باتری انعطاف پذیر جی‌فلکس

منتظر خودنمایی باتری انعطاف پذیر جی‌فلکس در CES 2019 باشید

کمپانی کره‌ای Jenax پیش‌تر از یک باتری انعطاف پذیر با نام جی.فلکس (J.Flex) رونمایی کرده بود. قرار است این محصول در CES 2019 نیز به نمایش درآید تا روشی نوین را برای شارژ دستگاه‌های مختلف، به ویژه گجت های پوشیدنی پزشکی ارائه دهد.

جی.فلکس که کمپانی سازنده آن را نخستین باتری انعطاف پذیر در این حوزه می‌داند، برای اولین بار در CES 2015 ظاهر شد و چشمان بسیاری را به خود دوخت. ایده‌‌ی طراحان این است که بتوان باتری‌های منعطف را با انواع لباس‌ها و کوله‌پشتی‌ها یکپارچه کرد و نیاز به باتری‌ها جامد و حجیم را از بین برد. این باتری‌ها باید تاشدگی و مچاله شدن را تحمل کنند، بدون اینکه عملکردشان تحت تاثیر قرار بگیرد.

باتری انعطاف پذیر جی‌فلکس

روز چهارشنبه نهم ژانویه به وقت لاس وگاس، مقامات کمپانی کره‌ای باتری جی.فلکس را در گردهمایی سلامت دیجیتال CES به نمایش خواهند گذاشت. اگرچه Jenax این باتری انعطاف پذیر را به طور خاص برای تجهیزات پزشکی طراحی کرده است؛ اما در گجت‌های عمومی‌تری چون ساعت های هوشمند نیز کاربرد دارد.

البته همانند سایر تکنولوژی‌های نوظهور، در این مورد هم کاستی‌هایی به چشم می‌خورد و ظرفیت محدود جی.فلکس، بزرگترین نقطه ضعف آن است. در حال حاضر هر واحد از آن‌ها تنها 30 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد؛ در حالی که ظرفیت یک باتری دکمه‌ای (باتری ساعت)، می‌تواند پنج برابر این رقم باشد.

حضور این کمپانی در CES امسال، با نمایش اسپیکرهایی از فیلیپس، Abbott و Johnson & Johnson همراه خواهد بود؛ کمپانی‌هایی که در حوزه سلامت دیجیتال، سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌اند. با این حال هیچ تضمینی نیست که آن‌ها به این زودی‌ها، قصد تجهیز محصولات خود به جی.فلکس در مقیاس وسیع را داشته باشند.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به حق چیزای نشنیده و ندیده

  2. همینو کم داشتیم