پتنت جدید اوپو

پتنت‌ جدید اوپو راهکاری برای استفاده مفید از دوربین روی نمایشگر ارائه می‌کند

اوپو به منظور استفاده از دوربین روی صفحه نمایش، راهکارهای جدیدی ارائه کرده است. بر اساس پتنت جدید اوپو می‌توان به روش‌هایی ساده، به سادگی حفره روی نمایشگر را پوشاند و از میزان آزاردهندگی آن کاست!

اولین گوشی دارای دوربین روی صفحه نمایش شرکت سامسونگ، گلکسی ای 8 اس است. در این گوشی می‌توان با کشیدن انگشت به پایین از محل قرارگیری دوربین سلفی، اپلیکیشن دوربین را باز کرد. انتظار داریم سامسونگ گلکسی اس 10، که قرار است به دوربین روی صفحه نمایش مجهز شود، با قابلیتی مشابه ارائه شود. بر اساس اسناد به ثبت رسیده در سازمان مالکیت معنوی جهانی (WIPO)، پتنت‌ جدید اوپو نیز به نوعی راهکاری برای استفاده مفید از دوربین روی نمایشگر ارائه می‌کند.

این پتنت با عنوان “Mobile Phone With App Icon Interface” (گوشی موبایل با رابط کاربری آیکون اپلیکیشن) به ثبت رسیده و در آن یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین روی صفحه نمایش در سمت چپ پنل جلویی دیده می‌شود. بر اساس پتنت‌ جدید اوپو می‌توان به سادگی با قرار دادن آیکون دوربین روی سنسور دوربین سلفی، از مشکل آزاردهندگی وجود یک شی‌ اضافی روی صفحه نمایش کاست! از طرفی همواره یک میانبر به منظور دسترسی سریع به دوربین وجود دارد. با کلیک کردن روی آیکون و سپس کشیدن آن به سمت راست، اپلیکیشن دوربین خاموش خواهد شد.

تصویر پتنت جدید اوپو

پتنت‌ جدید اوپو

اوپو یک پتنت ثانویه نیز مرتبط با این موضوع به ثبت رسانده که به نوعی از نخستین پتنت‌ جدیدش تقلید می‌کند. این مرتبه در بالای رابط کاربری، آیکون‌های چند اپلیکیشن مختلف قابل رویت است. مجددا آیکون دوربین درست روی سنسور دوربین سلفی سوار می‌شود، گویا سنسور بخشی از آیکون اپلیکیشن است! محل قرارگیری آیکون اپلیکیشن دوربین ثابت است، اما با کشیدن انگشت به سمت راست یا چپ، سایر میانبرها به دیگر نرم افزارها نیز رویت خواهند شد.

پتنت‌ جدید اوپو

انتظار داریم اولین گوشی های مجهز به دوربین سلفی روی نمایشگر شرکت اوپو در کنگره جهانی موبایل 2019 در اسفند ماه رونمایی شوند. پیش‌بینی شده نام این محصولات اوپو اف 19 و اوپو اف 19 پرو باشد. به عنوان دیگر قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که طبق شایعات در دو گوشی نام برده مشاهده خواهیم کرد، باید به وجود اسکنر اثر انگشت و تکنولوژی زوم 10 برابری اختصاصی اوپو اشاره کنیم. مزیت اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش جدید اوپو نسبت به راهکارهای مشابه این است که دیگر مجبور به لمس ناحیه‌ای خاص از صفحه نمایش نبوده و کل پنل قادر به اسکن کردن اثر انگشت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. استفاده ی مفید چه طوریه دیگه