بارش عنکبوت

تماشا کنید: بارش عنکبوت در برزیل مردم را حیرت زده کرد

بارش عنکبوت در برزیل یکی از عجیب ترین پدیده های طبیعی بود که مشاهده کنندگان این پدیده را بشدت حیرت زده کرد. در ادامه ویدیویی از این رویداد عجیب را تماشا خواهید کرد.

تصور کنید که اگر یک روز در خیابان راه می روید و به یکباره شاهد بارش عنکبوت بر روی سر خود باشد. در آن زمان چه احساسی خواهید داشت؟ این همان احساسی است که چندی پیش و به خاطر بارش عنکبوت به مردم بخشی از کشور برزیل دست داد.

شاید باران، برف و تگرگ تنها نزولات آسمانی نیستند. زیرا طی چند دهه اخیر شاهد گزارشات متعددی از بارش گوشت، ماهی و قورباغه از آسمان بوده ایم. در واقع گزارش‌های مختلفی از بارش اشیاء عجیب از آسمان مطرح شده است که دانشمندان برای بسیاری از آنها دلیل قانع کننده‌ای پیدا نکرده‌اند.

بارش یک تکه گوشت در منطقه کنتاکی، بارش ماهی، بارش ذرات قرمز رنگ در هند، توده‌های ژله‌ای در اسکاتلند، بارش بچه قورباغه و ماهی بر سر مردم شهر ایشیکاوا ژاپن از جمله گزارشات عجیب و غریب در خصوص بارش های مرموز در سراسر دنیا هستند. حتی در کتب مقدس نیز اشاراتی به بارش های عجیب از آسمان شده است.

این بار نوبت به کشور برزیل بود تا بارش عنکبوت را تجربه کند. بارش عنکبوت در منطقه میناس گرایس در جنوب برزیل رخ داد و شامل بارش گونه ای عنکبوت موسوم بهParawixia bistriata می شود که جز گونه های نادر بوده و از جمله عنکبوت های بشدت اجتماعی هستند که در همکاری با یکدیگر شبکه های عظیمی از تار را در طبیعت می بافند.

بهتر است خیلی از جنبه خرافی و  فانتزی به این بارش نپردازیم، زیرا دانشمندان تاکید دارند که آنها از آسمان نازل نشده اند. همانطور که گفته شد این عنکبوت های اجتمای در مساعی با یکدیگر مبادرت با بافتن تارهای عظیمی می کنند که بر روی آن حرکت کرده و به صید طعمه می پردازند، اما قطر تارهای بافته شده به قدری نازک است که انسان نمی تواند با چشم غیر مسلح آنها را مشاهده نماید.

برای بسیاری بارش های این چنینی نشانه ای از آخرالزمان محسوب می شوند، اما باید بدانیم که در مناطق گرم و مرطوب بارش عنکبوت پدیده چندان غیر متداولی نیست. زیست شناسان در این خصوص می گویند که این عنکبوت ها عادت ندارند به شکل انفرادی زندگی کرده و یا تار ببافند. آنها در همکاری با یکدیگر مبادرت به بافتن تارهای عظیم و شبکه های گسترده می کنند. پهنای برخی از این شبکه ها به 5 متر هم می رسد.

بارش عنکبوت در برزیل بی خطر است

در طول شب حشرات و پرنده های کوچک گرفتار در این تارهای مرگبار می شوند و عنکبوت ها نیز به محض طلوع خورشید خود را به طعمه ها رسانده و صبحانه خود را با خوردن آنها آغاز می کنند. جالب اینکه این عنکبوت ها تنها برای طعمه های خود مخاطره آمیز هستند و هیچ خطری از جانب آنها انسان را شامل نمی شود. کما اینکه می توان گفت این عنکبوت ها حتی برای انسان مفید هم هستند، زیرا با شکار پشه ها و ماسکیتوها انسان را از شر آنها و دیگر حشرات مزاحم خلاص می کنند.

یکی از بارش های عجیبی که در کتب مقدس به آن پرداخته شده بارش قورباغه است که از جمله بلاهایى بود که بر قوم فرعون نازل شد. در واقع پس از آنکه خداوند آیات و نشانه های عذاب را بر فرعونیان نازل کرد تا شاید متنبه شوند اما آنها ایمان نیاوردند و گرفتار عذاب شدند. خشک سالی، طوفان ویرانگر، فرستادن ملخ برای تخریب مزارع، مسلط ساختن قمل بر غلات برای فاسد کردن آنها و بارش قورباغه بر خانه ها بخشی از این عذاب ها بود.

هنگامى که امواج بلاهای مختلف بر سر قوم فرعون فرو نشست و باز ایمان نیاوردند، بار دیگر و این بار بلایی در قالب بارش قورباغه زندگی آنها را مختل می سازد. همه جا قورباغه هاى بزرگ و کوچک، حتى در خانه ها، اطاق ها و سفره ها و ظروف غذا مزاحم آنان می شوند.

در قرآن نیز اشاراتی به بارش سنگ از آسمان بر سر قوم لوط شده است. لوط که برادرزاده ابراهیم است پیامبری بود که از سوی خدا برای هدایت مردم سدوم برگزیده شد. قوم او گناه های بسیاری مرتکب شدند و بر همین اساس گرفتار عذاب الهی می شوند. شهر سدوم و عموره، محل زندگی قوم لوط، به امر خدا به وسیله سنگ‌های سجیل، سنگباران و نابود شد و آن قوم از میان رفتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چرا نمیافتادن پس

  2. عنکبوت هر چه قدر هم بزرگ باشه تو فیلمبرداری با دوربین با اون فاصله اصلآ به چشم نمیاد این داستان های الکی چیه به خورد ملت میدین

  3. واقعا صحنه زیبا و حیرت آوری ست، بشرط آنکه همون بالا رو تارهاشون بمونن