سیستم هوش مصنوعی Sensory AI

سیستم هوش مصنوعی Sensory AI می‌تواند انواع صداها در محیط خانه را تشخیص دهد

سیستم هوش مصنوعی Sensory AI در نمایشگاه CES 2019 با توانایی تشخیص انواع صداها در محیط خانه معرفی شد. در ادامه قصد داریم عملکرد این سیستم هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا این که دستگاه‌های خانگی بتوانند عملکرد مشابه بلندگوهای هوشمند در صورت شنیدن یک صدای غیر معمول همانند صدای شکستن شیشه داشته باشند، عالی نخواهد بود؟ شرکت نرم افزاری Sensory موفق به توسعه یک سیستم هوش مصنوعی شده که توانایی تشخیص انواع صداها را دارد و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام می‌دهد. این فناوری را با نام TrulySecure Sound ID می‌شناسند و همانند Shazam For Sound In The Home است.

عملکرد سیستم هوش مصنوعی Sensory AI

هوش مصنوعی می‌تواند انواع صداهای محیط همانند صدای سگ، سیستم امنیتی خانه یا هشداردهنده مربوط به دود، صدای هشدار کم بودن باتری، زنگ درب منزل، ضربه زدن و شکستن شیشه را تشخیص دهد؛ پس از آن سیستم هوش مصنوعی Sensory AI هشدارهای لازم و حتی یک کلیپ از تمام صداها را برای شما ارسال خواهد کرد.

تاد موزر (Todd Mozer)، مدیر شرکت نرم افزاری Sensory اظهار داشت:

با استفاده از محصولات مختلف کنترل صدا که در خانه‌های ما وجود دارد، یک فرصت عالی به دست آمد تا فعال کردن میکروفون در این دستگاه‌ها را انجام دهیم و به گوش دادن کلمات و تشخیص گفتار دقت کنیم.

شناسه صدا بخشی از مجموعه سیستم هوش مصنوعی Sensory AI برای بلندگوهای هوشمند و دستگاه‌های IoT است که به طور کامل بر روی آن اجرا می‌شود. داده‌ها برای جلوگیری از مشکلات امنیتی و حفظ حریم خصوصی به فضای ابری ارسال نمی‌شوند.

علاوه بر قابلیت شناسایی صدا توسط سیستم هوش مصنوعی Sensory AI ، فناوری کنترل صدا Cloud-Free به منظور ارتباط با اسپیکرهای بلوتوثی در CES 2019 راه‌اندازی شده است.

این محصول خاص به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ها را با کنترل صوتی و بارگذاری کلمات اختصاصی موردنظر خود همراه کنند. در حقیقت نیازی به دستیار صوتی الکسا یا گوگل نیست، بنابراین ما در آینده نزدیک شاهد معرفی اسپیکرهای زیادی با صدا و نام تجاری اختصاصی خواهیم بود.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به چ دردی میخوره