ناسا به پروژه مشترک ارسال مدارگرد به سياره عطارد پیوست

 پروژه مشترک عطارد با پیوستن ناسا به آژانس فضایی اروپا (ESA) و ژاپن وارد مرحله جدیدی شد.در مأموریت مشترک BepiColombo که شامل پرتاب دو مدارگرد بسمت عطارد است، ناسا وظیفه تأمین ابزار علمی موسوم به Strofio را برعهده خواهد داشت.

 این ابزار برای تهیه نقشه گازهای در حال تغییر این سیاره مورد استفاده قرار می گیرد؛ «مایکل براوکاس» سخنگوی ناسا، سهم مشارکت این آژانس در پروژه BepiColombo را حدود 32 میلیون دلار اعلام کرد.

هزینه کلی این پروژه بالغ بر یک میلیارد دلار تخمین زده می شود که آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ وظیفه ساخت مدارگرد سیاره ای عطارد MPO را برعهده دارد و آژانس اکتشافات هوافضا ژاپن نیز در حال ساخت مدارگرد مگنتوسفریک عطارد (MMO)‌ است.

این دو مدارگرد آگوست سال 2015 توسط موشک آریان 5 به فضا پرتاب خواهند شد؛ هر دور چرخش این ماهواره ها بدور عطارد بیش از شش سال بطول می‌انجامد.

این مأموریت به نام «جوزپه کلومبو» دانشمند و مهندس ایتالیایی که تکنیک استفاده از گرانش سیارات برای مانور ماهواره ها را توسعه داد، نامگذاری شده است؛ این پروژه به نوعی ادامه مأموریت فضاپیمای MESSENGER ناسا برای بررسی عطارد محسوب می شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*