فیلم پلنگ سیاه با نامزدی در بخش بهترین فیلم اسکار 2019 تاریخ‌ساز شد

فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) یک موفقیت بزرگ برای سازندگان‌اش بود و حالا این موفقیت با نامزدی در بخش بهترین فیلم اسکار 2019 ادامه پیدا کرده است.  

فیلم پلنگ سیاه اولین فیلم ابرقهرمانی تاریخ است که توانسته نامزد بهترین فیلم اسکار شود. آکادمی در دهه‌های اخیر نشان داده که به فیلم‌های برتر ژانرهای مختلف علاقه‌ای ندارد و در بهترین حالت، آن‌ها را در بخش‌های فنی نامزد می‌کند. از معدود استثنائات، هیث لچر (Heath Ledger) فقید بود که توانست برای فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خانه ببرد و سال گذشته فیلم لوگان (Logan) نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. آکادمی در سال 2009 برای نامزد نکردن شوالیه تاریکی در بخش بهترین فیلم با انتقادات فراوانی رو به رو شد و آن‌ها اگر می‌خواستند امسال هم با جنجال‌های فراوانی رو به رو نشوند، باید به پلنگ سیاه بهای بیشتری می‌دادند.

فیلم Black Panther از زمان اکران در فبریه 2018 تاکنون توانسته چیزی فراتر از یک اثر کامیک بوکی باشد و یک داستان ابرقهرمانی معمول مارولی را با موضوعات فرهنگی و اجتماعی ترکیب کند. حتی کوین فایگی (Kevin Feige) رئیس مارول برای فیلم کمپین اسکار راه‌اندازی کرد. البته این اولین نامزدی پلنگ سیاه در بخش بهترین فیلم نیست و آن‌ها در جوایز گلدن گلوب و انجمن تهیه کنندگان آمریکا نیز موفق ظاهر شده‌اند.

فیلم پلنگ سیاه

آکادمی اخیرا قصد اضافه کردن یک بخش جدید به نام «بهترین فیلم محبوب» را به اسکار داشت که پس از اعتراضات فراوان، فعلا آن را لغو کرده تا بررسی‌های بیشتری انجام دهد. بسیاری نگران بودند که شاید این بخش جدید باعث شود تا فیلم پلنگ سیاه در بخش بهترین فیلم نامزدی بدست نیاورد اما خوشبختانه این اتفاق رخ داد و امیدواریم که از سال‌های بعد هم به فیلم‌های ابرقهرمانی توجه بیشتری شود.

آیا فیلم پلنگ سیاه می‌تواند برنده جایزه بهترین فیلم اسکار شود؟

تا اینجا با توجه به رقبای سرسختی همچون روما (Roma)، کتاب سبز (Green Book) و راپسودی بوهمی (Bohemian Rhapsody) پلنگ سیاه نتوانسته جایزه بهترین فیلم را ببرد. شاید همین باعث شود که فرض کنیم در اسکار 2019 هم بازنده است اما هنوز زمان زیادی تا برگزاری مراسم باقی مانده  و با توجه به شناختی که از آکادمی داریم، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و شاید این فیلم به شکل غافل گیرکننده‌ای جایزه بزرگ را به خانه ببرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظر میاد که خیلی چرت بوده باشه

  2. اصلا فیلم خوبی نبود
    چطور به این رای دادن !!