کادیلاک XT6

کراس اوور لوکس و سه ردیفه کادیلاک XT6 معرفی شد

کادیلاک XT6 به عنوان کراس اوور پرچمدار و لوکس این شرکت با ظاهری متفاوت و جذاب در نمایشگاه خودرو دیترویت 2019 رونمایی شد. در ادامه، امکانات و مشخصات خودرو Cadillac XT6 را بررسی می‌کنیم.

شرکت آمریکایی کادیلاک پس از مدت‌ها به صورت رسمی از کراس اوور پرچمدار خود در نمایشگاه خودرو دیترویت 2019 با نام کادیلاک XT6 رونمایی کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های محصول جدید شرکت کادیلاک می‌توان به طراحی جذاب و متفاوت آن اشاره کرد که طرح‌هایی از کانسپت اسکالا در آن دیده می‌شود و از زبان طراحی جدید کادیلاک الگو گرفته است. در ادامه با جزئیات بیشتری از مشخصات این کراس اوور جذاب آشنا می‌شویم.

کادیلاک XT6

مشخصات کادیلاک XT6

طراحان تمرکز ویژه‌ای بر ظاهر کادیلاک XT6 داشته‌اند. برای مثال در نگاه اول به جلوی خودرو شاهد جلوپنجره بزرگی هستیم که اطراف آن چراغ‌های باریک LED قرار گرفته است و پایین این چراغ‌ها دی لایت‌های عمودی نمای جالبی را به وجود آورده‌اند. دو طرف خودرو از طرح‌های ساده اما کمی متفاوت بهره می‌برند. از ویژگی‌های طراحی این بخش می‌توان به رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی، سقف شیب‌دار و خط شانه قوی اشاره کرد.

کادیلاک XT6

طراحان برای نمای عقب کادیلاک XT6 از چراغ‌های L جذابی استفاده کرده‌اند که تا حدودی به چراغ‌های مدل فیس لیفت سدان CT6 شبیه است. از سایر ویژگی‌های عقب خودرو می‌توان به اسپویلر روی سقف و دو سر اگزوز افقی درون سپر اشاره کرد. شرکت کادیلاک محصول جدید خود را در دو مدل پریمیوم لاکچری و اسپورت به بازار عرضه می‌کند که مدل اسپورت از ویژگی‌هایی چون چراغ‌های عقب شفاف، سپرهای اسپورت‌تر، جلوپنجره مشکی‌رنگ، رینگ‌های 21 اینچی و اگزوزهای ویژه‌ای بهره می‌برد که تمامی این ویژگی‌ها خودرو را اسپورت‌تر و تهاجمی‌تر کرده است.

کادیلاک XT6

کابین کادیلاک XT6 تا حدودی به مدل‌های XT4 و XT5 شباهت دارد. در این مدل شاهد تودوزی چرمی و تریم چوبی هستیم که برای مدل اسپورت به جای تریم چوب از تریم فیبر کربنی استفاده شده است. یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است که از کارپلی و اندروید اتو بهره می‌برد. برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یک کنترلر دوار روی کنسول میانی قرار گرفته که آن را پیش‌تر در مدل XT4 نیز دیده‌ایم. از ویژگی‌های خاص این خودرو می‌توان به سه ردیفه بودن آن اشاره کرد. ظرفیت سرنشینان کادیلاک ایکس تی 6 هفت نفر اعلام شده است و این اولین کراس اوور سه ردیفه تاریخ کادیلاک شناخته می‌شود.

کادیلاک XT6

صندلی‌های ردیف دوم از فضای پای 75 سانتی‌متری برخوردارند که آرامش بیشتری برای سرنشینان به دنبال خواهد داشت و این فضا کمی از فضای پای آئودی Q7 بیشتر بوده و از اینفینیتی QX60 حدود 3.3 سانتی‌متر کمتر است. فضای بار این خودرو هنگام باز بودن صندلی‌های هر سه ردیف حدود 356 لیتر و هنگام بسته بودن ردیف‌های دوم و سوم حدود 2228 لیتر خواهد بود. این خودرو از امکانات ویژه و لوکسی مانند سانروف، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و صندلی‌های تاشو برقی ردیف سوم بهره می‌برد. همچنین مشتریان این خودرو می‌توانند تجهیزاتی از جلمه سیستم یونیزه هوا و سیستم صوتی Bose با 14 بلندگوی قابل تنظیم را سفارش دهند.

کادیلاک XT6

شرکت کادیلاک برای کراس اوور فول‌سایز خود امکانات ایمنی ویژه‌ای را به صورت استاندارد ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور جانبی، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد جلو، سیستم دید اطراف و ترمز اتوماتیک دنده‌عقب و سیستم کمک پارک اشاره کرد. مشتریان می‌توانند امکانات ویژه‌تری چون سیستم دید در شب، آینه عقب دوربینی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پارک خودکار و نمایشگر سربالا را سفارش دهند، اما سیستم رانندگی خودکار سوپرکروز کادیلاک برای کادیلاک XT6 ارائه نمی‌شود.

کادیلاک XT6

طراحان برای ساخت خودرو کادیلاک XT6 از زیرساخت نسخه کشیده پلتفرم C1XX جنرال موتورز استفاده کرده‌اند که این پلتفرم را می‌توانیم در کراس‌اوورهای بیوک انکلیو و شورلت تراورز نیز مشاهده کنیم، اما محصول جدید کادیلاک با داشتن طول 5.05 متری از انکلیو و تراورز حدود 14 سانتی‌متر کوتاه‌تر است. هرچند از مدل کوچک‌تر XT5 حدود 24 سانتی‌متر و از جی ام سی آکادیا نیز حدود 14 سانتی‌متر کشیده‌تر به نظر می‌رسد. به طور کلی از لحاظ ابعاد، کادیلاک XT6 میان دو خودرو آکادیا و انکلیو قرار می‌گیرد. وزن این خودرو 2 هزار و 197 کیلوگرم و فاصله بین دو محور آن نیز 2.86 متر است. ظرفیت بکسل این خودرو 1.8 تن بوده که از ظرفیت 2 تنی آئودی Q7 چهار سیلندر کمتر است.

کادیلاک XT6

مشخصات فنی

کادیلاک XT6 به موتور 3.6 لیتری V6 جنرال موتورز مجهز است که قدرتی معادل 310 اسب بخار و گشتاور 373 نیوتن‌متر تولید می‌کند. نیروی تولید شده از موتور این خودرو توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شرکت کادیلاک برای مدل پریمیوم لاکچری دیفرانسیل جلو را به صورت استاندارد و سامانه چهار چرخ محرک را به صورت سفارشی ارائه می‌دهد، اما مدل اسپورت این خودرو به صورت استاندارد از سامانه چهار چرخ محرک برخوردار است. این سامانه از سیستم دو کلاچه بهره می‌برد که برای کاهش مصرف سوخت می‌تواند به طور کامل از انتقال نیرو به چرخ‌های عقب جلوگیری کند.

کادیلاک XT6

قیمت

شرکت کادیلاک به صورت رسمی ارائه قوای محرکه هیبریدی یا موتور توربوشاژ برای خودرو کادیلاک XT6 خبری را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود این دو قوای محرکه برای این خودرو نیز ارائه شوند. شرکت کادیلاک تصمیم دارد فروش این خودرو را از بهار آینده شروع کند. البته تاکنون قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است، اما با توجه به قیمت خودروهای هم‌رده چون جی ام سی آکادیا دنالی و کادیلاک XT5 می‌توان قیمت تقریبی 45 تا 48 هزار دلار را برای آن در نظر گرفت.

تصاویر کادیلاک XT6 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چه با حاله عاشقش شدم

  2. جون برا کادیلاک 😍😍😍 خیلی خوبه انصافا

  3. اصلا اسمشم باکلاسه لامصب

  4. چ خوب و جا داره