گوشی توقیفی

600 هزار گوشی توقیفی مجوز ترخیص دریافت کردند

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت حدود 600 هزار گوشی توقیفی که با ارز دولتی وارد کشور شده‌ بودند، به زودی ترخیص و به بازار عرضه می‌شوند.

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی در خصوص وضعیت بازار موبایل کشور اظهار کرد اگر نرخ ارز بیشتر از وضعیت فعلی خود ثبات پیدا کند و ارز مناسبی برای واردات تامین شود، بدون شک قیمت گوشی های موبایل کاهش پیدا می‌کند و وضعیت بازار نیز کنترل می‌شود. از ابتدای سال جاری گوشی های موبایل حدود 25 تا 30 درصد بیشتر از نیاز بازار به کشور وارد شده است و حتی واردات گوشی های مسافری نیز به گونه‌ای نیاز بازار را تامین می‌کرد. هرچند سایت نیما برای واردات تلفن همراه مسافری حدود 10 روز پیش بسته شد.

ابراهیم درستی افزود نباید رفتارهای سلیقه‌ای داشته باشیم تا قانون به درستی اجرا شود و فقط به این صورت است که بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. در حال حاضر بسیاری از کالاهای وارداتی در گمرک توقیف شده و از مد افتاده‌اند و تاکنون نیز برای ترخیص آن‌ها اقدامی نشده است. برای مثال کالایی چون پارچه فصلی است و برخی از لوازم الکترونیکی نیز تاریخ مصرف دارند. از این رو این کالاها باید هرچه سریع‌تر ترخیص شوند. البته خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نگاه بهتری دارد. از سویی نباید صنف‌های بازار موبایل را به عنوان مقصر نوسان‌های اخیر بازار موبایل دانست؛ چراکه به عنوان مثال واردات گوشی های مسافری با ارز آزاد انجام می‌شد و با تغییر نرخ دلار، قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کرد. البته در این بین برخی از فروشندگان سودجو وجود داشتند که با آن‌ها برخورد شد.

گوشی توقیفی

عرضه 600 هزار گوشی توقیفی به بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه در خصوص آخرین وضعیت گوشی های توقیفی عنوان کرد در حال حاضر حدود 130 هزار گوشی موبایل توسط دادستانی توقیف شده است و حدود 500 هزار تلفن همراه دیگر نیز در انبارهای گمرک قرار دارد که بخش زیادی از آن‌ها با ارز دولتی 4200 تومانی وارد کشور شده‌اند. البته تعدادی از این گوشی‌ها با ارز 3700 تومانی و قبل از مصوبه دولتی به کشور وارد شده‌اند، اما هیچ‌یک از آن‌ها تاکنون مجوز ترخیص دریافت نکرده بودند. ابراهیم درستی اعلام کرد در روزهای آینده مجموعا حدود 600 هزار گوشی توقیفی ترخیص و به بازار عرضه می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. هر چند موافق نیستم ولی گوشی هم ارزون شد

  2. الان اروزن میشه؟؟؟

  3. خب وارد بازار میشه و بعدش قاطی بقیه گوشی ها به همان قیمت فعلی به مردم فروخته میشه و سودش میره جیب همون تاجر و دلال و وارد کننده
    این همه طول دادن و خوابوندن در گمرک برای چی بود؟!

    به نظر من میشد خودشون بدون دخالت دلال و بازاری ها بفروشند مثلا ثبت نام بشه از متقاضی های خرید به هر کد ملی یک گوشی و در نهایت با نرخ ارز دولتی به متقاضی واقعی تحویل بشه
    نه اینکه وارد بازار بشه و مردم ندونن گوشی ها چی شدند

  4. من که میگم ابی از اب تکون نمیخوره

  5. فقط حرف فقط دورغ فقط میخوان بگن همه چی تحت کنترله، اینقدر مردم رو ساده فرض نکنید، یه مشت … دارن مملکت رو اداره میکنند، اصلا درباره اینکه این گوشی ها چطوری یا با چه نرخی میخواد تو بازار عرضه بشه حرفی زده نشده، حتما یه عده کله گنده که قدرت تو دستشونه میان از این وضعیت سواستفاده میکنن از آب گل آلود ماهی میگیرن. کار اینا همینه میان یه جنسی رو 10 هزار تومان گرون میکنن بعد 2 هزار تومان ارزونش میکنن بعد میگن تورم رو کنترل کردیم، مردم هم که ساده، خوشحال میشن که ارزون شده، باید دعا کنیم وضعیت کشور مثل ونزوئلا نشه.

  6. اینا که همش وعده‌هاى دروغ تحویل ملت میدن
    ( اما و اگرهاى) پوچ!!
    🙁