برج میلاد

ماجرای صدای مرموز برج میلاد چه بود؟

اخیرا خبرهایی مبنی بر شنیدن صدایی عجیب و مرموز از برج میلاد در فضای مجازی منتشر شد که برخی آن را مشابه صدای شکستن ساختمان می‌دانند. به همین دلیل شایعه‌هایی درباره ارتباط این صداها با وقوع زلزله در تهران شنیده می‌شود.

در روزهای گذشته شایعه‌هایی مبنی بر شنیده شدن صدایی مرموز از برج میلاد خبرساز شد. برخی این صدا را به صدای شکسته شدن و صدای مهیبی از ترک خوردن ستون‌های ساختمان یا علائم وقوع زلزله تشبیه کردند. در همین رابطه علی علیپور، معاون فنی و نگهداشت برج میلاد عنوان کرد ما تمامی اطراف برج را رصد کردیم و تاکنون مشکلی مشاهده نشد و جای هیچ نگرانی نیست. وی با اشاره به ترک خوردن دیوارهای پارکینگ برج افزود برای اهمیت یک ترک‌خوردگی، حرکت و زاویه ترک ایجاد شده بسیار مهم است؛ زیرا برخی از ترک‌ها در ظاهر ممکن است خطرناک باشند. هرچند ترک‌های پارکینگ برج را مقاوم‌سازی کردیم و با سازه برج هیچ ارتباطی ندارند.

علی علیپور در خصوص خبرهایی مبنی بر شنیده شدن صداهای مهیب در برج میلاد اظهار کرد در گذشته نیز گفته شده بود که از آسمان صداهای عجیبی شنیده می‌شود و برخی نیز از این صداها فیلم گرفتند که سرانجام منشا آن مشخص نشد. در برج میلاد نیز این صداها فقط یک‌بار شنیده شده است. در واقع یکی از کارگران بخش آشپزخانه این خبر را اعلام کرده بود که ممکن است منشا این صدا از افتادن یک قابلمه بوده باشد. به طور کلی این صداها در بازه‌های زمانی مختلف نیز شنیده شده است و انتظار می‌رود سرنوشت صدای عجیب برج میلاد نیز همانند بوی بد تهران بی‌‌پایان بماند.

برج میلاد

آیا گودبرداری منشا صدای مرموز برج میلاد است؟

در حال حاضر در اطراف برج گودبرداری‌هایی در حال انجام است که علی درویش پور، مدیرعامل برج میلاد در خصوص آخرین وضعیت آن اعلام کرد این گودبرداری با سازه برج فاصله زیادی دارد، اما تکلیف این گود می‌بایست هرچه زودتر برطرف شود. البته برای رصد کردن وضعیت مرکز همایش‌های برج که در نزدیکی این گود قرار دارد از ابزار دقیقی استفاده شده است، اما حرکت عقلانی این است که تکلیف آن زود‌تر مشخص شود.

برج میلاد

علی علیپور، معاون فنی و نگهداشت در همین خصوص عنوان کرد در این برج از آسانسورهایی استفاده شده است که منحصر این برج بوده و نمونه مشابه ندارند. این آسانسورها در یک خط قائم حرکت می‌کنند که اگر مسیر آن‌ها یک سانتی‌متر منحرف شود قادر به حرکت نخواهند بود. برای مثل آسانسورهای جنوب غربی برج که در معرض وزش باد قرار دارند، اگر وزش باد‌های شدید هشدار داده شود، متوقف می‌شوند. بنابراین اگر برج با مشکل مواجه شود نمی‌توان از آسانسورهای آن استفاده کرد که تاکنون در این زمینه مشکلی رخ نداده است.

با انتشار خبر شنیده شدن صداهای عجیب در اطراف برج میلاد، برخی افراد این صداها را به احتمال وقوع زلزله در تهران مرتبط دانستند. چرا که پیش از این در کرمانشاه نیز مردم می‌گفتند قبل از وقوع زلزله، صداهای عجیب و مهیبی به گوش می‌رسید. امیدواریم مسئولان با جدیت این صداها و بوهای عجیب در تهران را پیگیری کنند تا خطری مردم پایتخت را تهدید نکند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. قااابلمه؟؟؟!!!!واقعا که!!!ازین نظر کارشناسی تمامی پشمای بدنم درجا ریخت

  2. خدا یواش یواش میخواد ایران رو از روی نقشه برداره،میبینه با این مسئولین و این مردمی که بعد از یک روز عادت به هر چیزی میکنن و طبیعی میشه براشون و تو صف گوشت یخ زده 20 سال پیش برزیلی دعوا میکنن،بیخیال این نقطه حاصلخیز و سود ده برای مردم غیر ایرانی شده و کار رو یه سر میکنه…خخخ

  3. حتی اگر خدا هم هشدار بده باز مسولین به فکر بچه هاشون توی همون مرگ بر فلان هستن

  4. حتما قابلمه بزرگی بوده