پنل پشتی آیفون 11

پنل پشتی آیفون 11 می‌تواند چنین ظاهری داشته باشد

یک افشاگر سرشناس حوزه موبایل از وجود سه دوربین در پنل پشتی آیفون 11 (iPhone XI) خبر داده است؛ البته نه با چیدمان عمودی، بلکه در قالب یک ماژول مربعی شکل و مشابه سری میت 20 هواوی!

با وجود اینکه امروزه برخی از گوشی های هوشمند، دارای دوربین سه‌گانه یا چهارگانه هستند و حتی صحبت از دوربین پنج‌گانه هم به میان آمده؛ اپل همچنان به استفاده از دوربین‌های دوگانه در پرچمداران خود ادامه داده است. اما این شرایط می‌تواند تغییر کند؛ حداقل آن‌طور که استیو همرستافر (Steve Hemmerstoffer) ظاهر پنل پشتی آیفون 11 را توصیف کرده است.

احتمال وجود ماژول دوربین مربعی شکل در پنل پشتی آیفون 11

در صورت تصمیم اپل برای تجهیز نسل بعدی آیفون به دوربین سه‌گانه، احتمال استفاده از یک ماژول عمودی منطقی‌تر به نظر می‌رسد؛ ولی رندرهای انتشار یافته از پنل پشتی آیفون 11 چیز کاملا متفاوتی را نشان می‌دهند. این چیدمان مربعی شکل، تا حدی یادآور هواوی میت 20 و میت 20 پرو است؛ هرچند که محل قرارگیری ماژول دوربین و آرایش زیگزاگی سنسورها، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

فعلا درباره جزئیات این سنسورها هیچ‌ اطلاعاتی در دست نیست؛ اما اگر آیفون‌های قبلی ملاک قضاوت باشند، می‌توانیم سنسورهای ستون چپ را به دوربین اصلی و تله‌فوتو ربط دهیم. در ستون راست نیز شاهد یک فلش LED و احتمالا دوربین ToF (برای مدل‌سازی سه‌بعدی) خواهیم بود.

البته هنوز حدود 9 ماه تا رونمایی از مدل‌های 2019 آیفون فاصله داریم و این دستگاه‌ها باید در مسیر تولید، مراحل تست بسیاری را پشت سر بگذارد. بنابراین با وجود اینکه احتمال پیاده‌سازی همین طراحی در محصول نهایی وجود دارد؛ اما شاید هم مهندسان اپل در جزئیات، تغییراتی را ایجاد کنند و آیفون 11 را با چهره نسبتا متفاوتی ملاقات کنیم.