گوشی‌های گلکسی ام 20 و گلکسی ام 10 سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ گلکسی ام 20 و گلکسی ام 10 رونمایی شدند؛ نمایشگر ناچ با قیمتی بسیار رقابتی

سامسونگ رسما از دو گوشی گلکسی ام 20 و گلکسی ام 10 (Samsung Galaxy M10 & Galaxy M20) مجهز به نمایشگر ناچ پرده برداری کرد. در ادامه با مشخصات فنی٬ قیمت و قابلیت‌های گوشی‌های خانواده گلکسی ام سامسونگ بیشتر آشنا شوید.

در بازگشت به کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ که در فصل پاییز برگزار شد٬ غول کره‌ای نشان داد که سرانجام ممکن است به سمت استفاده از نمایشگرهای ناچ٬ با نام مفهومی Infinity-V برود. امروز سامسونگ با رونمایی از گوشی‌های گلکسی ام 20 و گلکسی ام 10 رسما گوشی‌های سری ام خود با نمایشگرهای ناچ را معرفی کرد.

سامسونگ دیگر تنها سازنده‌ی گوشی‌های فاقد حاشیه‌ی بالایی تصویر نیست. حتی این ویژگی که جذاب‌ترین ویژگی در گوشی‌های تازه معرفی شده‌ی سری Galaxy M است نیز تازگی ندارد و پیشتر در دیگر گوشی‌ها شاهد آن بوده‌ایم. به همین خاطر می‌خواهیم بررسی دقیق‌تری را روی گوشی‌های سال 2019 اندروید انجام دهیم.

سامسونگ گلکسی ام 20 و گلکسی ام 10

طراحی

همانطور که اشاره کردیم٬ گلکسی ام 10 و گلکسی ام 20 به نمایشگری با طراحی Infinity-V تجهیز شده‌اند که سامسونگ در این لحظه برای نخستین بار رسما از آن پرده برداری می‌کند. دلیل اینکه جلوی نام نمایشگر جدید سامسونگ “V” قرار گرفته٬ یک تکه‌ی بریده شده در بالای نمایشگر به شکل این حرف است. این قسمت بریده شده از یک دوربین سلفی نیز میزبانی می‌کند.

سامسونگ یک اسپیکر روگوشی را نیز در بالای دوربین سلفی گوشی قرار داده تا جلوی حاشیه‌های اضافه‌تر در بالای نمایشگر را بگیرد. حاشیه‌ها در دو طرف نمایشگر نیز بسیار بسیار باریک شده‌اند و یک چانه‌ی کوچک را می‌توان در زیر نمایشگر مشاهده کرد.

یک اسکنر اثر انگشت با اندازه‌ای مناسب بر روی قاب پشتی گوشی جای خوش کرده است. سامسونگ یک ماژول دوربین دوگانه را در سمت چپ قاب پشتی جای داده و همه چیز همانگونه است که بر روی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ٬ حداقل در یکی دو سال اخیر می‌بینیم. با بردن اسکنر اثر انگشت به قاب پشتی٬ سامسونگ کمک کرده تا بیشترین سهم از پنل جلویی گوشی را نمایشگر آن داشته باشد.

نمایشگرها

گلکسی ام 20 سامسونگ به یک نمایشگر بزرگ 6.3 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس مجهز شده٬‌ در حالی که گلکسی ام 10 از یک نمایشگر 6.22 اینچی با وضوح اچ دی پلاس بهره می‌برد. این وضوح کم در گلکسی ام ۱۰ سامسونگ با همراهی یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی٬ می‌تواند عمر باتری خوبی را ارائه کند.

پردازنده و حافظه

یک تراشه از خانواده تراشه‌های 8 هسته‌ای اگزینوس 7 سامسونگ به نام Exynos 7904 قدرتبخش گلکسی ام ۲۰ سامسونگ خواهد بود. این یک تراشه‌ی 14 نانومتری بوده که از دو هسته‌ی Cortex-A73 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتزی و شش هسته‌ی Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتزی بهره می‌برد. یک مودم LTE با پشتیبانی از Cat.12 و ارائه‌ی سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه‌ای نیز در این چیپ‌ست وجود دارد.

در آن سمت گوشی مقرون به صرفه‌تر گلکسی ام ۱۰ نیز از یگ تراشه‌ی هشت هسته‌ای به نام Exynos 7870 قدرت می‌گیرد.

دوربین‌ها

پردازشگر سیگنال تصویر تراشه‌ی اگزینوس 7904 از دوربینی تا وضوح حداکثری 32 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. اما گوشی‌های سری گلکسی ام سامسونگ از دوربین دوگانه‌ی پشتی با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.9) و یک دوربین عریض 5 مگاپیکسلی با زاویه 120 درجه ‌ای میزبانی می‌کنند.

گوشی‌های گلکسی ام 20 و گلکسی ام 10 سامسونگ

سامسونگ پشتیبانی از کیت‌های دوربین سه‌گانه‌ی پیشرفته را در اگزینوس 7904 شامل دوربین‌های عریض برای عکاسی پانورامیک یا سنسورهای عمق برای اضافه کردن افکت بوکه به پس‌زمینه‌ی تصاویر جای داده است. از نظر نظری٬‌ این تراشه همچنین اجازه‌ی فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای یا 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه‌ای را به گوشی می‌دهد.

دوربین سلفی این گوشی‌ها نیز همانطور که گفته شد٬ در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر گنجانده شده است. این دوربین‌ها 8 مگاپیکسلی بوده و ارائه کننده‌ی قابلیت تشخیص چهره برای قفل‌گشایی صفحه هستند.

عمر باتری و سرعت شارژ

گلکسی ام 20 نخستین گوشی سامسونگ خواهد بود که به یک باتری غول پیکر 5000 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز می‌شود. وضوح فول اچ دی پلاس و قدرت پردازش صرفه جویانه‌ی این گوشی باید عمر باتری دو روزه را برای این گوشی به ارمغان بیاورد. سامسونگ همچنین این باتری را به فناوری شارژ سریع 15 وات نیز تجهیز کرده است تا این باتری بزرگ را خیلی زود شارژ کنید.

گوشی‌های گلکسی ام 20 و گلکسی ام 10 سامسونگ

اما این باتری در گلکسی ام 10 جایی ندارد؛ این گوشی از یک باتری کوچک‌تر 3400 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد٬ اما سامسونگ آن را نیز به فناوری شارژ سریع تجهیز کرده است.

قیمت٬ زمان عرضه و فروش

سامسونگ با گوشی‌های سری Galaxy M خود می‌خواهد جلوی پیشروی بی‌وقفه‌ی گوشی سازهای چینی را بگیرد٬ چرا که قصد دارد این گوشی‌ها را با قیمتی اقتصادی روانه‌ی بازارها کرده و آن‌ها را جایکزین گوشی‌های سری گلکسی جی خود کند.

گلکسی M10 و گلکسی M20 برای نخستین بار از 5 فوریه در هند به فروش می‌رسند٬ اما مشخص نیست چه زمانی به عرضه‌ی جهانی خواهند رسید. مدل اقتصادی‌تر گلکسی ام 10 تنها 110 دلار قیمت خواهد داشت. با این قیمت یک نسخه‌ی مجهز به رم 2 و حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی را خریداری خواهید کرد٬ در حالی که مدل مجهز به رم 3 و حافظه‌ی 32 گیگابایتی آن 125 دلار قیمت دارد.

در آن سمت٬ در حالی که گلکسی ام 20 سامسونگ گزینه‌ی قدرتمندتری است٬ اما همچنان یک گوشی اقتصادی است. این گوشی با یک رم 3 و حافظه‌ی 32 گیگابایتی٬‌ با قیمت 155 دلار به فروش خواهد رسید٬ در حالی که یک نسخه‌ی قدرتمندتر از آن با 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه‌ی داخلی٬ همچنان با قیمتی کمتر از 200 دلار٬ دقیقا 180 دلار٬ عرضه می‌شود. این گوشی‌ها در دو رنگ آبی Ocean و مشکی Charocal روانه‌ی بازار خواهند شد.