افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو با هدف افزایش تولید خودروسازان انجام شده است!

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت افزایش قیمت خودرو با هدف افزایش تولید خودروسازان انجام شده و در این راستا به ایران خودرو و سایپا حدود 15 هزار میلیارد تومان به‌ عنوان سرمایه در گردش اهدا شده است.

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص وضعیت بازار خودرو کشور عنوان کرد در طرح قیمت‌گذاری جدید، خودروهایی که قیمت آن‌ها بالای 45 میلیون تومان است قیمت‌گذاری نخواهند شد و خودروسازان داخلی می‌بایست قیمت نهایی آن‌ها را برای مصرف‌کنندگان اعلام کنند. همچنین تا 31 مرداد سال 1398 قیمت هیچ‌کدام یک از خودروها افزایش پیدا نمی‌کند و تمامی قرارداد‌های فروش مانند فروش فوری 30 روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت مندرج در قرارداد به مشتریان تحویل داده شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد خودروسازان داخلی باید 80 درصد از محصولات تولیدی خود را به تعهدات معوقه خود اختصاص دهند و 20 درصد باقی‌مانده را می‌توانند به فروش برسانند. به طور کلی با احتساب فروش سال 98، میزان تعهدات ایران خودرو و سایپا حدود 930 هزار دستگاه است که از این تعداد حدود 300 هزار دستگاه تعهد معوقه است.

افزایش قیمت خودرو با چه هدفی انجام شد؟

عباس تابش در ادامه عنوان کرد افزایش قیمت خودرو با هدف‌هایی چون افزایش تولید خودروسازان داخلی، تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف‌کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی کشور انجام شده است و در این راستا برای افزایش سرمایه در گردش دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو سایپا حدود 15 هزار میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. من این سه تا جمله رو نمیفهمم یکی کمکم کنه:
    (تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف‌کنندگان خودرو )
    بزارین براتون مثال بزنم: اکبر آقا میخواد یه قوطی مربا بخره و چون توان مالیش کمه پس بقالی سر کوچه جهت کمک به اکبر آقا قیمت یه شیشه مربا رو سی درصد افزایش میده تا به اکبر اقا کمک کرده باشه. حالا چی میشه؟
    اکبر آقا بجای مربا یه تیکه پنیر میخره و خوشحال میره خونه و با این کار در عرضه و تقاضا هم تعادل بر قرار میشه پس در نتیجه قیمت بازار مربا هم کنترل میشه.
    درست حدس زدم؟؟؟

  2. تیتر اصلیش اینه افزایش قیمت خودرو با هدف رقابت بادلالان بازار است

  3. wowww !
    بهمون با ارابه هاشون توهین میکنن ، بعد جیب مارو میزنن ، باز با پول خودمون هم کلاه میزارن و هم شعور ملتو با ارابه زیر سوال میبرن
    البته حقم دارن
    شعوری در کار نیسسست ……