کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام با 8 روش کاربردی

کسب درآمد از اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و پلتفرم هایی نظیر اینستاگرام به منبع درآمد بسیار از افراد مبدل شده اند. در این مقاله 8 روش کارآمد برای کسب درآمد از اینستاگرام را معرفی می‌کنیم.

اینستاگرام یک فضای جالبی‌ست که کاربران می‌توانند از طریق ارسال تصاویر و ویدیوهای کوتاه، شور، نشاط و توانایی‌های خود را به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و با جمع‌آوری طرفدار، به یک فرد مهم و تاثیرگذار تبدیل شوید. هم اکنون کاربران زیادی در اینستاگرام (Instagram) فعالیت دارند که تعداد طرفداران یا به اصطلاح فالوورهایشان از 10 میلیون نفر گذشته است.

به طور طبیعی، برندهای تجاری فرصت‌های تبلیغاتی از طریق شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام را متوجه شده‌اند؛ این مسئله توانسته باعث کسب درآمد قابل توجهی برای افراد مختلف از طریق آن شود. در این مقاله قصد داریم روش های کسب درآمد از اینستاگرام را معرفی کنیم.

1: کسب درآمد از اینستاگرام با فروش محصولات وابسته

این شبکه اجتماعی قابلیت افزودن لینک به قسمت بیوگرافی حساب کاربری و توضیحات هر پست را فراهم کرده است. این پیوندها باعث اتصال صفحه شخصی شما به وب‌سایت شرکت‌هایی خواهد شد که محصولات آن‌ها را تبلیغ می‌کنید؛ شرکت‌ها به ازای هر مشتری که از طریق لینک شما وارد سایت شود، مبلغ معینی را پرداخت خواهند کرد، البته در صورتی که مشتریان خرید هم انجام دهند، بازاریاب‌ها سود بیشتری کسب می‌کنند.

برخی از روش‌های بهینه‌سازی لینک‌های بازاریابی عبارتند از:

  • پیوند وابسته را با استفاده از سرویس‌هایی همانند Bitly کوتاه کنید تا پست‌های شما در نظر فالوورها اسپم نباشد.
  • از هشتگ‌های مربوط به محصول استفاده کنید تا بتوانید کاربران بیشتری جذب کنید.
  • یک کد تخفیف را برای محصولات ذکر کنید و از کاربران بخواهید که در هنگام خرید، از کد موردنظر استفاده کنند؛ این کار به شرکت اجازه می‌دهد تا بتواند فعالیت شما را مورد بررسی قرار دهد.

2: کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغ محصولات برای شرکت‌ها

کسب درآمد از اینستاگرام

هنگامی که شما به عنوان یک عامل تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی تبدیل شوید، می‌توانید محصولات پشتیبانی‌شده را از طریق صفحه اینستاگرام خود به فروش برسانید؛ در حقیقت شما با قرار دادن یک پست برای تبلیغ محصولات شرکت‌های مختلف، مبالغ خوبی دریافت خواهید کرد.

شما می‌توانید پست‌ها را برای شرکت‌های مختلف قرار دهید، همچنین توانایی ارسال پست برای یک شرکت خاص را هم دارید. برخی از روش‌هایی که برای ارسال این دسته از پست‌ها مناسب هستند، عبارتند از:

  • در صورتی که بتوانید تجربه شخصی خود را از استفاده محصولات در پست‌های تبلیغاتی قرار دهید، نتایج خوبی خواهید گرفت.
  • شما می‌توانید برخی از پست‌های شرکت را مجددا در صفحه شخصی خود قرار دهید.
  • شما می‌توانید تصاویر خود را هنگام استفاده از محصولات شرکت در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک بگذارید، همچنین تگ مربوط به شرکت را در تصویر قرار دهید.

3: کسب درآمد از اینستاگرام با فروش کالا

این یکی از روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام برای کاربرانی‌ست که توانایی کارآفرینی دارند؛ شما می‌توانید محصولات خود را تبلیغ و به فروش برسانید. تمام کاربرانی که قصد دارند محصولاتشان را از طریق اینستاگرام برای فروش قرار دهند، ابتدا باید محصول قابل عرضه داشته باشند و در کنار آن برای جمع‌آوری فالوور اقدام کنند.

شما به جای تلاش برای برندسازی و دریافت مجوزهای گوناگون، تنها کافی‌ست قابلیت محصولات را برای مخاطبان خود مطرح کنید.

نکته: به خاطر داشته باشید، زمانی که محصولات خود را به صورت خانگی به فروش می‌رسانید، تمام مسئولیت‌ها اعم از قانونی، پزشکی و فیزیکی بر عهده شما خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که تمام مجوزهای لازم برای فروش را دریافت کرده باشید.

4: کسب درآمد از اینستاگرام با ارائه خدمات پرداختی

اگر شما یک کاربر پرطرفدار در اینستاگرام هستید، یعنی استعداد یا مهارت‌هایی دارید که سایر کاربران به آن علاقه‌مند هستند. شاید نتوان استعداد را به یک محصول فیزیکی تبدیل کرد، اما می‌توانید استعداد خود در زمینه‌های مختلف را به صورت سرویس ارائه دهید. این کار را می‌توان از شیوه‌های مختلف انجام داد:

  • با قرار دادن یک لینک در بخش بیوگرافی، سایر کاربران می‌توانند وب سایت و شرح کامل خدمات شما را مشاهده کنند.
  • مهارت‌های خود را در بخش بیوگرافی قرار دهید و روش‌های تماس را اعلام کنید.
  • خدمات خود را برای دوره‌های زمانی محدود با کاهش قیمت همراه کنید.
  • با سایر کاربران که خدمات مشابه برای ایجاد یک شبکه حرفه‌ای انجام می‌دهند، مشورت کرده و ارتباط برقرار کنید.
  • از پست، تصاویر و فیلم‌های خود به منظور تبلیغ مهارت‌ها استفاده کنید.

5: کسب درآمد از اینستاگرام با فروش تصاویر

کسب درآمد از اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام را می‌توان فروش تصاویر دانست. موارد زیادی درباره این روش وجود دارد که باعث می‌شود نیازی به طرفداران زیاد، جهت فروش تصاویر نباشد.

در صورتی که علاقه به عکاسی یا نقاشی باعث جذب شما به اینستاگرام شده باشد، قطعا می‌توانید از علاقه خود کسب درآمد کنید. در ابتدا بهتر است برای ارتقا مهارت عکاسی، دوره‌های آنلاین را بگذرانید. زمانی که کار عکاسی حرفه‌ای خود را آغاز کردید، می‌توانید از روش‌های زیر برای فروش تصاویر خود اقدام کنید:

  • اگر فالوورهای زیادی دارید، امکان فروش تصاویر به کاربران برای چاپ وجود دارد.
  • سایت‌هایی همانند Shopify به شما امکان اشتراک‌گذاری تصاویر و فروش آن‌ها در وب‌سایت را می‌دهند، این سایت برای مخاطبانی‌ست که قصد خرید تصاویر دارند.
  • شما توانایی چاپ تصاویر خود بر روی محصولات متنوع همانند لیوان و تی شرت را دارید. این یکی از روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام با چاپ تصاویر است.
  • شما می‌توانید با شرکت‌های فعال در اینستاگرام تماس گرفته و خدمات تصویری خود را ارائه دهید؛ شرکت‌ها می‌توانند با ارائه درخواست تصاویر خاص، مبالغی را به عنوان دستمزد پرداخت کنند.

6: کسب درآمد از اینستاگرام با کمک به سایر کاربران جهت دریافت فالوور

کسب محبوبیت در اینستاگرام بسیار دشوار است. تنها تعداد اندکی از کاربران توانسته‌اند فالوورهای زیادی جذب کنند و هزاران کاربر هم به دنبال افزایش محبوبیت هستند. کسانی که قصد کسب درآمد به واسطه داشتن فالوورهای زیاد دارند، می‌توانند مبالغی را جهت انجام تبلیغات دریافت کنند. برای این کار کافی‌ست اقدامات زیر انجام شوند:

  • اشتراک‌گذاری پست‌های مشتری
  • برچسب‌گذاری آن‌ها در پست‌ها
  • درخواست از طرفداران جهت بازدید از صفحات موردنظر
  • تبدیل شدن به یک فالوور برای صفحه مشتریان و لایک کردن در کنار کامنت گذاشتن پست‌ها

7: کسب درآمد از اینستاگرام با مشاوره دادن در اینستاگرام

تبدیل شدن به یک فرد تاثیرگذار در اینستاگرام کار دشواری‌ست، موفقیت شما به مهارت‌های بازاریابی و دانش نحوه کار در این شبکه اجتماعی مربوط است. یکی از کارهایی که باید برای نفوذ بیشتر، نظرات و فالوورها انجام دهید، بهینه‌سازی الگوریتم اینستاگرام است.

شما می‌توانید دانش خود را در ازای دریافت پول با سایر کاربران به اشتراک بگذارید یا آموزش دهید. نرم افزارهای زیادی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها و در قبال دریافت پول، کلاس‌های آموزشی برگزار کرد. شما می‌توانید دوره‌های خود را در سایت‌های آموزشی همانند Digital Chalk و LEarnWorlds آپلود کنید و در صفحه اینستاگرام خود پیوند دهید.

8: کسب درآمد از اینستاگرام با استفاده از لایو اینستاگرام

افرادی که نفوذ زیادی در این شبکه اجتماعی دارند، می‌توانند از طریق بخش لایو یا همان ارتباط مستقیم با کاربران، محصولات متنوع مشتریان را تبلیغ کنند. این مدل از تبلیغات می‌تواند تاثیر زیادی بر روی مخاطبین داشته باشد و همچنین درآمدزایی بالایی هم دارد.

داشتن یک صفحه محبوب یا نام تجاری در اینستاگرام را می‌توان منبع درآمد سودآوری دانست. در صورتی که قصد دارید از این محبوبیت برای کسب درآمد استفاده کنید، تنها باید کمی وقت بگذارید. بهتر است بدانید، یکی از موارد مهمی که باید در اینستاگرام رعایت کنید، کسب اعتماد طرفدارانتان است؛ این مسئله یک عامل بسیار مهم در ماندگاری و موفقیت شما خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ببین اینستا چقدر خوبه بعد اینا هی بیان فیلتر کنن

  2. هموشن باید ممبر بالا داشته باشی