بهترین دوربین های دی اس ال آر که می‌توانید خریداری کنید؛ راهنمای خرید دوربین حرفه ای DSLR

بهترین دوربین های دی اس ال آر که می‌توانید خریداری کنید؛ راهنمای خرید دوربین حرفه ای DSLR

بازار ساخت دوربین های دیجیتال در این روزها دچار تغییرات گسترده‌ای شده است و ما قصد داریم بهترین دوربین های دی اس ال آر برای عکاسی و فیلمبرداری در شاخه های مختلف را در این مطلب به شما گجت نیوزی‌های عزیز معرفی کنیم.

از آنجایی که بازار دوربین ‌های تلفن ‌های همراه هوشمند در حال نفوذ به دنیای دوربین های حرفه‌ای است، سازندگان دوربین های دی اس ال آر (DSLR cameras) تغییرات گسترده‌ای را در روند تولید محصولات خود آغاز کرده‌اند و در واقع آنها قصد دارند تفاوت های مهمی را در مدل‌های جدید خود ایجاد کنند تا کاربران را برای خرید محصولات آنها نسبت به دوربین ‌های تلفن‌ های همراه هوشمند ترغیب شوند. بهترین وسیله برای این کار، فراهم آوردن کیفیت بسیار بالای تصویر و امکانات فنی بیشتری است که دوربین های تلفن همراه نمی‌توانند به آن محدود نزدیک شوند.

خرید یک دوربین دی اس ال آر که در واقع مخفف شکل کامل «دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی» (Digital Dingle Lens Reflex) است، یک راه حل کاربردی برای دست‌یابی به این کیفیت و ابزارها خواهد بود.

با وجود اینکه کیفیت دوربین های موبایل و قابلیت‌های نرم افزاری آنها طی سال‌های گذشته به طرز وحشت‌ناکی رشد کرده است، اما بازهم عکاسان حرفه‌ای و افرادی که می‌خواهند به طور ویژه در شاخه‌های تخصصی تصویربرداری کنند، انتخابی به جز دوربین های دی اس ال آر نخواهند داشت. یک تست که به تازگی توسط آرس تکنیکا انجام شده است، نشان می‌دهد که عکاسان حرفه‌ای به هیچ وجه دوربین های موبایل را جایگزین دوربین های دی اس ال آر حرفه‌ای خود نمی‌کنند. بنابراین ابتدا در زیر می خواهیم بدانیم دوربین ‌های دی اس ال آر نسبت به دوربین های معمولی چه تفاوت‌هایی دارند؟

تفاوت دوربین های دی اس ال آر با دوربین های معمولی

ساختار اصلی دوربین های دی اس ال آر بر مبنای دوربین های ۳۵ میلیمتری از روزگاران قدیم بنا شده است. این سبک طراحی، یک نسخه آزمایش شده و به تکامل رسیده برای دوربین‌ ها محسوب می‌شود، اما همین موضوع باعث شده است که دوربین های دی اس ال آر طراحی و بدنه بزرگ‌تر و ضخیم‌تری از دوربین های ساده‌تر داشته باشند. البته قطعا عملکرد فنی و برتری های دوربین های دی اس ال آر نسبت به دوربین های دیگر کاملا قابل لمس است، به خصوص اگر شما حتی مدت کوتاهی یکی از آنها را تست کرده باشید. طبق مطلبی که در فتوگرافی لایف منتشر شده است، یک دوربین DSLR نسبت به دوربین های معمولی دارای سه تفاوت اصلی زیر است:

  • لنزهای قابل تعویض: دوربین های دی اس ال لنزهای قابل تعویض دارند. به این معنا که شما می‌توانید قابلیت‌های مختلف را تنها با عوض کردن لنز آنها به دست آورید. اما دوربین هایی که دارای لنز ثابت هستند، تنها لنزی که کارخانه برای آنها در نظر گرفته است را بر روی بدنه‌ی خود خواهند داشت.
  • سنسور تصویر بزرگ‌تر: سنسورهای تصویر در یک دوربین دی اس ال آر از نظر ابعاد فیزیکی از یک دوربین ساده کاملا بزرگتر هستند. سنسور های بزرگتر جزئیات بیشتری از صحنه را ضبط می‌کنند و در شرایطی که نور کمتری در محیط وجود داشته باشد، عملکرد بهتری از سنسورهای کوچک دارند. البته توجه داشته باشید که سایز فیزیکی یک سنسور تصویر با تعداد مگاپیکسل‌هایی که آن سنسور می‌تواند ثبت کند، کاملا دو مقوله‌ی جدا از هم هستند.
  • پردازشگرهای تصویر سریع: دوربین های DSLR از پردازشگرهای سریع تصاویر برخوردار است که به آنها اجازه می‌دهند لگ‌های شاتر را بسیار کاهش دهند و تاخیر بین شات‌های مختلف کمتر شود. یک دوربین ساده معمولا عملکرد ضعیف‌تری در این بخش دارد و ممکن است در حوزه‌های سریع‌تر مانند عکاسی ورزشی باعث شود که شما شات‌های حساسی را از دست بدهید.

حالت‌های مختلف خرید یک دوربین DSLR

دوربین های دی اس ال آر معمولا در رنج قیمت ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند و البته دوربین هایی که برای مصارف خاص در شاخه‌های حرفه‌ا‌ی‌تر ساخته می‌شوند، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشد. دوربین های قدیمی‌تر و دوربین های دست دوم نیز ممکن است با قیمت‌های کمتر از ۵۰۰ دلار به فروش برسد، زمانی که شما قصد خرید یک دوربین حرفه‌ای دی اس ال آر را دارید، آن‌ها را در سه حالت زیر بر روی قفسه‌های فروشگاه خواهید یافت:

  • ۱- تنها بدنه (بادی): اگر دوربین DSLR تنها با یک بدنه به فروش برسد، این به معنای آن است که لنزی درون جعبه قرار نخواهد گرفت و از آنجایی که دوربین بدون لنز هیچ کاربرد خاصی ندارد، شما باید یک لنز جداگانه خریداری کنید. البته این برای افرادی که لنزهایی از گذشته دارند و می‌خواهند یک دوربین جدید بخرند، روش ایده‌آلی است زیرا معمولا لنزهای ساخته شده توسط یک برند با بادی های مختلف ساخته شده توسط آن کمپانی سازگاری دارد و شما می‌توانید هر کدام را به طور جداگانه خریداری کنید و بر روی هم نصب کنید.
  • ۲- به همراه ‌لنز کیت: این روش رایج‌ترین حالت فروش دوربین های دی اس ال آر در بازار است و در آن، بادی دوربین به همراه یک یا دو لنز با قابلیت‌های ساده به فروش می‌رسد این لنزها اصطلاحا لنزهای کیت نامیده می‌شوند. این روش مقرون‌‌به‌صرفه‌ترین حالت برای خرید یک دوربین حرفه‌ای است، اما نباید انتظارات چندانی از لنزهای کیت داشته باشید زیرا معمولا به دلیل قیمت پایین‌تر، آنها برای مصارف ساده‌تر در نظر گرفته شده‌اند.
  • ۳- دوربین به همراه لوازم جانبی: اگر یک دوربین را در این حالت خریداری کنید، همراه با بدنه‌ی دوربین، یک لنز ساده، یک سه پایه، یک کارت حافظه‌ و تعدادی دیگر از لوازم جانبی که بعدا ممکن است به کارتان بیاید به شما تحویل داده خواهد شد. برای آن دسته از افرادی که برای اولین بار می‌خواهند عکاسی با دوربین DSLR را تجربه کنند، این یک روش نه چندان ارزان‌قیمت محسوب می‌شود، زیرا ممکن است که شما مبلغی را برای وسیله‌ای پردازید که در ابتدای راه نیازی به آن نخواهید داشت.

در راهنمای خرید بهترین دوربین های دی اس ال آر که توسط متخصصان بیزینس اینسایدر انتخاب شده‌اند، پنج دوربین در شاخه‌های مختلف را معرفی خواهیم کرد که لیست کلی آنها به صورت زیر است و در ادامه هرکدام را به صورت جداگانه شرح خواهیم داد:

  • بهترین دوربین دی اس ال آر از نظر کلی: نیکون D850
  • بهترین دوربین دی اس ال آر با قیمت متوسط: نیکون D7500
  • بهترین دوربین دی اس ال آر برای مبتدی‌ها: نیکون D3500
  • بهترین دوربین DSLT با رزولوشن بسیار بالا: سونی A99 II
  • بهترین دوربین دی اس ال آر برای عکاسی ورزشی: کانن EOS 7D Mark II

راهنمای خرید بهترین دوربین دی اس ال آر از نظر کلی: نیکون D850

چرا ما به آن علاقه داریم: نیکون D850 دوربین سریعی است که می‌تواند فیلم‌برداری ۴k را انجام دهد و تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کند

بهترین دوربین های دی اس ال آر که می‌توانید خریداری کنید؛ راهنمای خرید دوربین حرفه ای DSLR

دوربین نیکون D850 بهترین دوربین دی اس ال برای اکثر کاربران است و برخلاف مدل‌های قبلی آن یعنی دی ۸۱۰،  مدل D850 با یک سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی عرضه می‌شود که قادر است ویدیو های ۴k ضبط کند و از کارت‌های حافظه XQD پشتیبانی انجام دهد که مرور رابط کاربری و انتقال اطلاعات از دوربین به کارت حافظه و کامپیوتر را سریع‌تر می‌کند. طبق ویدیویی که توسط پتا پیکسل منتشر شده است، کارت های حافظه قدیمی CF برای انتقال هزار عکس به یک دقیقه و ۵۵ ثانیه زمان لازم دارند و این در حالی است که کارت‌های حافظه جدید XQD این کار را در عرض ۳۵ ثانیه انجام می ‌دهند. البته گذشته از اینها دوربین نیکون D850 تقریبا قابلیت‌ها و کیفیت مشابهی را به نسبت به مدل دی ۸۱۰ ارائه می‌دهد؛ البته به غیر از فلش پاپ آپ که بسیاری از کاربران حرفه‌ای‌تر نیز این روزها از آن استفاده نمی‌کنند.

تفاوت اصلی میان این دو مدل این است که شما رزولوشن بسیار بالاتری را دریافت می‌کنید که این موضوع به خصوص زمانی که می‌خواهید تصاویر را کراپ کنید و به سایزهای مختلف دربیاورید، اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. همچنین این دوربین قادر است ویدیو های ۴k را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه انجام دهد که البته سرعت بسیار قابل توجهی در میان بهترین دوربین های DSLR جهان محسوب نمی‌شود و در نور کم نیز عملکرد بی‌نقصی نخواهد داشت.

از دیگر برتری‌های این دوربین می‌توان به مقاومت آن در انواع شرایط آب و هوایی، پشتیبانی از دو کارت حافظه مجزا، عکاسی سریع با نرخ ۷ فریم در هر ثانیه، عملکرد سریع‌تر سنسور پردازش تصاویر و البته پشتیبانی طولانی‌تر از آن توسط کمپانی سازنده به دلیل عرضه در سال‌های اخیر اشاره کرد.

وب سایت تک رادار، دوربین D850 نیکون را محصولی معرفی می‌کند که در آن رزولوشن بالا با سرعت بالا به هم رسیده‌اند و Ken Rockwell از وب‌سایت دیجیتال ترندز نیز این دوربین را در مدل مورد علاقه‌ی خود از دنیای DSLR در بازار این دوربین ‌ها اعلام کرده است.

Owen Burke توضیح می‌دهد که مدل قدیمی دی ۸۱۰ نیز همچنان یک دوربین بسیار قدرتمند محسوب می‌شود، اما زمانی که شما می‌خواهید تا این حد هزینه کنید، بهتر است که چند صد دلار اضافه‌تر بپردازید تا تصاویری با رزولوشن بسیار بالاتر و سرعت بالاتری دریافت کنید.

  • نقاط قوت: رزولوشن بالاتر تصویر، سنسور تصویر فول فریم با ابعاد بزرگتر، قابلیت استفاده آسان برای مبتدی‌ها، دکمه‌های کنترلی بسیار کامل‌تر برای عکاسان حرفه‌ای، پشتیبانی از دو کارت حافظه مجزا، عمر باتری بالا
  • نقاط ضعف: قیمت بسیار بالا، وزن بالای بدنه‌ی دوربین

راهنمای خرید بهترین دوربین دی اس ال آر با قیمت متوسط: نیکون D7500

چرا ما به آن علاقه داریم: دوربین نیکون D7500 به خوبی در دسته‌ی دوربین های دی اس ال آر نیمه حرفه ای جا باز کرده است و رده قیمتی آن و قابلیت های جذاب تصویربرداری، آن را به یک محصول ویژه تبدیل کرده است

بهترین دوربین های دی اس ال آر که می‌توانید خریداری کنید؛ راهنمای خرید دوربین حرفه ای DSLR

اگر شما کمی در زمینه عکاسی و تصویربرداری تجربه دارید و نمی‌خواهید اولین دوربین دی اس ال آر شما یک دوربین بسیار ارزان قیمت باشد، دوربین نیکون D7500 مدل مورد علاقه‌ی ما در بازار دوربین های رده قیمتی متوسط استژ این محصول به خوبی قابلیت های دوربین های حرفه‌ای‌تر را در اختیارتان می‌گذارد، اما لازم نیست که قیمت گزافی برای خرید آن بپردازید.

طبق بررسی تخصصی که در وب سایت دیجیتال فوتوگرافی منتشر شده است، مدل D7500 نیکون می‌تواند بالاترین کیفیت را در میان دوربین های دی اس ال آری که دارای سنسورهای تصویر با سایز APS-C هستند، به شما عرضه کند. این دوربین رزولوشن ۲۰.۹ مگاپیکسل را در اختیارتان می‌گذارد که برای عکاسان مبتدی و نیمه حرفه‌ای عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

قبلا این جایگاه در اختیار مدل قدیمی این کمپانی یعنی مدل دی ۷۲۰۰ بود که رزولوشن ۲۴.۲ مگاپیکسل را در اختیارتان قرار می داد. البته برتری مدل جدید در این است که شما حالا قادر خواهید بود ویدیوهای 4K ضبط کنید، بنابراین رزولوشن ۲۰.۹ مگاپیکسلی آن در برابر این قابلیت جدید قابل چشم‌پوشی است. در واقع تا زمانی که نخواهید برش‌های بسیار بزرگ های بسیار بزرگ از تصاویر خود انجام دهید و آن‌ها را به صورت پوسترهایی با ابعاد بزرگتر چاپ کنید، این رزولوشن کافی به نظر می‌رسد.

در بررسی تخصصی Steve’s Digicams از دوربین نیکون D7500 به کیفیت ساخت بسیار بالای منظره‌یاب در این دوربین اشاره شده است و اگر شما هم عادت به استفاده دائمی از نمایاب فیزیکی خود دوربین دارید، این موضوع برایتان قابلیت مهمی محسوب می‌شود. کاربران علاقه‌مند به دنیای عکاسی معمولا از نبود منظره‌یاب بر روی دوربین های دیجیتال ساده‌تر و دوربین ‌های اسمارت فون ناامید می‌شوند، بنابراین داشتن یک منظره‌یاب با کیفیت بسیار بالا در مدل D7500 برگ برنده‌ی مهمی است.

  • نقاط قوت: کیفیت تصویر بسیار بالا بر روی یک سنسور تصویر سایز APS-C، عملکرد فوق‌العاده در نور کم، جانمایی بسیار مناسب دکمه‌های فیزیکی برای دسترسی آسان به آنها، بدنه سبک در مقایسه با دیگر دوربین های دی اس ال آر، کیفیت بسیار بالای منظره‌یاب دوربین
  • نقاط ضعف: سرعت پایین سیستم فوکوس خودکار در برخی از موقعیت‌ها، طراحی نسبتا قدیمی

راهنمای خرید بهترین دوربین دی اس ال آر برای مبتدی‌ها: نیکون D3500

چرا ما به آن علاقه داریم: دوربین نیکون D3500 یک مدل کاربرپسند برای مبتدی‌ها محسوب می‌شود و تقریبا تمام چیزهایی را که نیاز داشته باشید در اختیارتان می‌گذارد تا هرچه سریع‌تر به سطوح حرفه‌ای‌تر برسید

بهترین دوربین های دی اس ال آر که می‌توانید خریداری کنید؛ راهنمای خرید دوربین حرفه ای DSLR

یکی از چیزهایی که ما درباره دوربین نیکون D3500 و بسیاری از مدل‌های دیگر کمپانی نیکون می‌پسندیم، کاربرپسند بودن و آسانی استفاده از آنهاست. این کمپانی برای ساخت دوربین هایی که استفاده از آنها بسیار آسان است، همواره ستایش شده و برای مبتدی‌ها این موضوع نکته مهمی محسوب می‌شود.

البته این به معنای آن نیست که آسان بودن باعث محدود شدن قابلیت ‌های دوربین می‌شود، اما قطعا شما نباید انتظار داشته باشید که با این دوربین بتوانید فیلمبرداری ۴k انجام دهید و نمایشگر آن نیز قابلیت تغییر زاویه داشته باشد تا بتوانید عکاسی و فیلمبرداری در موقعیت‌های سخت را از طریق چرخاندن نمایشگر آسان‌تر انجام دهید.

سیستم فوکوس خودکار دوربین D3500 نیکون از ۱۱ نقطه فوکوس برخوردار است و عکاسی سریع آن با ۵ فریم بر هر ثانیه انجام می‌شود که در مقایسه با مدل‌های هم‌رده، رقم بالایی است.

یکی دیگر از برگ‌های برنده بسیار مهم این دوربین در مقایسه با رقبا و به‌خصوص دوربین‌های بدون آینه، عمر باتری فوق‌العاده‌ی آن است. فناوری سطح پایین این دوربین اجازه می‌دهد که انرژی کمتری از باتری کشیده شود و شما می‌توانید با یک بار شارژ کامل باتری، ۱۵۰۰ شات ثبت کنید. در بسیاری از رقبا و دوربین‌های هم رده، این رقم بر روی چند صد شات محدود می‌شود و این عمر بالای باتری مدل D3500 را نشان می‌دهد.

وب‌سایت تک رادار نیکون D3500 را یک دروازه‌ی عالی برای ورود به دنیای عکاسی نامیده است و بررسی‌های کاربران بر روی وب‌سایت آمازون نمره ۴.۶ ستاره را به آن داده است.

بعد از یک ماه بررسی تخصصی دوربین در تک رادار، آنها این مدل را را برترین دوربین در رده قیمتی خودش نامیده‌اند و بهترین مدل در رده دوربین‌های مبتدی دی اس ال آر، نیکون D3500 نام گرفته است.

  • نقاط قوت: قیمت پایین، آسان بودن استفاده از قابلیت‌های مختلف، عمر باتری بالا، عکاسی سریع در فریم‌های متوالی، نقاط بیشتر فوکوس خودکار در مقایسه با رقبا
  • نقاط ضعف: عدم برخورداری از قابلیت فیلمبرداری 4K، عدم قابلیت تغییر زاویه نمایشگر. عدم برخورداری از امکانات پیشرفته‌تر برای عکاسان حرفه‌ای

راهنمای خرید بهترین دوربین DSLT با رزولوشن بسیار بالا: سونی A99 II

چرا ما به آن علاقه داریم: دوربین سونی A99 II یک دوربین دی اس ال تی با کیفیت تصویر بسیار عالی است و سنسور تصویر آن با رزولوشن ۴۲.۳ ۴ مگاپیکسل آن را در رده برترین های دنیای عکاسی قرار می‌دهد

بهترین دوربین های دی اس ال آر که می‌توانید خریداری کنید؛ راهنمای خرید دوربین حرفه ای DSLR

برخلاف بسیاری از دوربین‌های این لیست که همگی دی اس ال آر محسوب می‌شوند، مدل A99 II سونی یک دوربین دی اس ال تی به معنای «دوربین دیجیتال تک لنزی متمرکز» است.

احتمالا بسیاری از شماها با اصطلاح دی اس ال آر آشنا هستید، اما یک دوربین DSLT چیس؟ت به طور خلاصه دوربین‌هایی مانند مدل A99 II سونی یک مدل هیبرید مابین دوربین های دی اس ال آر و دوربین‌های بدون آینه محسوب می‌شوند. در واقع حرف T در نام این گوشی اشاره به آینه دارد زیرا از تکنولوژی آینه‌ی متمرکز استفاده می‌کند.

به عبارت ساده‌تر، آینه در این دوربین ها ثابت و متمرکز است و ۷۰ درصد از نوری که شاتر اجازه عبور به آن می‌دهد را به سنسور می‌رساند و ۳۰ درص باقی‌مانده نیز به سنسور فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص صحنه می‌رسد. در دوربین های دی اس ال آر حرف R به کلمه رفلکس به معنای بازتاب اشاره دارد و در این مدل ها آینه از جای خود تکان می‌خورد تا اجازه دهد نور به سطح سنسور برخورد کند و شات مورد نظر شما ثبت شود.

بنابراین در دوربین های دی اس ال تی شما یک قطعه متحرک کمتر خواهید داشت که اجازه می‌دهد تصاویر متوالی بیشتری را ثبت کنید، همچنین از آنجایی که در دوربین های دی اس ال آر از بازتاب تصویر استفاده می‌شود، این باعث تغییراتی در نور می‌شود که کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد.

طبق بررسی تخصصی دوربین سونی A99 II که توسط فتوگرافی بلاگ منتشر شده است، کیفیت فوق‌العاده تصویر و ویدیو این دوربین را به یکی از برترین‌های بازار تبدیل می‌کند. تصویر فول فریم این دوربین با رزولوشن تاثیرگذار ۴۲.۳ ۴ مگاپیکسل اجازه می‌دهد که شات‌های فوق‌العاده‌ای ثبت کنید. همچنین از آنجایی که این مدل به تازگی به بازار عرضه شده است، کمپانی سونی قابلیت فیلمبرداری 4K را نیز درون آن قرار داده است.

طبق بررسی انجام شده در وب سایت دیجیتال فتوگرافی، مدل A99 II قادر است به عکاسان حرفه ای‌تر، تمام کنترل‌های دستی که آنها برای عکاسی دقیق‌تر از سوژه‌های خود نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهد. این به معنای آن است که عکاس‌ها می‌توانند از مجموعه‌ای از تنظیمات دوربین برای بهتر شدن نتایج خود استفاده کنند و در محیط‌های مانند مناطق کم نور از آنها بهره ببرند.

در زمینه عکاسی سریع دوربین سونی A99 II قادر است ۱۲ فریم در هر ثانیه ثبت کند و هرکدام از آنها نیز دارای رزولوشن کامل ۴۲.۳ ۴ مگاپیکسل خواهند بود. البته از آنجایی که این دوربین قیمت بسیار بالایی دارد، شما باید مطمئن شوید که از تجربه کافی در دنیای عکاسی برخوردار هستید تا بتوانید به طور کامل از پتانسیل آن بهره ببرید. اگر احساس می‌کنید که مهارت های شما برای این سطح از دنیای عکاسی مناسب هستند، این محصول سونی می‌تواند کیفیت فوق‌العاده ای در اختیارتان قرار دهد.

نظرات کاربران درباره این دوربین در فروشگاه آمازون هنوز چندان زیاد نیست اما اکثریت آنها بازخوردهای مثبتی هستند و طبق گزارشی که در بررسی هافینگتون پست از این محصول منتشر شده است، این محصول یک دوربین دی اس ال آر در رده قیمتی بالا محسوب می‌شود.

  • نقاط قوت: رزولوشن بسیار بالا، عکاسی سریع با عملکرد درخشان، عمر باتری فوق‌العاده، قابلیت فیلمبرداری ۴k، کیفیت تصویر بسیار عالی، طراحی ارگونومیک، جانمایی مناسب دکمه‌ها بر روی بدنه
  • نقاط ضعف: قیمت بسیار بالا، کند بودن سیستم فوکوس خودکار در برخی از موقعیت‌ها، سختی استفاده برای عکاسان سطح پایین

راهنمای خرید بهترین دوربین دی اس ال آر برای عکاسی ورزشی: کانن EOS 7D Mark II

چرا ما به آن علاقه داریم:  با امکان عکاسی سریع ۱۰ فریم بر هر ثانیه دوربین کانن EOS 7D Mark II در شاخه عکاسی ورزشی و اکشن یک نمونه فوق العاده محسوب می‌شود

بهترین دوربین های دی اس ال آر که می‌توانید خریداری کنید؛ راهنمای خرید دوربین حرفه ای DSLR

حتی با وجود اینکه دوربین کانن EOS 7D Mark II چند سالی می‌شود که وارد بازار شده، اما همچنان هم سریع ترین دوربین کانن با سنسور تصویر سایز APS-C محسوب می‌شود. این سایز سنسور کوچکتر از ابعاد فیزیکی‌ای است که شما بر روی سنسورهای برخی دیگر از دوربین های دی اس ال آر مانند دوربین های فول فریم مشاهده می‌کنید.

هرچند که برای عکاسان مبتدی و نیمه حرفه‌ای، دوربین EOS 7D Mark II کانن با رزولوشن ۲۰.۲ مگاپیکسل کیفیت تصویری فراتر از حد نیاز آنها را در اختیارشان قرار می‌دهد ، تنها عکاسان حرفه‌ای‌تر هستند که نیاز به رزولوشن بالاتر خواهند داشت. با چنین عملکردی در رده دوربین های DSLR دارای سنسور تصویر سایز APS-C، مدل EOS 7D Mark II یکی از گزینه‌های ایده‌آل در رده قیمتی متوسط محسوب می‌شود.

همانطور که در بررسی وب سایت فتوگرافی لایف از این دوربین به آن اشاره شده است، شما قادر خواهید بود از سوژه‌هایی که دارای حرکت‌های سریع هستند با موفقیت عکاسی کنید. قابلیت فوق‌العاده‌ی این دوربین در عکاسی متوالی، امکان ثبت سوژه‌های سریع و به خصوص حرکات ورزشی را امکان‌پذیر می‌کند.

وب سایت Imaging Resource به دوربین کانن EOS 7D Mark II ۵ ستاره کامل را اعطا کرده است که این موضوع به لطف کیفیت تصویر بسیار بالا، سیستم فوکوس خودکار فوق العاده سریع و امکان عکاسی متوالی آن امکان‌پذیر شده است.

قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین کانن EOS 7D Mark II بهتر از متوسط اکثر دوربین های بازار است که اجازه می‌دهد تصاویر واضحی از مسابقات ورزشی و نماهای طبیعی ثبت کنید. شما می‌توانید با استفاده از این دوربین فیلمبرداری فول اچ دی با ۶۰ فریم بر هر ثانیه را انجام دهید و یک جک ۳ و نیم میلی‌متری هدفون نیز به شما اجازه می‌دهد تا از وسایل جانبی برای به دست آوردن کیفیت صدای بالاتر بهره ببرید.

البته اگر می خواهید به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن وارد شاخه عکاسی ورزشی شوید، مدل 1DX Mark II کانن در بالاترین جایگاه این حوزه قرار دارد که البته لازم است بیش از ۵ هزار دلار برای پرداخت آن بپردازید!

متاسفانه زمان عرضه‌ی دوربین کانن EOS 7D Mark II کمی قبل از رایج شدن رزولوشن ۴k بوده است و به همین دلیل کمپانی سازنده قابلیت فیلمبرداری 4K را درون آن قرار نداده است. وب‌سایت‌های تک رادار، PocketLint ،CNET و پی سی مگ همگی به این دوربین نمره‌های خوبی داده‌اند و اکثر نظرات کاربران در فروشگاه آمازون نیز درباره‌ی آن مثبت بوده است.

  • نقاط قوت: قابلیت عکاسی سریع با فریم‌های متوالی، گزینه ایده‌آل برای عکاسی از مسابقات ورزشی و صحنه‌های طبیعی، تنظیمات کامل در زمینه فیلم‌برداری، سیستم فوکوس خودکار سریع، رده قیمتی مناسب در بین دوربین‌ های متوسط
  • نقاط ضعف: عدم قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن ۴k، طراحی کمی قدیمی‌تر، رزولوشن ۲۰.۲ مگاپیکسلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ماس میت هیچکدومم نمیتونیم بریم