راکت آزمایشی استارشیپ

ایلان ماسک تصویری واقعی از راکت آزمایشی استارشیپ منتشر کرد

پس از انتشار رندرها و تصاویر ناقص در هفته‌های گذشته، سرانجام ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی «اسپیس ایکس» یک عکس واقعی را از راکت آزمایشی استارشیپ (Starship) در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت.

او همچنین از اتمام مراحل ساخت استارشیپ در سایت پرتاب واقع در تگزاس خبر داد. این راکت که پیش‌تر با نام BFR شناخته می‌شد، جای راکت‌های فالکون و فالکون هوی (Falcon Heavy) را خواهد گرفت و از اهمیت زیادی برای اسپیس ایکس برخوردار است؛ زیرا به عنوان وسیله پرتابی اصلی در ماموریت‌های آینده کمپانی شناخته می‌شود.

راکت آزمایشی استارشیپ

راکت آزمایشی استارشیپ بدنه‌ای از فولاد ضد زنگ دارد

تصویر منتشر شده توسط ایلان ماسک، استارشیپ را در لباسی از فولاد ضد زنگ نشان می‌دهد. اگر چه این ماده دوام زیادی دارد؛ اما بسیاری بر این باورند که سنگین‌تر از مواد متداول برای ساخت راکت‌ها از جمله تیتانیوم و آلومینیم است. البته خود ماسک، فولاد ضد زنگ را به دلیل مقاومت بیشتر در برابر حرارت شدید، برای این موشک مناسب‌تر می‌داند.

قرار است راکت آزمایشی استارشیپ در تست‌های VTOL زیرمداری (پرتاب و فرود عمودی) که در ماه مارس اجرایی خواهند شد، مورد استفاده قرار بگیرد. اسپیس ایکس ورژن مداری این راکت را نیز می‌سازد که بدنه‌ای ضخیم‌تر و دماغه‌ای با انحنای ملایم‌تر خواهد داشت. عملیات پرتاب آن راکت در سال 2020 زمان‌بندی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه