تولید گوشی منعطف 5G هواوی با پردازنده کایرین ۹۸۰ آغاز می‌شود

تولید گوشی منعطف 5G هواوی با پردازنده کایرین ۹۸۰ آغاز می‌شود

اوایل صبح امروز آقای ریچارد یو، مدیر گروه تجاری هواوی، مودم Balong 5000 را به عنوان قدرتمندترین مودم 5G جهان معرفی کرد و خبر از رونمایی اولین گوشی منعطف 5G هواوی در نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ داد.

ساعاتی پیش در کنفرانسی که هواوی در کشور چین برگزار کرد، ریچارد یو مودم Balong 5000 را به عنوان قدرتمندترین مودم 5G جهان معرفی کرد که می‌تواند به حداکثر سرعت ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه برسد. در همین کنفرانس او به طور رسمی تایید کرد که اولین گوشی منعطف 5G هواوی در کنگره جهانی موبایل که ماه آینده در شهر بارسلون برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

طبق گفته‌های این مدیر هواوی، گوشی 5G این کمپانی یک انعطاف پذیر خواهد بود که به پردازنده کایرین ۹۸۰ و مودم Balong 5000 مجهز می‌شود. در حال حاضر مودم‌هایی مانند مودم X50 LTE اسنپدراگون از کمپانی کوالکام می‌توانند حداکثر سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه را به کاربران ارائه دهند. اما این مودم از فرکانس‌های Standalone (SA) and FDD پشتیبانی نمی‌کند و این در حالی‌ است که مودم 5G جدید هواوی علاوه بر پشتیبانی از این فرکانس‌ها، از معماری Non-Standalone در کنار شبکه های ۳ جی، ۴ جی و ۵ جی پشتیبانی می‌کند و در همین زمان انرژی کمتری نیز مصرف ‌می‌کند،

پردازنده کایرین ۹۸۰ در حال حاضر تعداد زیادی از پرچمداران هواوی و آنر را پشتیبانی می‌کند و از اولین مودم ال تی ای Cat. 21 جهان نیز برخوردار است که اجازه می‌دهد کاربر به سرعت دانلود حداکثر ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه برسد. بر روی کاغذ این مودم ارتباط 4.5G را ارائه می‌دهد، بنابراین از آنجایی که کایرین ۹۸۰ در حال حاضر هم می‌تواند از شبکه اینترنت 5G پشتیبانی کند، هواوی مودم‌های ال تی ای Cat. 21 درون این چیپست‌ها را با نمونه قدرتمندتر Balong 5000 جایگزین خواهد کرد.

مودم Balong 5000 اولین مودم 5G است که می‌تواند به حداکثر سرعت دانلود شبکه 5G با رسیدن به سرعت ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه در فرکانس پایین sub-6GHz و سرعت ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه در موج میلی‌متری که بالاترین باند فرکانس و باند گسترش یافته در شبکه‌ی 5G محسوب می‌شود، دست پیدا کند. به زبان ساده‌تر، مودم Balong 5000 می‌تواند سرعتی معادل ۱۰ برابر اینترنت 4G LTE را ارائه دهد.

گوشی منعطف 5G هواوی اواخر بهار عرضه می‌شود

تولید گوشی منعطف 5G هواوی با پردازنده کایرین ۹۸۰ آغاز می‌شود

شایعاتی که تا این لحظه درباره گوشی منعطف هواوی منتشر شده است، نشان می دهد که این گوشی دارای طراحی تاشونده به سمت بیرون خواهد بود که پنل‌های قابل انعطاف اولد که توسط کمپانی چینی BOE تولید می‌شوند نیز آن را پشتیبانی خواهند کرد. زمانی که این نمایشگر باز می‌شود، ابعاد پنل جلویی به ابعاد ۸ اینچ می‌رسد و زمانی که کاملا تا شود، مانند یک گوشی ۵ اینچی به کاربران سرویس می‌دهد.

همچنین حدود دو ماه پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه کمپانی سازنده نام‌هایی مانند Mate F ،Mate Flex ،Mate Flexi و Mate Fold برای گوشی منعطف خود در نظر دارد. رئیس هواوی آقای Ken Hu به تازگی در انجمن اقتصاد جهانی اشاره داشته است که کمپانی تحت مدیریت او شبکه های 5G را در ده کشور راه‌اندازی کرده است و به زودی در ۲۰ کشور دیگر نیز این شبکه‌ها راه‌اندازی خواهد شد. همچنین او تایید کرده است که اسمارت فون 5G هواوی در ماه ژوئن (اواسط خرداد) وارد بازار خواهد شد.

بنابراین این گفته‌های او می‌تواند به معنای این باشد که گوشی منعطف 5G هواوی یا یک اسمارت ‌فون دیگر از این برند با پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G به زودی به مرحله تولید خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چرا واقعا این کار و میکننن