تلویزیون 88 اینچی 8K OLED ال جی

تلویزیون 88 اینچی 8K OLED ال جی بدون اسپیکر قادر به پخش صدا است!

تلویزیون 88 اینچی 8K OLED ال جی ، جدیدترین محصول کره‌ای‌ها در نمایشگاه CES 2019 است که علاوه بر نمایش محتوا می‌تواند نقش یک اسپیکر را هم ایفا کند. LG با ترکیب فناوری های روز موفق به تولید محصولی منحصربه‌فرد شده است.

ظاهرا کمپانی LG با دستی پر به لاس وگاس آمده است. پیش‌تر این کمپانی از تلویزیون رول شونده OLED TV R با طراحی منحصربه‌فرد پرده برداشت و اعلام کرد که از نیمه دوم سال 2019، کاربران قادر به خرید این محصول جدید هستند. اما این تنها غافلگیری کره‌ای‌ها در این رویداد فناوری نبود و آنها از یک تلویزیون 88 اینچی OLED با وضوح 8K نیز پرده برداشتند.

تجهیز تلویزیون 88 اینچی 8K OLED ال جی به فناوری Crystal Sound

این نخستین باری نیست که ما با تلویزیون 88 اینچی 8K OLED ال جی ملاقات می‌کنیم و می‌توان گفت این محصول جدید، با آخرین فناوری های موجود در دنیای تلویزیون‌ها همراه شده است. اما هدف ال جی از نمایش این تلویزیون در نمایشگاه سی ای اس 2019 چه بود؟ در پاسخ باید بگوییم نباید به دنبال چیز جدید در شکل ظاهری باشید؛ در عوض، امکاناتی تازه به این تلویزیون افزوده شده است که بیش از پیش، آن را جذاب می‌کند. “Crystal Sound” یکی از مهم‌ترین فناوری های به کار گرفته شده در این محصول جدید است که پخش صدای Dolby Atmos بدون نیاز به اسپیکر را فراهم می‌کند.

Crystal Sound نخستین بار در سال 2017 معرفی شد. این تکنولوژی به لطف وجود پنل OLED، سیستم صدا را مستقیما در داخل پنل جاسازی کرده و نیاز به نور پس‌زمینه را هم از بین می‌برد؛ سپس نمایشگر نقش یک پرده میانی را ایفا می‌کند و نقات مختلف پنل با ایجاد ارتعاش در پنل اولد، صدا را تولید خواهند کرد. این طراحی به جز از بین بردن نیاز به اسپیکر، فواید دیگری همچون تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از تماشای محتوا را به ارمغان می‌آورد زیرا صدا به جای بخش کناری، از پشت تصویر می‌آید. ال جی می‌خواهد این فناوری را با لپ تاپ ها و مانیتورهای خود نیز ترکیب کند.

ال جی دیسپلی می‌گوید محصول جدید آنها قادر به تولید صدای 3.2.2 کاناله Dolby Atmos است؛ سیستمی که می‌توان آن را یک گام رو به جلو در مقایسه با صدای استریو در گذشته در نظر گرفت. متاسفانه، دموی نمایش داده شده در لاس وگاس، بسیار محدود بود و ما فقط چند یوفو را می‌دیدیم که برای نمایش عمق صدا با استفاده از فناوری Dolby Atmos، بالا و پایین می‌شدند. کیفیت صدای در حال پخش در مقایسه با چیزی که در گذشته دیده بودیم، بهبود پیدا کرده و به مرحله‌ای رسیده است که می‌توان آن را جایگزین ساندبارها کرد.

تلویزیون 88 اینچی 8K OLED ال جی

“Crystal Motion OLED”، دیگر فناوری جدیدی بود که در یک تلویزیون 65 اینچی اولد به نمایش درآمد. این فناوری که در حقیقت یک الگوریتم نرم افزاری محسوب می‌شود، «زمان پاسخگویی حرکت تصاویر» را به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد (این زمان در مقایسه با تلویزیون‌های LCD به نصف رسیده است). این ویژگی زمانی خودنمایی می‌کند که به تماشای یک بازی ورزشی سریع یا فیلم‌های اکشن یا حتی بازی‌های ویدیویی بپردازید. قطعا ترکیب گرافیک روان‌تر با بلور کمتر و اثر گوستینگ پایین‌تر بین تصاویری با کنتراست بالا، با استقبال بسیاری از افراد روبه‌رو خواهد شد. از آنجایی که این یک قابلیت سخت افزاری نیست، ال جی می‌تواند از آن در سایر تلویزیون‌های OLED نیز استفاده کند.

با توجه به اینکه یک سال طول کشید ال جی تلویزیون‌های اولد رول شدنی را به دستگاهی اقتصادی با امکان عرضه به بازار تبدیل کند، این احتمال را می‌دهیم که به زودی، هر دو این فناوری ها را در تلویزیون‌ها ببینیم. (هرچند، به نظر می‌رسد ال جی هنوز برنامه محکمی برای انجام این کار ندارد.)

متاسفانه فعلا اطلاعاتی از زمان عرضه یا قیمت احتمالی تلویزیون 88 اینچی 8K ال جی در دست نیست.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :