هواوی میت ۲۰ پرو

هواوی میت ۲۰ پرو ٬ پادشاه جدید سایت DxOMark می‌شود

هواوی میت ۲۰ پرو (Huawei Mate 20 Pro) در شرف تبدیل شدن به پادشگاه جدید دوربین گوشی‌ها در سایت DxOMark است. این گوشی از دوربین سه گانه‌ی قدرتمندی بهره می‌برد.

طی دو سال گذشته٬ هواوی در حال فرمانروایی در بخش عکاسی بازار موبایل است. هواوی پی ۲۰ پرو سال گذشته با دوربین سه گانه قدرت گرفته از لنزهای لایکا عرضه شد که توانست با کسب امتیاز 109 در سایت ٬DxOMark رقبای بزرگ و کوچک خود شامل اپل و سامسونگ را پشت سر خود بگذارد. اما با معرفی گوشی‌های جدیدتری همچون آیفون ایکس اس مکس٬ این گوشی خطر را بیش از پیش نزدیک خود حس کرد. آخرین نسل گوشی‌های پرچمدار سری میت هواوی٬ گوشی هواوی میت ۲۰ پرو در بخش دوربین خود بسیار قدرتمند ظاهر شده بود٬ اما تا به امروز در آزمون‌های سایت DxOMark رویت نشده است.

یکی از مدیران شرکت هواوی با توضیح این موضوع که هواوی میت ۲۰ پرو همچنان صاحب بیشترین امتیاز در بین تمام گوشی‌های حاضر در بازار است٬ عنوان کرده که گوشی‌های خانواده میت ۲۰ از ظرفیت بهتری برای عکاسی موبایلی بهره‌مند هستند و در آینده می‌توانند لقب پادشاهی سایت DxOMark را از ان خود کنند. این می‌تواند یک وعده‌ی جذاب برای کاربران گوشی‌های سایر برندها باشد.

هواوی میت ۲۰ پرو

به زودی بررسی دوربین هواوی میت ۲۰ پرو در DxOMark منتشر می‌شود

چند ماهیست که از عرضه اعضای خانواده میت ۲۰ هواوی می‌گذرد. با این حال٬ در حال حاضر لیست سایت DxOMark هنوز این گوشی‌ها را به خود راه نداده است تا گوشی P20 Pro جایگاه نخست را در اختیار داشته باشد. چند روز قبل٬ یک حساب کاربری از DxOMark در توییتر سوالی مبنی بر «آیا برنامه‌ای برای بررسی میت ۲۰ پرو دارید؟ ما بی‌صبرانه منتظر آشنایی با عملکرد دوربین آن هستیم. ممنون» را پرسید. حساب رسمی این سایت در توییتر پاسخ داد: «سلام٬ تیم ما در حال آزمودن آخرین گوشی‌های هوشمند شامل میت ۲۰ پرو است». بنابراین فاصله‌ی زیادی تا انتشار بررسی‌های این سایت از دوربین های گوشی هواوی میت ۲۰ پرو باقی نمانده است.

میت ۲۰ پرو از یک سیستم تصویربرداری ماتریکس مالتی فوکال بهره می‌برد. این گوشی به دوربین سه گانه‌ای شامل یک لنز 40 مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.8)٬ یک لنز فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی (f/2.2) و یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی (f/2.4) مجهز شده است. این دوربین از لنز عریض 270-16 میلی‌متری لایکا٬ 2.5 سانتی‌متری سوپر ماکرو٬ HDR سوپر هوش مصنوعی٬ عکاسی پرتره٬ عکاسی زیر آب٬ فیلبمبرداری هوش مصنوعی٬ فیلمبرداری اسلوموشن 960 فریمی و غیره برخوردار است.