پیامک های تبلیغاتی

وزیر ارتباطات درباره پیامک های تبلیغاتی مزاحم نظرسنجی کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی توییتری خود درباره پیامک های تبلیغاتی مزاحم نظرسنجی کرده و گفت بسیاری از مردم از این پیامک‌ها متنفر هستند و برای حل این مشکل به زودی تصمیم نهایی را می‌گیریم.

اخیرا فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران عنوان کرد بسیاری از کاربران به ارسال پیامک تبلیغاتی معترض هستند و بیش از 30 میلیون مشترک با شماره‌گیری سامانه #800* برای قطع ارسال چنین پیامک‌هایی اقدام کرده‌اند. بنابراین به زودی تمامی سرشماره‌های این سرویس‌ها قطع خواهد شد. البته چنین سرویس‌هایی با به‌روزرسانی سامانه خود همچنان به ارسال پیامک ادامه‌ می‌دهند که مجددا با بررسی این سازمان، تمامی آن‌ها قطع می‌شوند. در همین رابطه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیامک های تبلیغاتی مزاحم در صفحه شخصی توییتری خود از کاربران نظرسنجی کرده است.

پیامک های تبلیغاتی

توییت وزیر درباره پیامک های تبلیغاتی مزاحم

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی توییتری خود نوشت بسیاری از مردم از ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم متنفر هستند و این موضوع واقعیت دارد. البته تاکنون بیش از 70 هزار سیم کارت متخلف در زمینه ارسال پیام های تبلیغاتی را مسدود کرده‌ایم، اما چنین سیم کارت‌هایی باز هم وجود دارند. متاسفانه تعداد این سیم کارت‌ها زیاد بوده و پیگیری‌های قضایی نیز هزینه‌ زیادی را به دنبال دارد، اما این موضوع باید به نتیجه نهایی برسد.

آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در خصوص فعالیت‌ها احتمالی که در خصوص جلوگیری از ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم باید انجام بگیرد، یک نظرسنجی مطرح کرد تا کاربران بگویند با کدام یک از این اقدام‌ها موافق هستند. در این نظرسنجی 4 گزینه ایجاد امکان تبلیغ ارزان، افزایش قیمت سیم کارت، افزایش قیمت پیامک‌ها و محدودیت تعداد ارسال پیام در روز قرار گرفته است. وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد که به زودی در این زمینه، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.