فناوری Drive AutoPilot

فناوری Drive AutoPilot شرکت Nvidia در CES 2019 معرفی شد

فناوری Drive AutoPilot توسط شرکت Nvidia به منظور رانندگی خودکار وسایل نقلیه در شهر لاس وگاس و نمایشگاه CES 2019 معرفی شد. این فناوری قابلیت‌های چشمگیری دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

شرکت Nvidia اولین نسخه تجاری سطح 2 سیستم رانندگی خودکار را در نمایشگاه CES 2019 معرفی کرد. خودروسازان می‌توانند از فناوری Drive AutoPilot برای افزودن ویژگی رانندگی خودکار به وسایل نقلیه استفاده کنند.

عملکرد فناوری Drive AutoPilot

با وجود این که نام فناوری مربوط به رانندگی خودکار است، اما چنین کاری انجام نمی‌دهد. در حقیقت فناوری Drive AutoPilot می‌تواند عملکردهای کمک به رانندگان وسایل نقلیه همانند ادغام بزرگراه، تغییر خطوط، پارک کردن و شناسایی عابران پیاده را ارائه دهد.

این تکنولوژی توانایی اضافه کردن نقشه‌های شخصی به وسایل نقلیه را دارد، همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مکان‌هایی که رفته‌اند را به خاطر داشته باشند و یک مسیر رانندگی خودکار حتی بدون نقشه‌های اچ دی ایجاد کنند.

این فناوری جدید شرکت Nvidia می‌تواند قابلیت نظارت بر رانندگان، AI Copilot و تجسم پیشرفته در داخل کابین از سیستم بینایی کامپیوتر را در وسایل نقلیه ایجاد کند. فناوری Drive AutoPilot یک بخش از پلتفرم رانندگی Nvidia برای وسایل نقلیه بوده و از سیستم Xavier قدرت دریافت می‌کند.

Xavier به طور خاص برای پلتفرم‌های هوش مصنوعی ماشین ساخته شده است و بر اساس اعلام رسمی شرکت Nividia، قابلیت انجام 30 تریلیون عملیات در ثانیه با استفاده از 30 وات قدرت را دارد. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است تا برق بسیار پایینی مصرف کند، بنابراین از عمر باتری ماشین کاسته نخواهد شد.

موسسه بیمه مطالعات ایمنی بزرگراه‌ها در ماه آگوست سال 2018 میلادی نشان داد که سیستم‌های موجود سطح 2 رانندگی خودکار در زمینه تشخیص نقاط و توانایی برای ماندن در بین خطوط جاده‌های با دست انداز زیاد، توانایی مطلوبی ندارند. شرکت Nvidia اعلام کرده است که فناوری Drive AutoPilot به این محدودیت‌ها اشاره دارد.

خودروسازان آلمانی Continental AG و ZF Friedrichshafen AG هم اکنون دو مشتری این فناوری هستند و قصد دارند از آن در محصولاتی که قرار است در سال 2020 میلادی معرفی شوند، استفاده کنند.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :