ال جی گرم 17

ال جی گرم 17 (LG Gram 17)؛ نگاهی نزدیک به لپ تاپ فوق سبک و باریک ال جی

ال جی گرم 17 (LG Gram 17) اخیرا به عنوان سبک ترین لپ تاپ 17 اینچی جهان معرفی شد. اکنون این لپ تاپ در نمایشگاه CES 2019 به نمایش گذاشته شده و به همین بهانه نگاهی نزدیک به ویژگی‌ها و طراحی لپ تاپ جدید ال جی خواهیم داشت.

هنگامی که ال جی دو سال پیش لپ تاپ سبک‌وزن Gram را عرضه کرد، ما خیلی تحت تاثیر قرار نگرفتیم. اما این کمپانی از ساخت لپ تاپ گرم منصرف نشد و حالا یک لپ تاپ بسیار خوب را به بازار عرضه کرده که ضخامت کم و سبک‌وزن بودن آن همه را شگفت‌زده می‌کند. در جریان نمایشگاه CES 2019، این فرصت برای کارشناسان و خبرنگاران پیش آمده تا لپ تاپ ال جی گرم 17 (LG Gram 17) را از نزدیک بررسی کنند. در ادامه قصد داریم نگاهی نزدیک داشته باشیم به لپ تاپ فوق سبک و فوق باریک ال جی.

ال جی گرم 17 جدید در ماه گذشته معرفی شد، اما این فرصت برای رسانه‌های مطرح جهان پیش نیامد تا آن را از نزدیک بررسی کنند و نمایشگاه CES 2019 فرصت مناسبی برای این موضوع بود. Gram 17 فقط 1338 گرم وزن دارد و به همین دلیل برای جابه‌جا کردن آن و مخصوصا در هنگام سفر کاملا احساس راحتی خواهید کرد. این در حالی است که امروزه بسیاری از مردم به خاطر وزن و ابعاد بزرگ لپ تاپ‌های 17 اینچی و سخت بودن حمل و نقل آن، علاقه کمتری به این مدل‌ها، به خصوص در هنگام سفر دارند.

ال جی گرم 17

ال جی گرم 17 با برخورداری از صفحه نمایش و بدنه بزرگ، صفحه کلید فول‌سایز و کاملی را به همراه کلیدهای شماره یا numpad و تاچ پد ارائه می‌کند. صفحه نمایش ال سی دی با وضوح 2560 در 1600 پیکسل، روشنایی بسیار خوبی دارد و بیشتر رنگ‌ها (به جز مشکی مطلق و رنگ‌های غنی‌تر) را روشن و واضح نشان می‌دهد.

عمر باتری ال جی گرم 17

با توجه به فضای بیشتر در شاسی و بدنه، ال جی توانسته از یک باتری 72 وات ساعتی در این لپ تاپ استفاده کند که گفته می‌شود تا 19.5 ساعت دوام خواهد داشت. این میزان عمر باتری بسیار چشمگیر است و وقتی ال جی گرم 17 را با سایر لپ تاپ های 17 اینچی بازار مقایسه می‌کنیم، متوجه عملکرد بسیار خوب باتری لپ تاپ ال جی می‌شویم.

ال جی گرم 17

بر خلاف بسیاری از لپ تاپ‌های هم‌سایز، Gram 17 از پردازنده گرافیکی مجزا بهره نمی‌برد. این لپ تاپ سبک‌وزن به پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7 با گرافیک HD 620 یکپارچه و همچنین 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD مجهز شده است. این مشخصات برای یک لپ تاپ برای کارهای معمولی و رایج بسیار مناسب است، اما اگر به دنبال لپ تاپی برای بازی کردن یا طراحی می‌گردید احتمالا به یک پردازنده گرافیکی مجزا هم نیاز دارید.

در لبه‌های ال جی گرم 17 شاهد قرارگیری سه پورت یو اس بی A، دو پورت یو اس بی C، یک پورت HDMI، یک کارت‌خوان میکرو اس دی و جک هدفون هستیم. بنابراین کاربران برای اتصال وسایل مختلف به لپ تاپ، پورت‌های کافی در اختیار دارند و نیازی به حمل لوازم جانبی یا دانگل‌ها نخواهید داشت.

استاندارد مقاومت ال جی Gram 17

از نظر ظاهری، از ضخامت کم لپ تاپ که بگذریم، بدنه نقره‌ای مات ال جی گرم 17 زیبا به نظر می‌رسد و لوگوی درجه یک روی قاب جلب توجه می‌کند. این لپ تاپ در رنگ سفید نیز عرضه می‌شود. با وجود باریک و سبک بودن، ال جی Gram 17 بسیار محکم است و توانسته آزمایش‌های استاندارد نظامی MIL-STD-810G را برای سنجش مقاومت و دوام، با موفقیت پشت سر بگذارد.

ال جی گرم 17

این روزها لپ تاپ های باریک و سبک محبوبیت بیشتری دارند و حتی لپ تاپ های گیمینگ نیز با وجود بسته‌های گرافیکی سنگین و زمخت، هر سال در حال باریک‌تر و ظریف‌تر شدن هستند. به لطف پردازنده های گرافیکی جدید مانند طرح انویدیا Max-Q، ساخت نوت بوک‌های قدرتمند با وزن کم، راحت‌تر شده است.

ال جی گرم 17 لپ تاپ بسیار خوبی است، اما اگر ال جی می‌خواهد در رقابت سخت با سایر لپ تاپ های 17 اینچی بازار باقی بماند، باید به بهبود عملکرد GRAM فکر کند. این لپ تاپ با قیمت 1699 دلار، ترکیبی از حمل و نقل آسان و عملکرد مناسب را ارائه می‌کند که می‌تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. 17 گرم وزنشه؟؟؟

  2. کیفیت تصویرشم فوق العادهس