سامسونگ از اولین نمایشگر اولد لپ تاپ با رزولوشن 4K و ابعاد ۱۵.۶ اینچ رونمایی کرد

سامسونگ از اولین نمایشگر اولد لپ تاپ با رزولوشن 4K و ابعاد ۱۵.۶ اینچ رونمایی کرد

برای اولین بار سال گذشته بود که اعلام شد سامسونگ ممکن است یک نمایشگر 4K لپ تاپ را در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ رونمایی کند. این اتفاق در لاس وگاس رخ نداد، اما به نظر می رسد که سرانجام این ایده عملی شده است.

سامسونگ دیسپلی که زیر مجموعه کمپانی سامسونگ است، امروز اعلام کرد که آنها موفق شده‌اند اولین نمایشگر اولد لپ تاپ دنیا با ابعاد ۱۵.۶ اینچ و رزولوشن 4K را تولید کنند. این پنل‌ های فوق مدرن در اختیار تولیدکنندگان برتر دنیا قرار خواهد گرفت نا آنها در محصولات گران‌قیمت‌تر خود از آنها استفاده کنند.

بخش تولید نمایشگر سامسونگ با تولید پنل‌های اولد غریبه نیست و همین حالا هم نمایشگرهای اولد موبایل تقریبا در سیطره‌ی کامل سامسونگ قرار دارد. حالا این کمپانی کره‌ای می‌خواهد این نفوذ خود را در بازار نوت بوک ها نیز گسترش دهد. سامسونگ دیسپلی ۹ مجموعه تولیدی در سراسر جهان دارد و یک متخصص برتر در زمینه تولید پنل‌های کیفیت بالا محسوب می‌شود.

تولید نمایشگرهای 4K لپ تاپ سامسونگ از ماه آینده آغاز خواهد شد

سامسونگ از اولین نمایشگر اولد لپ تاپ با رزولوشن 4K و ابعاد ۱۵.۶ اینچ رونمایی کرد

فناوری نمایشگرهای اولد چندین برتری نسبت به ال سی دی‌ها دارن و البته یک گزینه بسیار مناسب برای لپ تاپ های گران‌قیمت محسوب می‌شوند. سامسونگ به این موضوع اشاره کرده است که این پنل به خوبی با فناوری DisplayHDR مورد تایید VESA برای نمایش رنگ مشکی واقعی سازگار است که دقت رنگ بسیار بالا و پشتیبانی کامل از قابلیت اچ دی آر را برای آن به ارمغان آورد.

نمایشگر 4K OLED لپ تاپ سامسونگ از محدوده‌ی روشنایی در حد ۰.۰۰۰۵ تا ۶۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند و نرخ کنتراست داینامیک آن 120,000:1 است. در مقایسه با پنل‌های ال سی دی، رنگ‌های مشکی در این نمایشگرهای جدید ۲۰۰ برابر تیره‌تر و رنگ‌های سفید دوبرابر روشن‌تر به نمایش درمی‌آیند.

طیف رنگی متشکل از ۳.۴ میلیون رنگ،  و برابر پنل‌های ال سی دی با ابعاد مشابه است و با پشتیبانی از گستره‌ی رنگ‌های استاندارد DCI-P3، این پنل‌ها بهترین گزینه برای استریم کردن آنلاین ویدیو هستند. سامسونگ می‌گوید که پنل‌های اولد جدیدش ۱.۷ برابر حجم رنگی بالاتری در مقایسه با نمایشگرهای ال سی دی با همین ابعاد دارند که این موضوع شفافیت تصویر را موقع تماشا کردن ویدیو از زوایای مختلف افزایش می‌دهد.

مدیران سامسونگ هنوز اعلام نکرده‌اند که کدام کمپانی‌ها اولین استفاده‌کنندگان از این پنل ۱۵.۶ اینچی ۴k برای لپ تاپ های خود خواهند بود، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که برندهایی مانند لنوو و دل به زودی از آن برای تولید لپ تاپ های گران‌قیمت‌تر خود بهره ببرند و سامسونگ اعلام کرده است که از اواسط فوریه تولید گسترده این پنل‌ها آغاز خواهد شد.

بنابراین حدود چند ماه قبل از ارائه‌ی لپ تاپ های مجهز به این پنل به بازار طول خواهد کشید؛ همچنین احتمال دارد که سامسونگ از این از این نمایشگر در نوت بوک های مدل بالای خود نیز استفاده کند.