تمیز کردن کیبورد

آموزش تمیز کردن کیبورد به دو روش مختلف

آیا به فکر تمیز کردن کیبورد کامپیوتر خود افتاده‌اید؟ ما در این مقاله دو روش مختلف را برای پاک کردن سطحی و عمقی یک صفحه کلید٬ به شما خواهیم آموخت.

شما فکر می‌کنید که فقط توالت جای کثیفی است؟ اشتباه می‌کنید٬‌ کیبورد کامپیوتر شما چندین برابر صندلی توالت فرنگی دستشویی کثیف‌تر است و باید به آن توجه کنید. در این مقاله می‌خواهیم به دو روش مختلف نحوه‌ی تمیز کردن کیبورد را با هم مرور کنیم.

تمیز کردن کیبورد

روش 1: آسان

اگر زمان زیادی ندارید و می‌خواهید خیلی سطحی و سریع اقدام به تمیز کردن کیبورد کامپیوتر خود کنید٬ این روش‌های پایه کمک حال شما هستند. هرچند خیلی عمقی تمیز نمی‌کنند٬ اما حداقل کمک می‌کنند تا کیبورد شما کمی پاکیزه‌تر به نظر برسد. تمام چیزی که شما نیاز دارید یک پارچه و کمی آب است. این روش همچنین برای نگهداری از کیبورد نیز مفید است.

1 – کیبوردتان را از زمین بلند کنید٬ کمی آن را تکان دهید تا کلیدهای آن (که به سمت پایین هستند) به خوبی تکان بخورند.

2 – از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و سطح صفحه کلید را پاک کنید. برخی توصیه می‌کنند از پدهای الکلی استفاده کنید٬ اما الکل موجود در آن‌ها می‌تواند نوشته‌های سفید رنگ روی کلیدها را پاک کند؛ بنابراین٬ آب تنها گزینه‌ی امن است.

روش 2: سخت

اگر احساس می‌کنید وقت آن رسیده که باید عمیق‌تر کیبورد خود را تمیز کنید٬ در زیر می‌توانید با اقدامات لازم برای پاک شدن درست و اصولی آن٬ آشنا شوید. برای این فرآیند شما نیاز به یک ابزار اضافی دارید که می‌تواند شامل یک کلاهک نازک٬ هوای فشرده شده٬ یک گوش پاک کن٬ ایزوپروپیل الکل و یک سطل کوچک از مایع ظرفشویی و آب گرم باشد.

تمیز کردن کیبورد

1 – کلیدها را به وسیله‌ی یک شیء نوک تیز از روی صفحه کلید جدا کنید. مطمئن باشید که در طول این فرآیند٬ کلیدها نشکنند٬ زیرا دیگر تعمیر آن‌ها غیرممکن خواهد بود.

2 – دستورالعمل نوشته شده بر روی اسپری هوای فشرده شده را دنبال کنید. اغلب موارد بر روی آن‌ها نوشته شده که در یک فضای مناسب و با فاصله‌ای نسبتا دور از صفحه کلید٬ از آن‌ها اسپری کنید. همچنین مطمئن شوید که اسپری به دست شما برخورد نکند٬ چون باعث کمی بی‌حثی می‌شود.

3 – بسته به اینکه چه میزان تا به حال صفحه کلیدتان را تمیز نکرده‌اید٬ میزان استفاده از اسپری هوای فشرده می‌تواند متفاوت باشد. استفاده از این اسپری در مکان‌های صاف٬ مثلا روی زمین٬ بهتر است.

تمیز کردن کیبورد

4 – گوش پاک کند را بردارید٬ آن را به کمی الکل یا آب (بسته به نیازتان) آغشته کنید و بر روی لبه‌های کلیدها بمالید. توجه داشته باشید که الکل بر روی PCB یا قطعات الکتریکی زیر کیبورد برخورد نکند٬ زیرا در آینده می‌تواند برایتان مشکل ساز شود.

5 – یک ظرف با کمی آب گرم (زیاد داغ نباشد) تهیه کنید و کمی مایع ظرفشویی داخل آن بریزید. کلیدهایی که از کیبورد جدا کرده‌اید را به داخل آن بی‌اندازید و اجازه دهید یکی دو ساعت به خوبی در آن بمانند.

6 – سپس کلیدها را با آب بشویید. مطمئن شوید که مایع درون آن‌ها باقی نمانده باشد. ما به شما آبکشی با آب سرد را پیشنهاد می‌کنیم٬ زیرا مجددا آب گرم می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.

7 – پیش از آن که کلیدها را مجددا به کیبورد متصل کنید٬ مطمئن شوید که کاملا خشک شده باشند.

ملاحظات

در مورد اینکه آیا باید از هوای فشرده یا یک جارو برقی برای تمیز کردن صفحه کلید استفاده کرد٬ بحث‌هایی وجود دارد. برخی معتقدند که هوای فشرده٬‌ گرد و غبار و ذرات دیگر را بیشتر به داخل کلیدهای صفحه کلید می‌برد که در نتیجه تجربه تایپ را بدتر می‌کند. این افراد همچنین ادعا می‌کنند که هوای فشرده٬ به دلیل سرد بودن باعث تراکم می‌شوند و این اصلا خوب نیست. ما فرض را بر ویدیوهای منتشر شده از نحوه‌ی صحیح استفاده از کمپرس هوا می‌گیریم که عملی به نظر می‌رسد.

در عین حال٬ برخی استفاده از جاروب رقی را نامناسب می‌دانند و می‌گویند که باعث ایجاد یک حالت ساکن می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که صفحه کلید دارای اجزای کمتر با حساسیت کمتری نسبت به یک کامپیوتر است و به آن اندازه مهم نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بی‌حثی نه، بی‌حسی