ایسوس

جدیدترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس در خاورمیانه رونمایی شدند

ایسوس جدیدترین محصولات گیمینگ خود از جمله لپ تاپ های زنبوک اس 13، زنبوک 14، زفیروس اس، مادرشیپ و سری جدید ویوو بوک را در مراسمی که در شهر دبی برگزار شد، برای منطقه خاورمیانه رونمایی کرد.

در حالی که چند روزی از برگزاری نمایشگاه CES 2019 می‌گذرد و شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی، محصولات جدید خود را در لاس وگاس رونمایی کردند، حالا شرکت ایسوس در دبی امارات و همزمان با برگزاری مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا 2019، جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه گیمینگ را برای خاورمیانه رونمایی کرده است. بخش خاورمیانه شرکت Asus مراسمی در شهر دبی برگزار کرد و برخی از قطعات و کامپیوترهای خود را برای اولین بار پس از معرفی در سی ای اس 2019، در کشور امارات به نمایش گذاشت.

ایسوس

لپ تاپ زنبوک S13

یکی از جدیدترین محصولات گیمینگ Asus، مدل جدید لپ تاپ زنبوک اس 13 (Asus Zenbook S13) است که از نمایشگر کم‌حاشیه با نسبت نمایشگر به بدنه 97 درصدی بهره می‌برد. این لپ تاپ دارای ناچ در بالای نمایشگر است که وب کم در این بریدگی قرار دارد. لپ تاپ جدید زنبوک اس 13 نسبت به مدل قبلی 12.5 درصد سبک‌تر شده، اما عملکرد آن همچنان قدرتمند است. زنبوک S13 از پردازنده Core-i7 نسل 8 اینتل، کارت گرافیک مجزای انویدیا MX150، رم تا 16 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی SSD یک ترابایتی برخوردار است. Zenbook S13 به عنوان باریک ترین لپ تاپ دنیا شناخته می‌شود و می‌تواند تا 15 ساعت شارژ نگه دارد.

لپ تاپ ایسوس زنبوک 14

لپ تاپ دیگر ایسوس از سری زنبوک یعنی Zenbook 14 نیز در این مراسم رونمایی شد. ایسوس زنبوک 14 به برادر کوچک‌تر خود بسیار شبیه است و تفاوت‌های جزئی دارد. نامبرپد هوشمندی که در ترک پد این لپ تاپ تعبیه شده از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو مدل محسوب می‌شود. این ترک پد به صورت خودکار می‌تواند استفاده از نامبرپد یا حرکت دادن نشانه روی صفحه را تشخیص دهد و دیگر نیازی نیست کاربر برای استفاده از نشانگر ماوس، نامبرپد را خاموش کند. از دیگر تفاوت‌های زنبوک 14 با برادر کوچکترش می‌توان به اسپیکرهای منحصربه‌فرد آن اشاره کرد. این لپ تاپ از 4 اسپیکر تایید شده توسط هارمن کاردون بهره می‌برد که صدا را به سمت بالا تولید می‌کنند. ایسوس زنبوک 14 از نظر مشخصات سخت افزاری، تفاوتی با زنبوک اس 13 ندارد.

ایسوس

لپ تاپ های سری Vivo Book

لپ تاپ های سری ویوو بوک (Vivo Book) از دیگر محصولات ایسوس است که برای اولین بار در خاورمیانه رونمایی شد. امسال دو رنگ منحصربه‌فرد Peacock Blue و Coral Crush به رنگ‌های قبلی اضافه شده است. لبه‌های این سری لپ تاپ‌ها دارای انحنایی است که به کاربر کمک می‌کند تا به راحتی آن را در دست بگیرد و به جاهای دیگر حمل کند. سری جدید لپ تاپ Vivo Book دارای نسبت نمایشگر به بدنه 88 درصدی است و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به ارگو لیفت اشاره کرد. قابلیت ارگو لیفت با بالا آوردن صفحه کلید لپ تاپ، تجربه تایپ کردن فوق‌العاده و راحتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ایسوس

سری 2019 ویوو بوک نسبت به نسل قبلی 7.6 درصد کوچک‌تر شده و از لحاظ مشخصات سخت افزاری نیز نیازهای کاربران را تامین می‌کند. این سری لپ تاپ به پردازنده Core-i7 نسل هشتم، کارت گرافیک MX130 و تکنولوژی اینتل اوپتین مجهز است. این تکنولوژی به کاربر اجازه می‌دهد تا عملکرد سریع‌تری در مولتی تسکینگ داشته باشد. حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایت SSD به همراه هارد دیسک 2 ترابایتی و 16 گیگابایت حافظه رم از دیگر ویژگی‌های این سری لپ تاپ محسوب می‌شوند. شرکت ایسوس در نمایشگاه CES 2019، دو لپ تاپ گیمینگ پرچمدار با نام‌های Zephyrus S و Mothership را نیز معرفی کرده بود.

لپ تاپ منحصربه‌فرد ایسوس مادرشیپ

فیل لیانگ، مدیر بخش طراحی Asus می‌گوید لپ تاپ ایسوس مادرشیپ با هدف بازطراحی نحوه بازی کردن با لپ تاپ تولید شده است. این لپ تاپ عمودی 17 اینچی دارای کیبورد جداشونده است و تمام بدنه آن از یک تکه آلومینیوم CNC شده ساخته شده است که می‌تواند به خوبی حرارت را مدیریت کند. یکی از مهم‌ترین مشکلات گیمرها در هنگام بازی با لپ تاپ، صفحه کلید ثابت آن است. بسیاری از کاربران تمایل دارند در هنگام بازی، صفحه کلید خود را با زاویه‌ای نسبت به نمایشگر استفاده کنند و به همین خاطر، لپ تاپ ایسوس مادرشیپ از ایده صفحه کلید جداشونده استفاده کرده و آزادی عمل فوق‌العاده‌ای را برای گیمرها فراهم کرده است. Mothership همچنین تا 3 صفحه نمایش خارجی را پشتیبانی می‌کند و از نمایشگر 144 هرتزی و 4 اسپیکر در زیر نمایشگر بهره می‌برد.

ایسوس

مدیران شرکت Asus معتقدند که دلیل اصلی انتخاب صفحه کلید جداشونده، شخصی بودن آن است. بیشتر کاربران به خصوص گیمرها، به کیبورد خود عادت دارند و استفاده از یک کیبورد دیگر برایشان سخت است. ایسوس همچنین پایه‌ای را برای لپ تاپ مادرشیپ تعبیه کرده که کمک می‌کند لپ تاپ بین 105 تا 127 درجه تنظیم شود. برای ساخت هر دستگاه لپ تاپ مادرشیپ، حدود 20 ساعت به CNC قطعات فلز اختصاص داده می‌شود، اما Asus این کار را کرده تا لپ تاپ جدیدش 20 درصد باریک‌تر از قبل شود که این عدد در مقایسه با رقبا به 50 درصد می‌رسد.

لپ تاپ ایسوس Mothership اولین لپ تاپ دنیا با تکنولوژی وای فای 6 است و از پورت ورودی لن هم بهره می‌برد. با توجه به تکنولوژی‌های به‌کار رفته در این لپ تاپ گیمینگ، خیال گیمرها برای 5 تا 10 سال از بابت سخت افزار راحت خواهد بود.

باریک ترین لپ تاپ گیمینگ دنیا

لپ تاپ Zephyrus S دیگر محصول ایسوس است که در این مراسم رونمایی شد. این لپ تاپ هم مخصوص بازی کردن ساخته شده و هم برای کاربرانی که از لپ تاپ خود به عنوان دستگاه کاری استفاده می‌کنند، مناسب است. برای ساخت این محصول از زبان طراحی ویژه‌ای استفاده شده تا علاوه بر حفظ عملکرد، تفاوت زیادی با لپ تاپ‌های کاری معمولی هم نداشته باشد.

ایسوس

Zephyrus S باریک ترین لپ تاپ گیمینگ دنیاست و از کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 Max-Q، نسبت نمایشگر به بدنه 81 درصدی و صفحه نمایش 17 اینچی در بدنه 15 اینچی بهره می‌برد. لپ تاپ زفیروس اس در مقایسه با نسل قبلی خود 23 درصد کوچک‌تر و 40 درصد باریک‌تر شده و دارای دکمه مخصوصی برای تنظیم صدا است. فیل لیانگ در مراسم رونمایی از این لپ تاپ، یک کوله پشتی مخصوص لپ تاپ های 15 اینچی با خود به صحنه آورد و از داخل آن لپ تاپ 17 اینچی زفیروس اس را بیرون کشید تا ادعای خود درباره کوچک بودن آن را ثابت کند.

فناوری اوپتیموس در لپ تاپ Zephyrus S باعث می‌شود کاربر بتواند در هنگام استفاده‌های معمولی و روزمره، کارت گرافیک را خاموش کند و به این ترتیب به افزایش عمر باتری کمک کند. زفیروس اس دارای وب کم روی نمایشگر نیست، اما وب کمی با وضوح تصویر 1080p برای آن ساخته شده که به راحتی روی مانیتور قرار می‌گیرد. این وب کم محلی برای اتصال سه پایه هم دارد و میکروفون‌های تعبیه شده روی آن می‌توانند صدای اضافی محیط را حذف کنند. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توان به وای فای 5، پردازنده نسل هشتم Core-i7 اینتل، فضای ذخیره‌سازی تا 1 ترابایت شامل 4 حافظه SSD و 24 گیگابایت رم DDR4 اشاره کرد.

هر دو لپ تاپ سری جدید ROG ایسوس از قابلیت شارژ با پورت USB-C نیز پشتیبانی می‌کنند و کاربر می‌تواند زمانی که از لپ تاپ استفاده نمی‌کند با استفاده از شارژر موبایلی 5 واتی هم آن را شارژ کند.

ایسوس

شرکت تایوانی ایسوس در سال 2019 سی‌امین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد. شعار Asus از ابتدای تاسیس «در جست‌وجوی شگفتی» بوده و این شرکت توانسته در این مدت، دستاوردهای زیادی در زمینه آی تی، موبایل، مادربورد، کارت گرافیک، مانیتور مخصوص گیمینگ و سایر سخت افزارها به دست بیاورد. Asus همچنان به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهد. این کمپانی تایوانی در سال 2006 نیز برند Republic of Gamers یا جمهوری گیمرها (به اختصار ROG) را تاسیس کرد تا به طور جدی وارد بازار محصولات مخصوص بازی شود. ایسوس تاکنون موفق شده 4511 جایزه مختلف را دریافت کند و 16 هزار نفر در سراسر جهان در این شرکت مشغول به کار هستند. از این تعداد، حدود 5 هزار نفر در بخش تحقیق و توسعه کار می‌کنند. درآمد ایسوس در سال 2017 معادل 13 میلیارد دلار بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. عکسی که برای مادرشیپ گذاشتین مادرشیپ نیست
    یه کامپیوتر رو میزیه 🙂

  2. مگه فرق داره خاور میانه با دنیا ؟