جیپ رانگلر

ویدیویی بسیار دیدنی از مراحل ساخت جیپ رانگلر

اگر از علاقه‌مندان به خودروهای آف رود باشید، حتما نام جیپ رانگلر (Jeep Wrangler) را شنیده‌اید؛ اما این خودرو محبوب چگونه ساخته می‌شود؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوال را پیدا کنید، در سفری ویدیویی به کارخانه جیپ همراه گجت نیوز باشید.

رانگلر یکی از محبوب‌ترین خودروهای آف رود کمپانی جیپ است که نسل اول آن، سال 2006 در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد. حالا بیش از 10 سال از این اتفاق می‌گذرد و جیپ، تا به امروز با معرفی انواع مخلتفی از این خودرو شاسی‌بلند، به جایگاهی ویژه در مقایسه با گذشته دست پیدا کرده است. رانگلر در مجتمعی 83 هکتاری در اوهایو ساخته می‌شود و بیش از 5600 نفر، در دو شیفت کاری فعال هستند تا این خودرو در کنار محصولات دیگری همچون رانگلر آنلیمیتد و چروکی تولید شوند. در این کارخانه، کارگران می‌توانند 50 جیپ را در ساعت تولید کنند. علاوه بر این، استفاده از ماشین آلات رباتیک و ابزارهای پیشرفته سبب شده است تا خط تولید رانگلر، پیشرفته و سریع باشد.

مرحله اول ساخت خودرو، تولید شاسی است؛ جایی که ربات شاسی‌ساز، درهای جیپ رانگلر را با جوش‌های لیزری آماده می‌کند. در قسمت دیگری از کارخانه، چندین بازوی رباتیک، شاسی را جوش‌کاری خواهند کرد؛ سپس رانگلر وارد قسمت رنگ‌رزی می‌رود تا بدنه آن با اولین لایه رنگی پوشیده شود. همان‌طور که احتمالا حدس زده باشید، وظیفه رنگ خودرو نیز بر عهده ربات‌ها خواهد بود و کارکنان به منظور نظارت بر انجام درست کار در محل حاضر هستند. اغلب کارهای اساسی توسط ربات‌ها انجام می‌شود و در کارخانه جیپ، در کمتر بخش تولیدی می‌توان دخالت مستقیم انسان‌ها را مشاهده کرد. هرچند، هنوز هم برخی کارها هستند که ظرافت بالاتری داشته و ربات‌ها از عهده آنها بر نمی‌آیند.

اگر از طرفداران محصولات جیپ، خصوصا رانگلر، هستید، پیشنهاد می‌کنیم این ویدیوی اختصاصی را تا انتها تماشا کنید.

سفری ویدیویی به کارخانه جیپ رانگلر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اینجوری پول سازی میکنن

  2. بالأخره بعد یه ربع معطلی تونستم [با سرعت 16 مگ مخابرات] فیلمو بریده بریده ببینم
    ولی ظاهراً چیزی از پراید 120 ملیونی سایپا کم نداشت!
    اینجا هم رُباتا به کمک آدما میان!

  3. وای من ایقدر دوسشون دارم

  4. معرکس خیلی حال کردم باهاش خدایی

  5. بیشتر از دیدنی حرص خوردنی بود