کرکره پنجره هوشمند IKEA

کرکره پنجره هوشمند IKEA در راه ورود به بازار

کمپانی سوئدی آیکیا (IKEA) که در زمینه تولید مبلمان و اثاثیه خانگی فعالیت می‌کند؛ در تازه‌ترین تلاش برای هوشمندسازی منازل، قصد عرضه یک کرکره پنجره هوشمند را دارد.

سال گذشته آیکیا نخستین گام محکم خود برای حضور در بازار گجت های هوشمند خانگی را با معرفی TRÅDFRI برداشت؛ سیستمی هوشمند برای تنظیم نور محیط منازل که اجزای آن را لامپ‌های LED کوچک و بزرگ، کیت‌های حسگر حرکتی، چراغ‌ خواب و مجموعه‌ای از پنل‌های LED قابل نصب روی درها، دیوارها و کابینت‌های آشپزخانه تشکیل می‌دادند. موفقیت در فروش این سیستم، آیکیا را بر آن داشت که حضور خود را در این عرصه با رونمایی از محصولی جدید تحکیم ببخشد؛ یک کرکره پنجره هوشمند !

کرکره پنجره هوشمند IKEA

کرکره پنجره هوشمند آیکیا با قیمتی بین 113 تا 181 دلار به فروش می‌رسد

این کرکره پنجره ظاهر متعارفی دارد؛ اما اندکی از کرکره‌های معمولی حجیم‌تر است تا محفظه باتری قابل شارژ را درون خود جای دهد. ظاهرا محصول در دو نوع نیمه شفاف (KADRILJ) و مات (FYRTUR) عرضه می‌شود و قادر است در تعامل با سیستم TRÅDFRI کار کند. پس قاعدتا سازگاری با گوگل اسیستنت، الکسای آمازون و هوم‌کیت اپل را نیز باید به قابلیت‌های آن اضافه کنیم. همچنین کاربران می‌توانند هم به وسیله کنترلر دستی، اقدام به بالا و پایین کشیدن کرکره نمایند و هم از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی، این کار را زمان‌بندی کنند.

بر اساس اعلام IKEA، این گجت هوشمند از نیمه دوم ماه میلادی آینده قابل خریداری خواهد بود و بسته به ابعاد، بین 99 تا 155 یورو قیمت خواهد است.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خیلی خوبه هم محافظه هم دیواری

  2. اصلن خوشم نیومد