باهوش ترین کشورهای جهان

باهوش ترین کشورهای جهان معرفی شدند؛ خبری از ایران نیست!

باهوش ترین کشورهای جهان معرفی شدند. شرکت Vouchercloud این لیست را بر اساس تعداد جوایز نوبل، میانگین آی کیو و دستاوردهای تحصیلی تهیه کرده است و در نهایت 25 کشور باهوش جهان مشخص شدند که اثری از نام ایران در بین آن‌ها نیست.

بر اساس فهرستی که شرکت Vouchercloud از باهوش ترین کشورهای جهان منتشر کرده است، کشورهای آسیایی و اروپایی بیشترین آمار باهوش‌ها را از آن خود کرده‌اند. طبق آمار، کشور ژاپن باهوش ترین کشور جهان شناخته شد؛‌ زیرا با 26 جایزه نوبل در بخش نوبل رتبه 6، در بخش آی کیو رتبه 6 و در بخش امتحان‌های درسی نیز رتبه 5 را به دست آورده است. پس از ژاپن کشور سوئیس قرار دارد که در بخش نوبل رتبه 6، در بخش آی کیو رتبه 11 و در بخش امتحان‌های درسی نیز رتبه 11 را کسب کرده و جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در رتبه‌های سوم تا دهم هم به ترتیب کشورهای چین، آمریکا، هلند، روسیه، بلژیک، انگلیس، کانادا و کره جنوبی قرار دارند.

اگر به جزئیات این جدول دقت کنیم با کشورهایی که در کسب جایزه نوبل برترین هستند آشنا می‌شویم. رتبه‌های اول به آمریکا با 368 جایزه نوبل، رتبه دوم به انگلیس با 132 جایزه نوبل و رتبه سوم به آلمان با 107 جایزه نوبل تعلق دارد. از سویی جمهوری چک و آرژانتین با 5 جایزه نوبل در رتبه 25 این لیست قرار دارند. در بخش کشورهایی با برترین آی کیو ملی، کشور سنگاپور با امتیاز 107.1 در رتبه اول، کشور چین با امتیاز 105.8 در رتبه دوم و کشور هنگ کنگ با امتیاز 105.7 در رتبه سوم قرار دارند. کشورهای کره‌جنوبی، تایوان و ژاپن نیز رتبه‌های 4 تا 6 را به خود اختصاص داده‌اند و فنلاند نیز با امتیاز 100.9 در رتبه هفتم قرار دارد. همچنین آلمان رتبه 21، سوئد رتبه 22، فرانسه رتبه 24 و مجارستان رتبه 25 را در اختیار دارند. کشورمان ایران در بخش آی کیو امتیاز 85 را کسب کرده، اما در مجموع در بین کشورهای باهوش دنیا قرار نگرفته است.

جدول باهوش ترین کشورهای جهان

باهوش ترین کشورهای جهان

جدول تعداد جایزه نوبلباهوش ترین کشورهای جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. mohammad:
    با سلام و احترام خدمت شما
    اما طی بررسی چندین مقاله معتبر در مورد هوش، ضریب هوشی و انواع هوش باید گفت : بحث ضریب هوشی آنقدر وسیع و پیچیده است که هیچ مرجعی در دنیا نتوانسته یک روش مشخص برای سنجش میزان هوش افراد معرفی کند. در واقع تیت های نسبتا درست شامل مجموعه ای از روشها هست که بوسیله امتحانات در چندین دوره از افراد گرفته می شود که خیلی هم طولانی و متنوع است.(ممکنه است حتی یک الی چند ماه برای هر نفر طول بکشد ). اما آن هم ملاک قطعی برای هوش برتر نیست چون هوش ابعاد بسیار زیاد و پیچیده ای دارد..
    این ابعاد شامل:
    هوش محاسبه ای(IQ)
    هوش هیجانی
    هوش فیزیکی
    هوش معنوی
    و …
    ممکن است یک دونده اهل جامائیکا با IQ حدود 60 که یکی از کم هوش ترین افراد دنیا باشد اما از نظر هوش فیزیکی باهوش ترین فرد دنیا بشود و بتواند برنده مدال طلای المپیک باشد.
    همینطور بازیگری مانند آقای × که حتی قادر به پاس کردن امتحان های دبیرستان هم نبوده با داشتن میانگین بالای هوش هیجانی به یکی از بهترین مجری های تاریخ ایران تبدیل بشود.
    حقیقت این است معیار هوش یک ملت مجموعه ای از جایزه های علمی_ پژوهشی، جوایز عاطفی و اجتماعی، عدم وابستگی و اقدار ملی، جوایز ورزشی، سلامت عمومی و هزاران معیار دیگر هست. در واقع در دنیا هیچ منبع معتبری به خودش اجازه نداده همینطوری یه سری امار و ارقام در مورد ای کیو همه کشور های جهان ارائه بدهد.. در مورد ضریب هوشی برخی افراد مشهور هم باید گفت که اکثرا من در اوردی یا از روی حدس و گمان بوده است. در واقع مساله هوش یکی از مقوله های مبهم برای اکثر دانشمندایی مثل انیشتن و امثالهم است.

    محمد عبدی عضو هیات علمی علوم پزشکی زنجان

  2. دلیل اینکه سویسی ها اول شدن پولشو هست پول آدمو باهوش میکنه و دلیله اینکه آمریکایی ها سوم شدن بخاطره هالیودشونه و ژاپنی هاهم بخاطره پشتکارشونه هرکی موافقه لایک کنه

  3. نمیشه از این روش بگیم کدوم کشور باهوش ترینه چون اون ها بیش ترین امکانات و دارن و …….دلیل نمیشه هوش همه اون ها بیش تر باشه به جای این حرف میتونن بگن پیشرفت علمی و مقاله علمی داخل این کشورها بالا ترین رتبه ها رو اورده.

  4. این توهم خود بزرگ بینی که ما داریم

  5. فکر کنم بین نادان ترین ها اول باشیم

  6. فهرست باهوشترین اختلاسگران و بیت المال خوران رو هم لطفا بذارید

  7. با توجه به این لیست فرهنگ تعارفاتی ایرانی کاملا زیر سوال و لوث میشه.
    اینجاس که می فهمیم عباراتی مثل
    ایرانیها جزو باهوشترین ملل هستند یا ….
    هنر نزد ایرانیان است و بس یا حتی …
    میزان تولید علم و مقاله های معتبر که وزارت علوم و کلا دولت منتشر میکنه تا چه حد کششششکه و همه اش در حد همون تعارفات الکی ما ایرانیاس و نشون میده که ما ایرانیها باید یه تکون اساسی به خودمون بدیم.
    البته همه ما از این حرفای صد من یه غاز زیاد شنیدیم و گفتیم ولی تا زمانی که سزانه مطالعه کشور همین چند ثانیه اس که اونم بیشتر کتابای مسخره ای مثل چگونه فورباغه خود را … و غیره باشه اوضاعمون همینه که هست

    • ایرانی ها واقعا افراد باهوشی هستن ولی چون تو ایران قدر همچین آدم هایی رو نمیدونن از ایران فرار میکنن، چون تو خارج موفق تر هستن، بیشتر دانشمندان و نخبه ها که تو شرکت های بزرگ خارجی مشغول بکارن ایرانی ها هستن.

      • 1. جوجه پرنده به مامانش گفت: چرا ما به یه لونۀ دیگه کوچ نمی‌کنیم تا از این لونۀ کثیف راحت شیم؟ مامان پرنده گفت: با این باسنی که ما داریم هرجا بریم، وضعمون همینه!
        2. در حسرت فقط یک نوبلیست ایرانی الأصلم
        3. نخوت خودخیلی‌برترتربینی، نمیزاره حقیقت بی‌هوشی رو ببینی

  8. اگه نام ایران تو لیست بود اعتبارش زیر سوال میرفت.