پایان پشتیبانی از ویندوز 7

کمتر از یک سال تا پایان پشتیبانی از ویندوز 7 باقی مانده است

دی ماه سال 98، مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 (Microsoft Windows 7) را رسما قطع خواهد کرد. پس تا فرصت باقیست به ویندوز 10 مهاجرت کنید.

اگر هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، شما باید این را بدانید که کمتر از یک سال دیگر تا پایان پشتیبانی رسمی از آن باقی مانده است. مایکروسافت قصد دارد 14 ژانویه 2020 (24 دی 98) رسما به پشتیبانی از ویندوز 7 پایان ببخشد و از آن پس، این سیستم عامل محبوب ردموندی دیگر برای استفاده ناامن خواهد بود.

تمامی نسخه‌های ویندوز دارای عمر محدودی هستند و در حالی که از دسترس خارج نمی‌شوند، اما دیگر ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد. البته آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت، ویندوز 10 شاید از این قاعده مستثنا باشد، اما برای ویندوز 7 وقت به سرعت سپری می‌شود.

پایان پشتیبانی از ویندوز 7 نزدیک است

در چهاردهمین روز از ماه ژانویه سال 2020 میلادی، مایکروسافت رسما پشتیبانی از ویندوز 7 را متوقف خواهد کرد. اگرچه انتشار بزرگ‌ترین به‌روزرسانی این سیستم عامل به سال 2015 بازمی‌گردد، اما این سیستم عامل همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند. زمانی که پایان عمرش فرا برسد، دیگر این به‌روزرسانی‌ها را نیز دریافت نخواهد کرد.

با این حال کسب و کارها می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای جداگانه، پشتیبانی از این سیستم عامل را در اختیار داشته باشند، اما این گزینه‌ هرگز پیش روی کاربران شخصی قرار نخواهد گرفت. این بدان معناست که شما مجبورید پس از آن زمان به ویندوز 10 یا سایر سیستم عامل‌ها کوچ کنید.

ارائه ایمن‌ترین تجربه کاربری برای کاربران و فناوری اطلاعات در قالب ویندوز 7 و آفیس 2010،‌ تا 14 ژانویه 2020 ادامه پیدا خواهد کرد. با آپگرید به Microsoft365، به یک دسکتاپ مدرن کوچ کنید.

Microsoft365@

با این که کمتر از یک سال تا بازنشستگی ویندوز 7 باقی مانده است، هنوز میلیون‌ها کاربر از آن استفاده می‌کنند. این درحالیست که حتی میلیون‌ها کاربر دیگر از ویندوز ایکس پی که قدیمی‌تر از 7 هست نیز استفاده می‌کنند. مایکروسافت امیدوار است این اشخاص به ویندوز 10 مهاجرت کنند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کاربران به راحتی از این نسخه از سیستم عامل دسکتاپی دل بکنند.

در حالی که بسیاری از کاربران، کامپیوتر خود را به‌روزرسانی خواهند کرد، اما بسیاری دیگر ترجیح می‌دهند که همچنان از ویندوز 7 استفاده کنند. این افراد باید در نظر داشته باشند که اگر سیستم عامل آن‌ها در آینده با ایرادی مواجه شد، دیگر به‌روزرسانی برای رفع آن منتشر نخواهد شد.

به فراتر از ویندوز 7 فکر کنید

نباید بترسید. هنوز یک سال فرصت باقیست تا از ویندوز 7 استفاده کنید و تا تاریخ اعلام شده، با هیچ مشکل عجیبی مواجه نخواهید شد. با این حال کاربران ویندوز 7 نیاز دارند به گزینه‌های جدیدتر از این سیستم عامل قدیمی که از رادار مایکروسافت خارج شده، فکر کنند. ما نمی‌گوییم ویندوز 10 عالی و بی‌نقص است، چرا که بسیاری از کاربران هنوز کامپیوتر خود را به آن انتقال نداده‌اند؛ با این حال به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که شما هم به سمت آن روی آورید. هیچ جوره نمی‌توانید ویندوز 10 را تحمل کنید؟ یک کروم بوک یا مک بوک خریداری کنید تا از سیستم عامل کروم یا مک او اس استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یا شاید لینوکسیش کنین
    تا از شر لیسانس گرون قیمت و کم فایدۀ ویندوز که مثل لیسانس دانش‌گاس خلاص شین