قیمت نهایی خودروها

قیمت نهایی خودروها تا اواسط بهمن اعلام می‌شود

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت قیمت نهایی خودروها با توجه به حقوق مصرف‌کنندگان و بهای تمام‌شده خودروسازان تا دو هفته آینده یعنی اواسط بهمن‌ماه اعلام خواهد شد.

سید شریف حسینی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص شرایط صنعت خودروسازی کشور عنوان کرد جایگاه دو شرکت خودورسازی ایران خودرو و سایپا در صنعت خودرو کشور بسیار ویژه‌ است و در حال حاضر تولید محصولات آن‌ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده که تحریم‌ها دلیل اصلی آن است. البته از آذرماه سال جاری آمار تولید این دو خودروساز بزرگ کشور با رشد همراه بوده و آن‌ها می‌بایست به تعهدات خود پایبند باشند. باید نگاه ویژه‌ای به حقوق مردم داشته باشیم تا آن‌ها متضرر نشوند و همچنین باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنیم که فعالیت خودروسازان داخلی متوقف نشود؛‌ زیرا در حال حاضر 450 هزار نفر در این صنعت شاغل هستند.

قیمت نهایی خودروها

قیمت نهایی خودروها تصویب نشده است

حسینی در خصوص اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی عنوان کرد تاکنون قیمت‌های اعلام شده خودروهای داخلی تصویب نشده است. تصمیم‌گیری در این زمینه فقط از سوی شورای سیاست‌گذاری و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد. هرچند خودروسازان داخلی قیمت نهایی خودروها را طبق هزینه تولید و شرایط فعلی صنعت خودرو اعلام کرده‌اند و انتظار دارند این قیمت‌ها به تایید برسد؛ زیرا افزایش پیدا نکردن قیمت باعث می‌شود آن‌ها متضرر شوند. وی در پایان خاطرنشان کرد به طور کلی قیمت نهایی خودروها با در نظر گرفتن حقوق مردم و شرایط خودروسازان تعیین می‌شود و انتظار می‌رود قیمت نهایی خودروها تا 2 هفته آینده یعنی اواسط بهمن‌ماه اعلام شود.