هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش

سقوط هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش + عکس

هواپیمای باری 707 نیروی ارتش ایران صبح روز دوشنبه 24 دی‌ماه به دلیل فرود اشتباه در فرودگاه فتح کرج از باند فرود خارج شده و به منطقه مسکونی زیبادشت کرج برخورد کرده است. بر اثر سقوط هواپیمای بوئینگ 707 تمامی سرنشینان این هواپیما به شهادت رسیدند.

صبح روز دوشنبه 24 دی‌ماه 1397 هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به جای فرود در فرودگاه پیام، به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده که متاسفانه به دلیل عدم کنترل هواپیما با منطقه مسکونی کنار فرودگاه برخورده کرده است. در همین رابطه فرماندار فردیس اعلام کرد بوئینگ 707 یک هواپیمای جت تجاری باریک‌پیکر دوربرد با اندازه متوسط است که دارای چهار موتور جت است. این هواپیما ساعت 8 صبح امروز در حوزه شهرستان فردیس و در شهرک مسکونی زیبادشت سقوط کرده است. همچنین روابط عمومی ارتش تایید کرد که هواپیمای سقوط کرده در اطراف کرج، متعلق به ارتش و حامل گوشت برای کمک در طرح مردمیاری بوده است و وی افزود جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم‌های تخصصی در دست بررسی است و به زودی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش

علت سقوط هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش

در بررسی اولیه برخی از کارشناسان سقوط هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش را به دلیل نزدیکی دو فرودگاه فتح و پیام می‌دانند. در واقع خلبان هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش به جای فرود آمدن در فرودگاه پیام 25 آبان، در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است. شواهد نشان می‌دهد خلبان قصد فرود در فرودگاه پیام 25 آبان را داشت، اما در آخرین لحظات مجددا اوج گرفته در فرودگاه پیام فرود آمد. متاسفانه خلبان در هنگام فرود نتوانست هواپیما را کنترل کند و پس از برخورد به دیواره فرودگاه، سرانجام به منطقه مسکونی زیبادشت اثابت کرده است و پس از آن دچار آتشسوزی شد. گفتنی است فاصله بین دو فرودگاه فتح و فرودگاه پیام فقط 2.2 مایل بوده و باند این دو فرودگاه در یک راستا قرار گرفته است.

هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش

آخرین وضعیت سرنشینان

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس ایران طبق آخرین بررسی‌ها اعلام کرد این هواپیما 16 سرنشین داشت که متاسفانه تاکنون 7 جسد در محل سانحه پیدا شده است. همچنین شواهد نشان می‌دهد همه افرادی که در هواپیما بوده‌اند فوت کرده‌اند. فقط مهندس پرواز هنوز زنده است که به بیمارستان منتقل شده است.

آخرین خبرهای سقوط هواپیما در فرودگاه کرج حاکی از این است که از محل سقوط هوایپما 16 جنازه پیدا شده که میان آن‌ها 15 مرد و 1 زن هستند. در اثر برخورد با منطقه مسکونی، یک ویلا به صورت کامل تخریب شده و چند واحد مسکونی نیز آسیب جدی دیدند. از درون هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش نیز حدود 700 لاشه گوسفند خارج شده است.

تصاویری از محل سقوط هواپیمای بوئینگ 707 باری ارتش

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. گوشت به دلیل قاچاق گسترده با کمبود مواجه و آن قدر گران شده که چند ماهه نتوانستیم گوشت بخوریم با این حال دولت از یک طرف شعار مبازه با قاچاق سر می دهد و از طرف دیگر با وجود کمبود ذخیره ارزی از خارج گوشت وارد می کند ولی گوشت وارداتی هم قاچاق شده و دست مردم نمی رسد، آیا بهتر نبود دولت در عمل به تکالیف قانونی خود جلوی قاچاق را گرفته و با فساد و رانت مبارزه کرده و دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران را که مدافعان کشور بودند به کام مرگ نمی فرستاد ؟

  2. ای وای چرا هیچ خبر گذاریی نگفته هیچی

  3. بی دلیل نیست .بیشتر هم بی افته با این همه ذلتی که به مردم عطا کردن روزگارشون سیاه که هست سیاه تر بشه یواش یواش باید اماده کاسه گدایی بشیم با این وضع عصف بار