هوش مصنوعی میخاد به کجا برسه؟؟؟