ویندوز فون

ویندوزفون بازنشسته شد؛ مایکروسافت می‌گوید به اندروید یا آی او اس مهاجرت کنید

مایکروسافت رسما اعلام کرد که پلتفرم ویندوزفون (Windows Phone) بازنشسته شده و کاربران باید به سمت استفاده از گوشی‌های اندرویدی یا آی او اسی روی آورند.

بله درست خواندید٬ مایکروسافت رسما زمان غروب ویندوزفون را اعلام کرد. در صفحه پشتیبانی مایکروسافت تیتری با مضمون «پایان پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل : پرسش و پاسخ» دیده می‌شود که به برخی از پرسش‌ها در ارتباط با این موضوع٬ پاسخ داده است.

به‌روزرسانی‌های ویندوزفون تا 19 آذر موجود است

زیر بخش «مشتریان ویندوز 10 موبایل چه کار باید کنند؟»٬ مایکروسافت پیشنهاد می‌کند که کاربران می‌توانند به یک دیوایس اندرویدی یا آی او اسی مهاجرت کنند. گوشی‌های ویندوزفون از دهم دسامبر گذشته (19 آذر) دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند. گرچه شاید توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث٬ همچنان بخواهند از اپلیکیشن‌های ویندوزی خود پشتیبانی کنند٬ اما خود مایکروسافت دیگر از این پلتفرم پشتیبانی نمی‌کند.

ماموریت مایکروسافت در توانمند ساختن هر شخص و هر سازمانی بر روی کره‌ی زمین٬ ما را مجبور می‌کند تا از برنامه‌های موبایلیمان در این سیستم عامل‌ها پشتیبانی کنیم.

دیوایس‌هایی که اجرا کننده‌ی Windows 10 Mobile version 1709 هستند٬ به‌روزرسانی‌های امنیتی تا تاریخ 10 دسامبر را دریافت می‌کنند٬ در حالی که لومیا 640 و لومیا 640 ایکس ال٬ تنها به‌روزرسانی 11 ژوئن را دریافت خواهند کرد. مایکروسافت توصیه می‌کند٬ کسانی که هنوز از یک گوشی هوشمند ویندوزی استفاده می‌کنند٬ پس از غروب همیشگی این سیستم عامل٬ به صورت دستی یک بکاپ از فایل‌هایشان تهیه کنند. برای این کار٬ در سیستم خود می‌توانید به مسیر Settings > Update & Security > Backup > More Options > Back up now بروید.

در مورد کورتانا نیز٬ مایکروسافت هرچند نتوانست یک رقیب جدی برای دستیارهای مجازی آمازون الکسا و گوگل اسیستنت بسازد٬ اما در هر صورت این پلتفرم به کار خود ادامه خواهد داد.

آیا شما هم هنوز از یک دیوایس ویندوزفون استفاده می‌کنید؟ باید توجه داشته باشید که وقت آن رسیده تا آن را کنار گذاشته و به استفاده از گوشی‌هایی روی آورید که از یکی از دو پلتفرم اندروید یا آی او اس استفاده می‌کنند. بدیهیست که در حال حاضر پلتفرم مشابهی برای رقابت با این دو وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. :DDDDDDDDDDDD

    چرا جک میگی؟؟؟ 1jan ک آپدیت داد… :DDDDDDDDDDDDD
    و هنوز هم داره آپدیت نرم افزاری ورد و غیره میده تا همین امروز..

    کلا ما ایرانی ها حرف زیاد میزنیم..
    من از 2004 ویندوز فون داشتم..ک اولین سری اون Qtek بود با ویندوز 2003
    تا همین الان که ماکروسافت لومیا 950XL دارم..واقعا ی چیز دیگه هست..
    البته اندروید 7 هم داشتم..ولی واقعا رو مخه اندروید..
    تنها مشکلی ک با ویندوز دارم، بازی کلش رویاله 🙁 ک سوپر سل برای ویندوز فون ارائه نکرده 🙁

  2. ویندوز فون تو دوره ی خودش عالی بود اما هر کاری کرد به خاطره نداشتنه ایده ی جدید نسبت به بقیه پلتفرم ها نتونست خودشو نگهداره
    من خودم الانشم لومیا 520 خودمو دارم و استفاده میکنم و هنوزم روونه روونه که همشم به خاطره ویندوزی بودنشه
    ولی مایکروسافت یقینن به فکره ساخته پلتفرم گوشی هست و دوباره میسازه ( نظره شخصیه منه )

  3. کاش از ویندوز دسکتاپش هم دست برداره!

    • حداقل بیشتر از یه میلیارد یوزر داره 😐
      دست برداره بازم کسی سراغ مک فلجش نمیره!خودش رو ایپد پروش حاضر نمیشه از مک استفاده کنه!میره از ای او اس استفاده میکنه!
      سرطان مخ دارین؟

  4. ولی به این زودی ها بازنشسته نمیشه حتما یه شرکت دیگه شروع به کار میکنه

  5. نننن ویندوز یه چیز دیگه س