تسلا مدل 3

ایلان ماسک برای هک تسلا مدل 3 جایزه می‌دهد

ایلان ماسک برای عیب‌یابی تسلا مدل 3 (Tesla Model 3) به هر کسی که این خودرو را هک کند یک دستگاه خودرو تسلا جایزه می‌دهد. این شرکت در سال 2016 نیز برای هک این خودرو حدود 900 هزار دلار جایزه تعیین کرده بود.

کارشناسان حوزه ایمنی می‌گویند برای افزایش امنیت خانه‌هایتان از یک سارق حرفه‌ای کمک بگیرید؛‌ چرا که آن‌ها نقص‌های امنیتی را برای شما آشکار می‌کنند و شما می‌توانید ایرادها را برطرف کنید. طبق همین اصل بسیاری از شرکت‌های بزرگ با برگزاری مسابقه‌ای با نام عیب‌یابی قبل از عرضه محصولات خود از هکرها می‌خواهند تا میزان امنیت آن‌ها را بسنجند. کمپانی نت اسکیپ (Netscape) نخستین شرکتی بود که در سال 1995 مسابقه عیب‌یابی را برگزار کرد. چنین مسابقه‌هایی خیلی زود ترویج پیدا کردند و هکرهای کلاه سفید نیز برای گزارش آسیب‌پذیری‌های نرم افزاری پیش‌قدم شدند. در همین رابطه برای آموزش به شرکت‌ها کنفرانس‌هایی چون DefCon برگزار می‌شود.

درسال 2004 شرکت موزیلا فایرفاکس نیز برای شناخت نواقص امنیتی مروگر خود حدود 500 دلار به هکرهای کلاه سفید پرداخت کرد. پس از آن در سال 2007 شرکت اپل هم برای شناسایی باگ‌های امنیتی سیستم عامل macOS X از هکرها دعوت کرد. همچنین از سال 2010 شرکت گوگل برای رفع مشکلات برنامه‌های کاربردی وب و فیس بوک به هکرها 500 دلار پاداش داد که این فراخوان تاکنون ادامه دارد و شرکت گوگل در مجموع 2 میلیون دلار به هکرها جایزه داده است.

تسلا مدل 3

جایزه برای هک تسلا مدل 3

ایلان ماسک، مدیر اجرایی و بخش تولید وسایل نقلیه الکتریکی شرکت تسلا برای عیب‌یابی و شناسایی باگ‌های امنیتی و نواقص نرم افزار خودرو تسلا مدل 3 به هر کسی که بتواند این خودرو را هک کند، یک خودرو تسلا جایزه می‌دهد. شرکت تسلا تاکنون جایزه‌های متعددی را به هکرها پرداخت کرده است. برای مثال این شرکت در سال 2016 برای عیب‌یابی این خودرو جایزه‌ای 900 هزار دلاری تعیین کرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه