حذف چهار صفر از پول ملی

حذف چهار صفر از پول ملی حدود دو سال زمان می‌برد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 گفت حذف چهار صفر از پول ملی باید طبق یک فرایند اقتصادی انجام شود که البته این فرایند زمان‌بر است و حدود دو سال طول می‌کشد.

حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی عنوان کرد سرانجام این موضوع باید در اقتصاد ایران اتفاق می‌افتاد؛ زیرا بسیاری از کشورها که اقتصاد آن‌ها با نوسان‌های شدیدی مواجه شده و ارزش پولی ملی آن‌ها کاهش پیدا کرده، این اقدام را عملی کردند و نتیجه گرفتند. متاسفانه در وضعیتی هستیم که ارزش پول ملی نسبت به ارز رایج در اثر نوسان اقتصادی و نرخ تورم کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل همانند سایر کشورها باید برای حفظ ارزش پول کشور مبنای پول ملی را تغییر دهیم.

حذف چهار صفر از پول ملی

حذف چهار صفر از پول ملی زمان‌بر است

فولادگر در ادامه افزود حذف چهار صفر از پول ملی فرایند یک‌شبه نیست و فوری انجام نخواهد شد، بلکه زمان‌بر بوده و حتی ممکن است تا دو سال طول بکشد. ابتدا باید این لایحه در دولت بررسی، تصویب و در مجلس مطرح شود. هرچند اگر دولت لایحه را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه کند ممکن است این طرح تا پایان دوره دهم تعیین تکلیف شود. البته در طرح حذف چهار صفر از پول ملی می‌بایست فرایند اقتصادی هم لحاظ شود تا اثر تورمی آن را احساس کنیم.

فولادگر در پایان خاطرنشان کرد بر این باورم که کلیات این اقدام ضرروی است، اما این فرایند باید هم از لحاظ شکلی و هم رعایت موارد آیین‌نامه‌ای در دولت و مجلس انجام شود و همچنین از لحاظ محتوایی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا شرایط اقتصادی مطلوب فراهم شود. به طور کلی چنین اقدامی باعث می‌شود ارزش واحد پول ملی حفظ شده و وضع اقتصاد کشور نیز ثابت شود تا به همراه آن نوسان‌های ارزی کاهش پیدا کند. البته برای کنترل تورم می‌بایست اصلاحات اقتصادی از جمله حمایت از تولید، رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار هم صورت بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. اگه اون جوری باشه مقدار در آمد من ممیزی میشه !!!
    😂😂😂😂😂😂😂

  2. از الان میگم محکوم به شکسته حالا ببینید کی گفتم

  3. ما باید کاری کنیم امریکا 0000 بذاره جلوی پولش ن ما کم کنیم

  4. این کار عملی نمیشه مگه الکیه

  5. میخام صدسال نباشه اون تومن یه دلاری که فقط برا خریده نه واسه دستمزد.
    چرا و تا کی باید خرج به دلار [پرواز آزاد] باشه، دستمزد به ریال [سقوط آزاد]؟

  6. عملی میشه بالاخره؟؟؟