چالش 10 سال خودرویی

چالش 10 سال خودرویی ؛ خودروهای مطرح جهان پس از یک دهه چقدر تغییر کردند؟

اخیرا چالش 10 سال در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرده است و ما اکنون قصد داریم چالش 10 سال خودرویی را ببینیم و بررسی کنیم که خودروهای مطرح جهان مثل بی ام و، شورولت، فورد موستانگ، هوندا و هیوندای پس از یک دهه چقدر تغییر کرده‌اند؟

در چند سال گذشته با چالش‌های متفاوتی در فضای مجازی روبه‌رو بوده‌ایم که هر کدام طرفداران خاص خودشان را داشته‌اند. چالش‌هایی چون چالش آب یخ، چالش مانکن و حالا چالش 10 سال که به سرعت همه‌گیر شده است. چالش 10 سال برای تفاوت‌های میان انسان در بازه زمانی ده ساله (2009 تا 2019) ایجاد شده که تغییرات افراد را در یک دهه نشان می‌دهد. اما ما در این مقاله قصد داریم چالش 10 سال خودرویی را ببینیم و بررسی کنیم خودروهای مطرح جهان از جمله محصولات بی ام و، شورلت، فورد موستانگ، هوندا و هیوندای پس از یک دهه چقدر تغییر کرده‌اند؟

چالش 10 سال خودرویی

بی ام و سری 3 (BMW 3 Series)

به باور بسیاری از کارشناسان، مدل E90 مدل ناموفق بی ام و سری 3 محسوب می‌شود. از سویی این مدل جایگزینی برای E46 به حساب می‌آمد. در نگاه اول به این خودرو متوجه می‌شویم که ظاهر جلوی خودرو از چراغ‌های ساده‌ای بهره می‌برد و جلو پنجره قلوه‌ای آن نیز از مدل E46 بزرگ‌تر به نظر می‌رسد که این دو عامل جذابیت خودرو را کاهش داده و شاید دلیل محبوب نبودن بی ام و سری 3 مدل 2009 همین باشد. در نمای جانبی می‌بینیم که خط تیز جانبی با رینگ‌ها و طراحی چراغ‌های عقب هماهنگی خوبی ندارد. به طور کلی بی ام و سری 3 مدل E90 در تیپ استاندارد و پایه آن هیجانی که از خودروهای بی ام و انتظار داریم را به مخاطب القا نمی‌کند.

بی ام و سری 3 مدل 2019 نسبت به 10 سال گذشته بسیار زیبا‌تر به نظر می‌رسد. در ظاهر جلوی خودرو شاهد جلو پنجره عریض‌تر، چراغ‌های باریک، فناوری LED و طراحی زاویه‌دار هستیم که جذابیت این خودرو را بیش از پیش افزایش داده است. خط طولی جانبی بدنه بین گلگیر جلو و عقب ارتباط بسیار خوبی دارد و طراحی چراغ‌های عقب بی ام و M3 نیز بی‌نظیر است.

شورولت سیلورادو (Chevrolet Silverado)

اگر در گوگل عبارت (Generic Truck) را جستجو کنید حتما در نتایج خودرو شورولت سیلورادو را مشاهده خواهید کرد. این پیکاپ آمریکایی از لحاظ ظاهری جذاب به نظر نمی‌رسد و فقط رنگ قرمز آن کمی راضی‌کننده است. حتی اگر آن را به پکیج اسپورت Z71 نیز مجهز کنید باز هم ظاهر آن با تغییر ویژه‌ای همراه نخواهد بود. معمولا هر وانت معمولی آمریکایی از سبک طراحی جعبه‌ای در نمای جلو و عقب، تزیین‌های کرومی بسیار زیاد و رینگ‌های پنج‌پره‌‌ی نقره‌ای بهره می‌برد.

ظاهر شورولت سیلورادو مدل 2019 در وضعیت خوبی قرار دارد و کارشناسان ظاهر جدید آن را منحصر‌به‌فرد توصیف کرده‌اند. مدل جدید سیلورادو نسبت به مدل 10 سال گذشته خود از پیشرفت خوبی بهره می‌برد و از ویژگی‌های جدید آن می‌توان به تریم Taril Boss اشاره کرد که با حذف تزیینات کرومی و نمونه‌ مشکی در کنار لاستیک‌های بزرگ آفرود نسبت به گذشته جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

دوج چلنجر (Dodge Challenger)

دوج چلنجر پس از مدتی که در صحنه رقابت حضور نداشت، سرانجام در سال 2008 بار دیگر اعلام حضور کرد. مدل 2009 این خودرو با داشتن طراحی عضلانی و جذاب به یک موتور V8 مجهز بود که تیپ SRT8 آن قدرتی معادل 425 اسب بخار تولید می‌کرد. در واقع دوج چلنجر مدل 2009 از طراحی منحصر‌به‌فردی بهره می‌برد که الان هم طراحی آن در مقابل رقبا حرفی را برای گفتن دارد. در حال حاضر مدل 2019 آن پس از ده سال با تغییراتی جز‌ئی تولید می‌شود که طراحی جذاب و پایدار آن را تایید می‌کند. در حال حاضر مدل‌های دیمن (Demon)، هلکت (Hellcat) و ردای (Redeye) نزد مشتریان محبوب هستند و شرکت دوج برای عرضه نسل چهارم آن عجله‌ای ندارد.

فورد موستانگ (Ford Mustang)

فورد موستانگ مدل 2009 با کد S-197 به نوعی به دوج چلنجر و شورولت کامارو جانی تازه بخشید. از سویی کارشناسان بر این باور بودند که فورد موستانگ مدل 2009 از مدل‌های 1960 الهام گرفته است و به همین دلیل طرفدار طراحی آن بودند، اما برخی از کارشناسان نیز از ظاهر عقب خودرو انتقاد می‌کردند. این خودرو به یک موتور 4.6 لیتری V8 مجهز بود که قدرتی معادل 300 اسب بخار تولید می‌کرد. البته نسخه تولید محدود شلبی GT500KR از موتور 5.4 لیتری سوپرشارژ V8 بهره می‌برد که قدرتی معادل 550 اسب بخار داشت. پس از 10 سال، ظاهر فورد موستانگ مدل 2019 بسیار جذاب، عضلانی‌تر و ساده‌تر طراحی شده که نگاه مشتریان را به خود جذب می‌کند و باعث شده این خودرو به پرفروش‌ترین خودرو اسپورت کوپه در دنیا تبدیل شود. البته جدیدترین مدل فورد موستانگ با نام شلبی GT500 مدل 2020 به یک موتور قدرتمند مجهز خواهد بود که قدرتی معادل 700 اسب بخار تولید می‌کند.

هوندا سیویک (Honda Civic)

خودرو هوندا سیویک مدل 2009 از لحاظ ظاهری چیزی برای گرفتن نداشت و جزو خودروهای جذاب محسوب نمی‌شد، اما نسبت به سایر کامپکت‌ها متفاوت بود. مدل Si به موتور 2 لیتری و گیربکس 6 سرعته دستی مجهز بود که قدرتی معادل 197 اسب بخار تولید می‌کرد.

شرکت هوندا برای مدل 2019 نسخه‌های سدان، کوپه و هاچ بک را در نظر گرفته که ظاهر آن در وضعیت قابل قبولی قرار دارد و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. تیپ R هوندا سیویک مدل 2019 به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز است که قدرتی معادل 306 اسب بخار ارائه می‌کند.

هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe)

هیوندای سانتافه 2009 در مدل کراس اوور با طراحی بسیار معمولی عرضه شد. بخش‌های جلو و عقب آن شبیه جعبه بود و کاپوت و اتاق آن نیز طراحی‌ ساده‌ای داشت. شرکت هیوندای برای مدل 2019 طراحی مدرنی شامل چراغ‌های باریک جلو و هماهنگ با جلوپنجره‌ی چند ضلعی، خطوط پیچیده در گل‌گیرها، پنل‌های جانبی، رینگ‌های زیباتر و ابعاد بزرگ‌تر را در نظر گرفت که آن را نسبت به 10 سال گذشته جذاب‌تر کرده است.

لکسوس آر ایکس (Lexus RX)

شرکت لکسوس در ده سال پیش، نسخه فیس لیفت نسل دوم لکسوس RX را به بازار عرضه کرده بود. لکسوس RX جزو کراس اوورهای لوکس آن زمان شناخته می‌شد و حتی در حال حاضر نیز ظاهر قابل قبول و جذابی دارد، اما لکسوس RX مدل 2019 به مدل 10 سال قبل خود هیچ شباهتی ندارد و طراحی ظاهری آن دگرگون شده است.

رم 1500 (Ram 1500)

پیکاپ رم 1500 مدل 2019 بدون شک یک پیکاپ خوش‌قیافه محسوب می‌شود که در مقایسه با خودروهای شورولت سیلورادو و فورد F-150 ظاهر زیبا و متفاوتی دارد. پس از 10 سال، ظاهر رم 1500 نسبت به گذشته با تغییرات کمی همراه بوده و جلوپنجره بزرگ و تزیینات کروم آن در مدل جدید نیز دیده می‌شود.

تویوتا کمری (Toyota Camry)

تویوتا کمری مدل 2009 هنوز هم در خیابان‌ها مشاهده می‌شود. در نگاه اول این خودرو یک سدان معمولی به حساب می‌آید، اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ظاهر بدی ندارد. همانند خودروهای 2009 RAV4 و Lexus RX طراحان برای تویوتا کمری خطوط نرم و دایره‌ای‌شکلی در نظر گرفته‌اند که ظاهر این خودرو را جذاب‌تر و اسپورت‌تر کرده است. تویوتا کمری مدل 2009 فروش 356 هزار و 824 دستگاهی را در ده سال پیش تجربه کرده و به پرفروش‌ترین محصول تویوتا در آن سال تبدیل شد.

امروزه نسبت به دهه گذشته، مشتریان کمتر از سدان‌ها استقبال می‌کنند و در حال حاضر کراس اوورها و شاسی بلندها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. به همین دلیل شرکت تویوتا برای فروش بیشتر، ظاهر تویوتا کمری مدل 2019 را تهاجمی‌تر طراحی کرده است.

تویوتا راو 4 (Toyota RAV4)

تویوتا راو 4 مدل 2009 از همان سال به یک خودرو محبوب و جذاب تبدیل شد. در سال 2009 حدود 170 هزار دستگاه از این خودرو فروخته شد و در سال 2018 میزان فروش آن به 427 هزار دستگاه رسید. شرکت تویوتا خودرو راو 4 را همانند سایر محصولات خود از لحاظ ظاهری، فنی، امکانات رفاهی و ایمنی مدرن‌تر کرده است که بدون شک باز هم این خودرو پرفروش تویوتا می‌تواند در سال 2019 رکورد بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. قیمتاشونم تغیری نکرده خیلی زیاد نشده

  2. جون من پرایدم میذاشتین بخندیم