اندروید کیو

اندروید کیو امکان بازگشت به نسخه‌های قبل از آپدیت برنامه‌ها را فراهم می‌کند

گوگل سعی دارد امکان بازگشت کاربران به نسخه‌های قبل از آپدیت برنامه ها را در اندروید کیو فراهم کند. هم اکنون سیستم عامل Android Q در حال توسعه قرار دارد و در آینده از ویژگی‌های آن، بیشتر خواهیم شنید.

معمولا آپدیت برنامه‌ها باعث بهبود عملکرد، رفع مشکلات و همچنین اضافه شدن ویژگی‌های جدید به یک برنامه خواهد شد، اما گاهی وقت‌ها ممکن است یک بروزرسانی باعث ایجاد مشکلات و تغییراتی شود که برای کاربران مفید نباشد.

اگر چنین مشکلی برای کاربران رقم بخورد، راهی به جز حذف کامل یا برگشتن به نسخه قبلی برنامه موردنظر نخواهند داشت. به نظر می‌رسد که گوگل امکان برگشت به نسخه قبلی برنامه را با استفاده از سیستم عامل اندروید کیو برای کاربران فراهم کرده است؛ این موضوع توسط یکی از توسعه‌دهندگان XDA که ویژگی‌های جدید اندروید کیو را بررسی می‌کند، منتشر شده است. توسعه‌دهندگان متوجه شده‌اند که اندروید کیو برای کاربران، امکان بازگشت به نسخه قدیمی را فراهم خواهد کرد.

اندروید کیو

این قابلیت به صورت مجوزهایی با نام PACKAGE_ROLLBACK_AGENT و MANAGE_ROLLBACK و همچنین رویدادهای پخش PACKAGE_ENABLE_ROLLBACK و PACKAGE_ROLLBACK EXECUTED همراه است.

ویژگی جدید سیستم عامل جدید گوگل را نمی‌توان با قاطعیت تایید کرد، اما اگر صحیح باشد، حقیقتا یک ویژگی عالی به حساب می‌آید. به عنوان مثال، برنامه اسنپ چت در بروزرسانی جدید با واکنش‌های زیادی مواجه شده است و در صورتی که قابلیت جدید اندروید کیو در دسترس بود، کاربران می‌توانستند به راحتی نسخه قبلی را بازیابی کنند.

در حال حاضر فقط یک پیش‌نمایش از ویژگی جدید Android Q منتشر شده است، اما امیدواریم که این قابلیت به سرعت ایجاد شود. در آینده اطلاعات بیشتری از امکان بازگردانی نسخه‌های قبل از آپدیت برنامه‌ها در اندروید 10 منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خوب اینجوری که عالیه

  2. ولی ب نظر من هرچقدرم سخت باشه باد همیشه ب روز بود

  3. اره واقعا بعضی وقت ها نسخه های قدیمی تر بهترن