اپل به طور مخفیانه مذاکراتی با سازندگان قطعات عینک های واقعیت افزوده داشته است

اپل به طور مخفیانه مذاکراتی با سازندگان قطعات عینک های واقعیت افزوده داشته است

این روزها و حتی ماه‌های اخیر نوآوری‌های بسیار کمی در دنیای موبایل های هوشمند وجود داشته و نوک پیکان انتقادات به سمت اپل نشانه رفته است. حالا به نظر می رسد که عینک واقعیت افزوده تصمیم اپل برای جبران این عقب‌ماندگی است.

در ابتدای راه گوشی های هوشمند، اپل پیشروترین کمپانی در زمینه ارائه فناوری‌های جدید و معرفی طرح‌های مدرن بود، اما در این سال‌ها بسیاری از برندهایی که در ابتدا به کپی‌برداری از اپل متهم می‌شدند، از این برند آمریکایی جلو زد‌ه‌اند و حالا حالا کار به جایی رسیده که اپل بازار فروش محصولات خود را نیز به این رقبای آسیایی واگذار کرده است.

حالا با گذشت سال‌ها از رونمایی آیفون و آیپاد، بسیاری باور دارند که محصول بعدی ویژه که از اهالی کوپرتینو عرضه می‌شود، عینک های واقعیت افزوده خواهند بود. ما در طول این چند سال سرنخ‌های زیادی از اپل دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه این کمپانی در حال کار برروی یک محصول با قابلیت های واقعیت افزوده است؛ از ثبت پتنت‌های حاوی فناوری‌های مربوط به دنیای واقعیت افزوده و استخدام کارشناسان شناخته‌شده در این حوزه که همگی نشان می‌‌دهند محصول AR اپل در راه است.

اپل به طور مخفیانه مذاکراتی با سازندگان قطعات عینک های واقعیت افزوده داشته است

حالا طبق گزارش‌هایی که از سوی اپل اینسایدر منتشر شده است، آنها تایید می‌کنند که اپل در مسیر ساخت یک محصول واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند. منابع نزدیک به این خبرگزاری تایید کرده‌اند که کارمندان اپل به صورت مخفیانه با تامین‌کنندگان و سازندگان قطعات و گجت های واقعیت افزوده در جریان رویداد CES 2019 که بین روزهای هشتم تا یازدهم ژانویه برگزار شده بوده دیدارهایی داشته‌اند.

این نماینده های اپل به طور ویژه با تامین‌کنندگان قطعه‌ی waveguide که در رویداد حاضر بودند، ملاقات‌هایی داشته‌اند؛ کمپانی‌های نظیر DigiLens ،Vuzix و Lumus که بزرگترین نام‌ها در این حوزه محسوب می‌شوند.

تصمیم اپل برای ساخت عینک واقعیت افزوده جدی است

اپل به طور مخفیانه مذاکراتی با سازندگان قطعات عینک های واقعیت افزوده داشته است

اگر نمی دانید waveguide چیست، باید بگوییم که در دنیای واقعیت افزوده، waveguideها در واقع منشور‌های کوچکی هستند که داخل مواد شفافی مانند شیشه تعبیه می‌شوند تا بتوانند تصاویر را بدون اینکه دید کاربر از محیط بیرون محدود شود، به سمت چشم‌های او هدایت کنند. بنابراین طبیعی است که این قطعات یکی از مهمترین بخش‌ها برای تولید یک عینک واقعیت افزوده هستند و می‌توانند به تنهایی باعث شکست یا موفقیت یک محصول شوند. اگر اپل می‌خواهد که عینک های هوشمند این کمپانی مشتریان بسیاری پیدا کند، لازم است که هم بر روی عملکرد فنی بدون نقص، هم بر روی طراحی زیبا سرمایه‌گذاری کند؛ موضوعی گوگل به آن توجه نداشت و همین هم باعث شکست محصول اهالی مانتن ویو شد.

البته در حال حاضر روشن نیست که اپل قصد دارد با این کمپانی‌ها وارد همکاری شود و یا تنها می‌خواهد وضعیت رقبای خود در زمینه طراحی قطعات را بدانند؛ زیرا این غول کالیفرنیایی بخش تولید و تحقیقات مخصوص به خود را دارد که سهم عظیمی از مخارج اپل را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

جالب است بدانید که در همین راستا اپل سال گذشته کمپانی Arkonia Holographics را که یک استارتاپ در زمینه توسعه لنزها برای هدست های واقعیت افزوده محسوب می‌شود، خریداری کرد. طبق معمول اطلاعاتی در رابطه با این گزارش توسط مقامات اپل تایید نشده است و به دلیل پیچیدگی‌های این محصول، حتی احتمال دارد که تا چند سال آینده شاهد عرضه عمومی آن نباشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*