ساندرو

پراید و تیبا به جای تندر و ساندرو به مشتریان تحویل می‌شود؟

میزان تولید شرکت پارس خودرو در ماه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است و این شرکت نمی‌تواند محصولات رنو یعنی تندر 90 و ساندرو را تولید کند. به همین دلیل سایپا پراید و تیبا را به مشتریان تحویل خواهد داد.

اخیرا وزارت صنعت میزان تولید محصولات خودروسازان داخلی بزرگ کشور از جمله ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو را منتشر کرد که بر اساس آن میزان تولید شرکت پارس خودرو حدود 18.2 درصد کاهش پیدا کرده است و پس از ایران خودرو در جایگاه دوم این لیست قرار گرفت، اما این کاهش تولید فقط به شرکت پارس خودرو آسیب نمی‌رساند بلکه با کاهش تولید، این خودروساز بزرگ کشور نمی‌تواند خودروهای پیش فروش شده نظیر برلیانس، تندر و ساندرو را به مشتریان تحویل دهد و مشتریان دچار مشکل خواهند شد. بر اساس آمار منتشر شده، پارس خودرو در شش‌ماهه نخست سال 97 حدود 85 هزار و 609 دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به شش‌ماهه نخست سال گذشته کاهش تولید 18.2 درصدی را نشان می‌دهد.

ساندرو

دلایل کاهش تولید خودروسازان

بدون شک مدیران خودروسازان داخلی چون پارس خودرو برای پیش فروش محصولات خود پیش‌بینی‌های دقیقی را انجام نداده‌اند و اکنون بسیاری از تعهد‌های آن‌ها به تاخیر افتاده و مشتریان محصولاتی چون تندر و ساندرو تاکنون خودروهای خود را دریافت نکرده‌اند. خودروسازان بزرگ داخلی به دلیل مواجه شدن با مشکلاتی چون تحریم‌های صنعت خودرو، تامین نشدن مواد اولیه و نوسان‌های ارزی برای تولید محصولات خود دچار مشکل شدند، اما اگر مدیران این شرکت‌ها پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده بودند، هرگز چنین اتفاق‌هایی به وجود نمی‌آمد. در همین رابطه شرکت پارس خودرو بدون این‌که به شرایط خطوط تولید و ظرفیت‌های خود توجه کند، برای جذب نقدینگی بیشتر پیش فروش محصولات رنو و سایر خودروهای چینی را شروع کرده بود و حالا برای پایبندی به تعهدهای معوقه دچار سردرگمی شده است.

ساندرو

کاهش تولید 50 درصدی محصولات پارس خودرو

میزان تولید خودرو تندر 90 در شرکت پارس خودرو طی شش‌ماهه نخست سال 97 حدود 26 هزار و 889 دستگاه بوده است که کاهش تولید 42.6 درصدی را نشان می‌دهد. پارس خودرو در شش‌ماهه نخست سال جاری نیز فقط 13 هزار و 639 دستگاه از خودرو ساندرو را تولید کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش 41 درصدی روبرو بوده است. به طور کلی این خودروساز بزرگ کشور در تولید محصولات خود ناموفق ظاهر شده و به طور میانگین هر یک از خودروهای تولیدی این شرکت کاهش تولید 40 تا 50 درصدی را تجربه کرده‌اند. با وجود کاهش چشمگیر تولید محصولات پارس خودرو، باز هم این شرکت پیش فروش خودروهایی چون تندر 90 و ساندرو را به طور گسترده انجام داده است.

ساندرو

در حال حاضر این اقدام پارس خودرو باعث شده است تا بسیاری از مشتریان به دلیل بدقولی این خودروساز از آن ناراضی باشند. از سویی علاوه بر این‌که این شرکت نمی‌تواند خودروهای ساندرو و تندر را به دست مشتریان برساند، قرارداد مشارکت با خودروسازان چینی و پارس خودرو نیز دچار مشکلات اساسی شده است و به همین دلیل مشتریان از بابت تامین قطعات و خدمات پس از فروش برلیانس دچار نگرانی شده‌اند. البته این مشکل برای خودروهای ثبت‌نامی برلیانس که به تعویق افتاده نیز صادق است.

سوءمدیریت خودروسازان داخلی

خودوسازان داخلی علت کاهش تولید خود را به عواملی چون تحریم‌ها و شرایط نابسامان اقتصادی مرتبط می‌دانند. بیان چنین دلایلی این‌گونه القا می‌کند که خودروسازان در به وجود آمدن چنین شرایطی هیچ نقشی ندارند و عوامل بیرونی مسبب این شرایط هستند، اما بسیاری از مشکلات کنونی صنعت خودرو به خصوص بدقولی خودروسازان و تحویل ندادن خودرو به مشتریان به دلیل تصمیم‌های مدیریتی و ناکارآمدی شرایط تولید خودروسازان رخ داده است. بدون شک آن دسته از مدیرانی که بدون در نظر گرفتن جوانب تولید و ظرفیت‌های خود محصولات را به صورت گسترده پیش‌فروش کرده‌اند، مسبب این مشکلات هستند؛ چرا که می‌بایست شرایط بازار را با دقت پیش‌بینی می‌کردند تا مردم متضرر نشوند.

ساندرو

مشتریان ساندرو و تندر، تیبا و پراید تحویل می‌گیرند

شرکت پاس خودرو نیز همانند ایران خودرو سایپا برای پایبندی به تعهدهای خود از روش‌های جایگزینی یا طرح‌های تبدیل استفاده خواهد کرد؛‌ یعنی مشتریان باید به جای خودرو ثبت‌نامی خود، آن خودرویی که خودروساز معرفی می‌کند را انتخاب کنند. تاکنون مشخص نشده پارس خودرو به جای تحویل خودروهایی چون تندر 90، برلیانس و ساندرو کدام‌یک از محصولات خود را به مشتریان پیشنهاد می‌کند، اما برخی از منابع خبری عنوان می‌کنند پارس خودرو محصولاتی چون تیبا و پراید که اخیرا قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است را به مشتریان پیشنهاد خواهد کرد. از سویی مشتریانی که خودروهایی چون رنو ساندرو و برلیانس را ثبت‌نام کرده‌اند، اگر برای تحویل پراید و تیبا تمایل نداشته باشند، باید تا برجام دیگر منتظر بمانند؛ زیرا با توجه به شرایط  فعلی صنعت خودرو، پارس خودرو توان تولید این خودروها را نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. باسلام البته این حرفو حدیس به یه همچین شرکت مهم و زبانزد خاص وعام بسیار خنده دار است حد اقل برای یک ماه هم که شده رو حرفتون وایستین هم مردم خوذمون وهم کشوذهای دنیا را به خودتون نخندونید مشتری بعد از یک سالو اندی منطزر خودروی ثبت نامی ست بعد می فرمایید به جاش پرایدو تیبا تحویل بگیرید نه خداوکیلی یه سوزن به خودتون بزنید یه جوالدوز به دیگری مگه ششم بهمن قرار نشد هر کی هر خودرویی ثبت نام کرده خودروهای تحویلی تا دی ماهو تا اخر سال جاری تحویل میدیم و اگه امکان کمبود قطعات بعضی خودرو امکان نداشت مشتری بجاش خودش حق انخاب داره غیر از این بود انصاف هم خوب چیزیه ان شاالله که بعضی جرفو حدیس خبرهای کذب فضای مجازیست بعضیها میخوان بین مشتری و شرکتسایپا تفرقه بیندازن مسعولان رده بالای سایپا قولی به مردم داند و به امید خدا سرقولشون خواهند ایستاد پیروزو موفقو سر بلند باشید .

  2. یک شرکت خوب میاد این حرف رو می زنه

    ساندرو استپ وی ثبت نام کردی، به مشکل خوردیم، معذرت می خواهیم و نمی توانیم تحویل دهیم، برلیانس کراس رو با ۲۰ درصد تخفیف تقدیم شما می کنیم

    خجالت نمی کشن!!!!!!

    اگه یادتون باشه، یکی دو سال پیش، گجت نیوز یک نظرسنجی داشت که کدام شرکت خودروسازی ایرانی بهتر است و پارس خودرو رای آورد.؛ من خودم به پارس خودرو رای دادم

    حالا به نظرم بدترین و بی شرم ترین و بی مسئولیت ترین شرکت خودروسازی پارس خودرو هستش

    باید گریست

    با سپاس

  3. شاید باورتون نشه ولی اصاا از این کاراشون دیگ تعجب نمیکنم

  4. خاک تو سر اونایی ک ساکت بمونن و قبولش کنن