چری آریزو 6

آیا چری آریزو 6 می‌تواند با خودروهای ژاپنی و کره‌ای رقابت کند؟

مدتی است شرکت مدیران خودرو مراحل تولید چری آریزو 6 (Chery Arrizo 6) را شروع کرد و این خودرو به زودی وارد بازار خواهد شد، اما آیا آریزو ۶ می‌تواند با خودروهای ژاپنی و کره‌ای نظیر هیوندای النترا و کیا سراتو وارداتی رقابت کند؟

خودرو چری آریزو 6 برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن 2018 با نام GX رونمایی شد. طبق ادعای شرکت چری قرار شد این خودرو با امکانات بیشتری نسبت به خودرو آریزو 5 به بازار عرضه شود. شرکت مدیران خودرو در مهرماه سال جاری برای نخستین بار از چری آریزو 6 به عنوان محصول جدید خود در ایران رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ظاهری شبیه به خودروهای اروپایی بوده و با مشخصاتی همانند چری آریزو 5 به بازار عرضه می‌شود. در همین رابطه اخیرا در فضای مجازی تصاویری از خودرو چری آریزو 6 منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت مدیران خودرو تولید این خودرو را شروع کرده و تعدادی از آن را به نمایندگی‌ها ارسال کرده است. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده مراحل پیش فروش این خودرو شروع شود.

شرکت Chery خودرو آریزو ۶ را در بازار چین با اختلاف قیمتی 10 تا 12 درصدی نسبت به آریزو 5 به فروش می‌رساند، اما به نظر می‌رسد مدیران خودرو می‌خواهد چری آریزو 6 را با قیمت 40 تا 50 درصد بیشتر از آریزو 5 به بازار عرضه کند که دلیل این اختلاف بحث‌برانگیز است.

چری آریزو 6

قیمت‌گذاری عجیب چری آریزو 6

تجربه به خوبی نشان می‌دهد که مدیران خودرو سیاست خاصی را برای قیمت‌گذاری محصولات خود در نظر می‌گیرد؛ یعنی به جای این‌که محصول خود را بر اساس قیمت واقعی به بازار عرضه کنند تا با خودروهای هم‌سطح رقابت داشته باشد، قیمت محصول را افزایش می‌دهند تا با خودروهای ژاپنی و کره‌ای رقابت کند. در گذشته هم همین رویه از سوی مدیران خودرو دنبال شده و آن‌ها محصولات خود را با قیمتی بالاتر از خودروهای چینی قیمت‌گذاری کرده‌اند تا محصول آن‌ها نسبت به رقبای چینی متفاوت به نظر برسد.

چری آریزو 6

در حال حاضر برخی از منابع خبری عنوان می‌کنند شرکت مدیران خودرو به جای رقابت با کیا سراتو آپشنال و هیوندای اکسنت قصد دارد با خودروهایی نظیر هیوندای النترا و کیا سراتو وارداتی رقابت کند و به همین دلیل قیمت چری آریزو 6 را به قیمت این خودروها نزدیک خواهد کرد. از این رو انتظار می‌رود این شرکت قیمتی بالاتر از 280 میلیون تومان را برای چری آریزو 6 انتخاب کند تا به رقیب خودروهایی چون مزدا 3، میتسوبیشی لنسر 2018، هیوندای النترا 2018 و کیا سراتو 2017 تبدیل شود.

چری آریزو 6

گفتنی است اگر شرکت مدیران خودرو این سدان چینی را با امکاناتی چون سنسورهای هم‌رنگ بدنه و رادار نقطه کور تولید و به بازار عرضه می‌کرد، می‌توانستیم بگوییم که چری آریزو 6 از لحاظ امکانات در کنار خودروهای ژاپنی و کره‌ای قرار می‌گیرد، اما مدیران خودرو سنسورهای هم‌رنگ بدنه و رادار نقطه کور را از این خودرو حذف کرده و در حال حاضر فقط دوربین 360 درجه نقطه قوت این خودرو نسبت به خودروهای ژاپنی و کره‌ای محسوب می‌شود. حتی گفته شده این خودرو بدون سیستم تهویه اتوماتیک تولید خواهد شد. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم کارشناسان مدیران خودرو برای آریزو 6 چه امکانات و تجهیزات ویژه‌ای را نسبت به سایر رقبا در نظر می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه