کارت حافظه 1 ترابایتی لکسار

کارت حافظه 1 ترابایتی لکسار اولین مموری هزار گیگابایتی بازار خواهد بود

کارت حافظه 1 ترابایتی لکسار قرار است اولین مموری کارت با این ظرفیت باشد که وارد بازار خواهد شد. این کارت از نوع SDXC بوده و Professional 633x نام دارد. کارت حافظه جدید لکسار ضمن داشتن ظرفیت بالا، سرعت بالایی نیز دارد.

لکسار یک کمپانی آمریکایی است که در سال 1996 تاسیس شد. این کمپانی در سال 2006 به مالکیت غول تراشه‌ساز آمریکایی یعنی میکرون در آمد و با دیگر کمپانی آمریکایی یعنی کروشال ادغام شد. تا اینکه در سال 2017 میکرون تصمیم به توقف عرضه حافظه‌های لکسار گرفت. در همان سال برند و حقوق تجاری لکسار به کمپانی چینی لانگسیس فروخته شد. لکسار در سال 2018 به تجارت کارت‌های حافظه برگشت و امروزه نیز قرار است کارت حافظه 1 ترابایتی لکسار اولین مموری کارت با این ظرفیت در بازار باشد.

کارت حافظه 1 ترابایتی لکسار

این کارت که به تازگی رونمایی شده، از نوع SDXC بوده و برای دوربین‌های عکاسی است. این کارت از کلاس 10 بوده و با داشتن گذرگاه از نوع UHS-I U3 (که به آن کلاس V30 گفته شود)، دارای سرعت خواندن 95 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 70 مگابایت بر ثانیه است. این سرعت برای فیلم‌بردای با کیفیت 4K نیز مناسب است و به لطف ظرفیت بالای کارت، می‌توان شمار بسیار زیادی عکس با آن گرفت.

کارت حافظه 1 ترابایتی لکسار

البته افتخار معرفی اولین کارت حافظه 1 ترابایتی SDXC متعلق به دیگر کمپانی آمریکایی یعنی سن‌ دیسک است که در سال 2016 کارت 1 ترابایتی خود را معرفی کرد. با این حال آن کارت هرگز عرضه نشد و لکسار قرار است اولین در بازار باشد. باید به این نکته نیز توجه داشت که لکسار با وجود مشکلاتی که در سال 2017 داشت، موفق شد اولین عرضه کننده باشد و دیگر رقبا همچون سامسونگ، توشیبا و… را پشت سر بگذارد.

کارت حافظه 1 ترابایتی لکسار

پیشرفت در صنعت حافظه‌های فلش چند سالی است که سرعت زیادی به خود گرفته. 15 سال پیش بود که لکسار اولین کارت حافظه حافظه 1 گیگابایتی SD خود را معرفی کرد و حال کارتی با همان ابعاد و ظرفیت 1024 برابری به بازار عرضه می‌کند. لکسار معتقد است اگر با همین رویه پیش رود، می‌تواند کارت حافظه‌های یک پتابایتی (هزار ترابایتی) خود را در سال 2034 راهی بازار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این یه ذره هزار گیگ هست؟؟

  2. یه ترابایت به این کوچیکی

  3. لکسار جنساش فوق العاده س…چند تا فلش دارم و مثل ساعت کار میکنن