مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10

قیمت، زمان عرضه و مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10 ایکس لو رفت

اطلاعات کاملی از زمان عرضه، قیمت و مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10 ایکس (Samsung Galaxy S10 X) فاش شد. ظاهرا نسخه پایه گلکسی اس ۱۰ ایکس قرار است با 10 گیگابایت رم به فروش رسد! برای آشنایی با مشخصات کامل، همراه گجت نیوز باشید.

مطابق با گزارش رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ می‌خواهد نسخه 5G از پرچمدار خود را با نام گلکسی اس 10 ایکس در بازار کره جنوبی عرضه کند. ظاهرا این گوشی در کنار سه مدل دیگر یعنی گلکسی S10 ،S10 E و +S10 به فروش خواهد رسید. حالا نیز اطلاعات کاملی از قیمت نسخه‌های مختلف، زمان عرضه نهایی و مشخصات فنی گلکسی اس 10 ایکس در اختیارمان قرار گرفته است تا پیش از معرفی، جای هیچ ابهامی در مورد این محصول جدید باقی نماند. ما همچنین حالا از زمان عرضه سایر مدل‌ها نیز مطلع هستیم.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10 ایکس

لیست زیر، خلاصه‌ای از مشخصات کلیدی مدل 5G گلکسی S10 است:

  • نمایشگر 6.7 اینچی سوپر آمولد
  •  4 دوربین در پشت و 2 دوربین در جلو
  • 10 یا 12 گیگابایت حافظه رم
  • 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی
  • مودم Exynos 5100 5G
  • باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی

منابع کره‌ای دعا می‌کنند که این تلفن هوشمند از تاریخ 29 مارس (9 فروردین) با قیمت پایه 1424 دلار در بازار کره جنوبی عرضه می‌شود. ظاهرا مدل 1 ترابایتی نیز با برچسب قیمت 1600 دلاری در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در آن سو، سه موبایل دیگر هم قرار است 8 مارس (17 اسفند) با قیمت 700 دلار برای نسخه ارزان‌تر به فروش رسند. در حقیقت، به‌کارگیری مجموعا 6 دوربین، 10 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه داخلی سبب شده است تا گلکسی اس 10 ایکس با قیمتی دوبرابر بیشتر از گلکسی اس 10 ای روانه بازار شود. به این موارد باید باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی را هم اضافه کرد تا ما با موبایلی تمام‌عیار روبه‌رو باشیم. این در حالی‌ست که گفته می‌شود گلکسی اس 10 پلاس از یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد.

به‌نظر مودم جدید و قدرتمند اگزینوس 5100 5 جی فقط در گلکسی S10 X خودنمایی خواهد کرد تا علاوه بر سرعت بالاتر، فقط این گوشی با پشتیبانی از شبکه 5G عرضه شود. به علاوه، سامسونگ از چیزی به نام “Life pattern” در این اسمارت فون استفاده کرده است که همانند هوش مصنوعی عمل کرده و می‌تواند با یادگیری الگوی استفاده کاربران از دستگاه، بسیاری از وظایف را روزانه به صورت خودکار انجام دهد.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 10

اما چرا گلکسی اس 10 ایکس فقط قرار است در بازار کره جنوبی عرضه شود؟ دلیل آن، آغاز پوشش شبکه 5G است؛ مسئولان قصد دارند به صورت رسمی از مارس 2019، نسل جدید اینترنت را در تمام کره جنوبی ارائه کنند. با این تفاسیر، احتمالا کمی طول خواهد کشید که این نسخه در بازار سایر کشورها نیز عرضه شود.