حل مشکل ساعت ویندوز

چرا ساعت ویندوز شما همیشه زمان اشتباهی را نشان می‌دهد؟

آیا ساعت ویندوز شما هم به درستی کار نمی‌کند؟ ما در این مقاله با ازائه سه راه حل٬ به شما کمک می‌کنیم تا مشکل نمایش نادرست ساعت در کامپیوترتان را حل کنید.

ساعت‌ها زمان درستی را به ما نشان می‌دهند و ما هم روی آن‌ها حساب باز می‌کنیم. هنگامی که ساعت ویندوز ٬ زمان اشتباهی را به ما نشان دهد٬ آن می‌تواند وظایف زمانبندی شده را با اشکال مواجه کرده یا ایرادهای مختلفی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این٬ باعث شود ما در موارد مختلف به اشتباه بی‌افتیم.

بله٬ شما می‌توانید ساعت ویندوز را با یک ریموت سرور همگام کنید تا زمان دقیق حفظ شود. اما توجه داشته باشید که یک ساعت ممکن است با ایراد مواجه شود و زمان دقیقی را به نمایش نگذارد. ما در این مقاله می‌خواهیم چند راه حل برای عملکرد صحیح ساعت ویندوز را در اختیار شما بگذاریم.

حل مشکل ساعت ویندوز

1 – باتری CMOS

این باتری می‌تواند یکی از مقصرین نمایش ناصحیح ساعت ویندوز شما باشد: به ویژه اگر کامپیوتر شما کمی قدیمی باشد. باتری CMOS بر روی مادربرد کامپیوتر شما قرار می‌گیرد و قدرت تراشه‌ی نیمه رسانای اکسید فلزات تکمیلی (CMOS) را تامین می‌کند. این تراشه اطلاعات مربوط به پیکربندی سیستم٬ از جمله تاریخ و زمان را ذخیره می‌کند. این باتری همچنین اطمینان حاصل می‌کند که تراشه‌ی CMOS می‌تواند داده‌ها را٬ حتی زمانی که کامپیوتر خاموش است و انرژی را دریافت نکرده٬ ذخیره کند. اگر باتری بد باشد٬ تراشه اطلاعات را از دست یم‌دهد و یکی از نشانه‌های آن٬ حفظ نکردن زمان و تاریخ در ویندوز است.

حل مشکل ساعت ویندوز

تعویض باتری CMOS بسیار آسان است. شما باید کامپیوتر را خاموش کنید٬ کیس را باز کنید و سپس بر روی مادربرد خود به دنبال یک ساعت گرد بگردید. آن را مانند باتری یک ساعت مچی از مادربرد جدا کنید و سپس باتری جدید را جایگزین کنید.

2 – Time Zone

این یک راه حل ساده برای حل مشکل خرابی ساعت در ویندوز شما است. شاید مشکل از منطقه زمانی کامپیوتر شما باشد و هر دفعه آن را تنظیم می‌کنید٬ سپس کامپیوتر را خاموش و روشن می‌کنید٬ مجددا به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. اگر دقایق درست هستند و تنها ساعت نادرست به نمایش درمی‌آید٬ مشکل منطقه زمانی است.

حل مشکل ساعت ویندوز

به منظور حل این مشکل در ویندوز 10 بر روی ساعت ویندوز در پایین سمت راست صفحه کلیک راست کنید٬ سپس روی گزینه‌ی Adjust date/time کلیک کنید. در زیرمجموعه‌ی بخش Time Zone مطمئن باشید که اطلاعات درست وارد شده باشند. اگر اینگونه نیست٬ منطقه‌ی درست محل زندگیتان را از منوی آبشاری موجود انتخاب کنید.

حل مشکل ساعت ویندوز

اگر می‌خواهید یک گام فراتر رفته و سرور ساعت را نیز تغییر دهید٬‌به پایین صفحه رفته و بر روی Addictional date, time, & region settings کلیک کنید. این گزینه در کنترل پنل قدیمی ویندوز نیز وجود دارد. از زیر مجموعه‌ی Date and Time روی Set the time and date کلیک کنید تا پنجره‌ی دیگری باز شود. به زبانه‌ی Internet Time جابجا شوید٬ بر روی Change Settings کلیک کنید و حالا می‌توانید یک سرور ساعت اینترنتی را به دلخواه وارد کنید تا ساعت ویندوز شما با آن هماهنگ شود.

3 – Windows Time

اگر باتری CMOS همچنان خوب کار می‌کرد و کامپیوتر شما هم جدید است٬ مشکل می‌تواند از تنظیمات هماهنگ سازی باشد. به منظور اطمینان از این که ویندوز شما در زمان هماهنگ است٬ کلیدهای ترکیبی Windows+R را بفشارید٬ در منوی Run عبارت services.msc را وارد کنید و کلید Enter را بفشارید. در پنجره‌ی Services که باز شده٬ به دنبال Windows Time بگردید. بر روی آن کلیک راست کنید و به بخش Properties آن بروید.

حل مشکل ساعت ویندوز

در این پنجره Start type را در حالت Automatic قرار دهید. سپس دکمه‌ی Start را فشار دهید تا مطمئن شوید این سرویس راه اندازی شده است. حالا بر روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

حل مشکل ساعت ویندوز

شاید پای یک ویروس در میان باشد

اگر هیچکدام از این راه حل‌ها به کار شما نیامد٬ ما فرض را بر این می‌گیریم که کامپیوتر شما حاوی ویروس است. ممکن است یک ویروس٬ کامپیوتر شما را تصاحب کرده و زمان آن را با خودش تطبیق می‌دهد. برای رفع آن٬ شما به نصب چند نرم افزار حذف بدافزار نیاز دارید. ابتدا مطمئن شوید که آنتی ویروس شما به آخرین نسخه به‌روز شده باشد. سپس می‌توانید یک اسکنر بدافزار خوب نظیر Malwarebytes یا Spybot Search & Destroy را نصب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. والا ساعت من دقیق دقیقه