انتشار جدیدترین گزارش Canalys درباره سهم گوشی سازان چینی از بازار موبایل

در جدیدترین گزارش Canalys بیشتر به وضعیت فروش اپل و سهم گوشی سازان چینی توجه شده است. طبق این گزارش، اگرچه دیگر شرکت‌های گوشی‌ساز چینی به همراه اپل در حال سقوط هستند، اما رشد هواوی همچنان ادامه دارد.

تیم کوک چندی پیش برای توجیه عملکرد ضعیف گوشی های آیفون 2018 در بازار موبایل، به بازار محصولات چینی اشاره کرد که روی همه رفته چیزی در حدود پنجاه درصد سهم فروش کل را در اختیار دارند. البته آمارهای Canalys چیز دیگری را نشان می‌دهند.

بر اساس تحلیل‌های Canalys، سهم گوشی سازان چینی در ربع سوم سال 2018 چیزی حدود پانزده درصد کاهش یافته و از 119 میلیون دستگاه در بازه زمانی مشابه در سال 2017، به 101 میلیون دستگاه رسیده است.

آمار فروش گوشی سازان چینی در 2018

رشد هواوی

اگرچه اپل در رده پنجم میزان فروش قرار گرفته است، اما این شرکت با توجه به قیمت بالای محصولاتش، از نظر میزان سوددهی در رده نخست قرار دارد. با این حال از نظر تعداد، آمار فروش آیفون های 2018 جالب نیست و کمکی به کاهش سرعت رشد هواوی در بازار موبایل نکرده است. اپل سال گذشته تغییر زیادی در قیمت محصولات خود اعمال نکرد و حتی یک گوشی اقتصادی با قیمت 700 دلار به بازار فرستاد، اما این استراتژی‌ها کاری از پیش نبردند. البته، برخلاف محصولات سال گذشته، آیفون ایکس فروش فوق‌العاده‌ای داشت، اما این موفقیت در مدل Xs تکرار نشد.

فروش اپل

طبق گزارش جدید Canalys، پرچمداران دارای قیمت 400 الی 600 دلار بیشتر از بقیه مورد استقبال قرار گرفته‌اند. همچنین متوسط قیمت گوشی های فروخته شده در چین، بزرگترین بازار گوشی هوشمند در دنیا، حدود 300 دلار است. این حداقل قیمت‌ها به زودی با ورود گوشی های دارای پشتیبانی از شبکه 5G و مجهز به بدنه‌ای تاشو افزایش پیدا خواهد کرد، به طوری که متوسط قیمت پرچمداران محبوب به بالای 600 دلار می‌رسد.

طی ربع سوم سال 2018، گوشی اوپو A5 محبوب‌ترین محصول در بازار چین بود. بین 10 گوشی پرفروش‌ در بازه زمانی یاد شده داخل بازارهای کشور چین، 9 مورد ساخت اوپو و ویوو است. تنها مورد بیگانه از این دو شرکت، گوشی شیائومی ردمی 6A محسوب می‌شود.

فروش گوشی چین

ویوو به لطف محصولات سری Y، که 64 درصد سهم همه محصولات عرضه شده توسط آن طی ربع سوم 2018 را در اختیار دارند، توانست اوپو را کنار زده و پشت سر هواوی در رده دوم پرفروش‌ترین گوشی سازان چینی قرار بگیرد. استراتژی ویوو ثابت نگه داشتن قیمت‌ها و تمرکز ویژه روی بازارهای کشور خانه بوده است (75 درصد گوشی های ویوو در چین به فروش می‌رسند).

برند زیرشاخه آنر، اصلی‌ترین دلیل موفقیت شرکت هواوی به عنوان پرچمدار بزرگترین بازار موبایل دنیا تلقی می‌شود. محصولات سری P و Mate به خاطر داشتن برخی ایرادات همچون نمایشگرهای معیوب نتوانستند آن طور که شرکت انتظار داشت فروش خوبی را تجربه کنند. با این حال، هواوی توانست به هدف جاه‌طلبانه‌ای که ابتدای سال 2018 برای خود ترسیم کرده بود دست پیدا کرده و طی سال گذشته، 200 میلیون دستگاه به فروش رساند. پیش‌بینی شده تا سال 2020، هواوی با کنار زدن سامسونگ در رده نخست پرفروش‌ترین گوشی‌سازان دنیا قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خبری از سامسونگ نیست

  2. هواوی که پیشرفت چشم گیری داشته