تست دوربین سلفی در DxOMark

تست دوربین سلفی هم در DxOMark آغاز شد؛ پرچمداران گوگل و سامسونگ در صدر

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام DxOMark تست دوربین سلفی گوشی های هوشمند را نیز آغاز کرد. با توجه به نتایج منتشر شده، فعلا بیشترین امتیاز به پیکسل 3 و گلکسی نوت 9 اختصاص دارد.

تست دوربین سلفی در DxOMark با آنالیز عکس‌ها و ویدیوهایی انجام می‌گیرد که گوشی های هوشمند به ثبت رسانده‌اند. تاکنون 13 اسمارت فون امتیازدهی شده‌اند و برای دستیابی به دقیق‌ترین نتایج، هر کدام از آن‌ها با استناد به 1500 عکس و 2 ساعت ویدیو مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

فعلا جایگاه نخست مشترک، به گوگل پیکسل 3 و سامسونگ گلکسی نوت 9 رسیده است و شیائومی می میکس 3 نیز در رتبه سوم قرار دارد. جایگاه بعدی هم متعلق به پرچمدار فعلی اپل، یعنی آیفون 10 اس مکس است.

تست دوربین سلفی گوشی های هوشمند در DxOMark

نکته جالب اینکه گلکسی اس 9 پلاس به‌رغم داشتن سخت افزار مشابه با نوت 9، اما امتیاز یکسانی کسب نکرد و رتبه‌ای بهتر از پنجم به دست نیاورد. البته شاید تست دوربین سلفی این گوشی، پیش از آپدیت نرم افزاری اخیر که بهینه‌سازی‌هایی را با خود به همراه داشت، انجام گرفته باشد.

بر اساس اطلاعات مندرج در  وب‌سایت DxOMark، گوشی پیکسل 3 بهترین عکس‌های سلفی را با تاکید روی نمایش جزئیات و بافت تصویر به ثبت می‌رساند (حتی با وجود مقداری نویز). در عکس‌های گرفته شده با گلکسی نوت 9، نویز کمتر است؛ اما جزئیات کمتری هم در تصویر به چشم می‌آید. از طرفی باکیفیت‌ترین ویدیوهای سلفی نیز متعلق به همین پرچمدار سامسونگ هستند؛ به طوری‌ که تفکیک رنگ، لرزش‌گیری و نوردهی روی صورت در تمامی شرایط محیطی به بهترین شکل انجام می‌گیرد. همچنین گوشی می میکس 3 نیز به دلیل برخورداری از حالت‌های پرتره نوآورانه‌، مورد تحسین قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام
    ببخشید سوال من ارتباطی به این قسمت نداره ولی جوابش برام واقعا ضروریه ،اگر اکانت تلگرامی حذف شده باشه گاهی اوقات میشه از روی پیامهای باقی مونده ای پی رو فهمید،اگر گوشی کهرباهاش پیام ارسال شده رو شکست و از بین برد باز هم این امکان وجود داره ؟

  2. به افتخار سامسونگ که ارباب همه رو به زانو در آورده